Kirjoittaja Aihe: Tunturi super sport kytkimen/kampiakselin kuluminen?  (Luettu 3553 kertaa)

Syyskuu 28, 2014, 19:54:18 ip
Luettu 3553 kertaa

matti perätalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aukaisin tänään ss:n kytkimen, kun piti hiukan ääntä niin oli tuo kytkimen messinkiholkki juminut kampiakselille. näkyi kampiakselissa pientä jälkeä, mutta jäljet ei tuntunut sormeen tai kynteen, mutta holkin alle tulevan välilaatan juuressa tuntuu pieni pykälä/kaulus ja kun ottaa välilaatan pois kampiakselia pitkin niin laatta tökkää tuohon pykälään niin haittaako tuo pykälä kytkimen toimintaa tai pitäisikö kampiakseli hiottaa tuon takia ?
tässä näkyy paremmin tuo kulunut ura seekerirenkaan juuressa

toinen asia, että onko tuo kytkimen keskiö liian kulunut jo?

Syyskuu 30, 2014, 17:14:41 ip
Vastaus #1

Anssi Lindahl

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eiköhän tuo mene kun ottaa tulpan pois ja pyörittää akkukoneella mangeeton päästä ja vesihiomapaperilla vähän pyyhkäsee karsteet pois,noissa pikkusen piristetyissä olen porannut tohon holkkiin lisää reikiä tiiä sitte parantaako se voitelua.Se volina tuskin katoaa vaikka uusis kaikki hilut sen olen pannut merkille että hiljasin kytkin tulee silloin kun kampiakseli on linjassa ja 3 laakeri menee kasatessa nätisti paikalleen :police:

Syyskuu 30, 2014, 18:42:16 ip
Vastaus #2

matti perätalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tässä oli mulla näköjään tullut viimeksi pieni asennusvirhe, kun en saanut kytkintä millään pysymään paikallaan sen keskimutteria kiristettäessä nii pienellä pulttikoneella täräytin nätisti kiinni nii oli mennyt vissiin mutteri kuitenkin liian tiukalle niin oli tuo messinkiholkki jumiutunut/leikannut kiinni ja kytkimen massalevyjen sakarat oli hakkautunut kuopalle molemmin puolin sakaraa eli sakara muistutti T-kirjainta. ostin eilen hienomekaniikka viiloja ja viilasin tuon pahimman patin pois kampiakselista ja sitten 1200 ja 2000 vesihiekkapaperilla hioin tasaiseksi.