No niin, siinä sinulle kiva urakka!! Osia löytyy ympäri maailmaa ja kun ottaa asenteen, että kiirettä ei ole mihinkään ja neuvoa yms. kannattaa aina kysyä, niin hyvähän siitä tulee. Itse ostin Tuutin (k5) kaksi ja puoli vuotta sitten, joka oli tuotu Jenkeistä vajaa kymmenen vuotta aiemmin. Oli hyvässä kunnossa kaikin puolin, museokatsastettu ja rekisterissä siis. Vaan, kun itse on luonteeltaan sellainen, että haluaa kaiken olevan tip-top, niin purin ystäväni kanssa sen osiin (koneeseen ei tarvinnut koskea, koska siihen oli tehty peruskorjaus hiukan aiemmin, paperit mukana).
Työtä oli kovasti, koska kaikki käytiin läpi. Vanhat alkuperäiset pultit ja mutterit sinkittiin, runko pulverimaalattiin, kaikki laakerit vaihdettiin (swing, ohjaus,- pyöränlaakerit) jne. Uudet vanteet, pinnat, renkaat tietysti, iskarit (taka) ja rat/merkit, johtosarjat lampunlasit (etu/taka) yms. kaikki uutta. Maalaukset suoritettiin todella ammattimaisesti huippuosaajilla vieläpä erittäin edullisesti.
Työtunteja tuli useita satoja, vaan iloa ja kivaa oloa siiis riitti koko ajan. Moottorin ottaminen rungolta oli myös haastava, mutta siihenkin itse tehdyt apuvälineet tekivät siitä helpon ja turvallisen, ettei itse kone yms. saanut mitään kolhua ym. Iso osa meni aikaa alumiiniosien kiillottamiseen, niin lohkojen, etuiskareiden kuin pyörien keskiöiden yms.
Eli kun alat purkamisen, niin päätä heti, kuinka paljon haluat käydä läpi, koska kaikki tuo tekemäni oli paljon helpompaa osien ollessa irti pöydällä.
Hyvää tulevaa entisöintiprojektia sinulle toivotan!!
Markus

P.S. Saimme pyörän uudestaan ajokuntoon nyt vasta elokuulla, joten ensi kesänä sitten pääsen nauttimaan itse ajosta.
Jos sinulla on kysymyksiä tai muuta, niin soita reilusti. p. 050 313 9710