Kirjoittaja Aihe: Onko muita jotka ovat hurahtaneet  (Luettu 3136 kertaa)

Syyskuu 01, 2014, 18:48:09 ip
Luettu 3136 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Minä tossa väänsin rakkaalle vaimokullalle tommosen kasvihuoneen ja itsekkin nyt olen siihen oikeesti syttynyt,vaikka mökillä on ollut jo vuosia ja sieltä olen tomaattia ja kurkkua saanutkin ja sielä olen tehnyt paljon erilaisia kasvatuskokeita.Mutta nyt kun se on tossa kotopihassa.Tähän kasvariin olen asentanut kasvupenkkeihin vastuslangat ja sellasen termarin hain claas ulsonilta,että kytkee virran,kun säädän sen vaikka viiteen asteeseen,sisätilan lämppäri siis ei pörise turhaan.Kevättä tässä nyt vaan odotellaan,vaikka kyllähän sielä jo on,mm.kaksi rypälettä ja nekin eri merkkiä,mutta talven kestäviä.Sit vaimokulta on kukkia sinne vieny,ne kyllä sieltä keväällä saa lähtee,kun mä tomaatit ja kurkut,paprikat ym. sinne vien.

Syyskuu 01, 2014, 19:30:48 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Onhan mokomaa suunniteltu sekä edelliseen että tähän nykyiseen pihaan. Varmaan sellainen seinänvierusmalli tulee tuohon liiterin kylkeen. Paikka voisi olla kyllä aurinkoisempikin mutta hiukan nirkosesti on tilaa kun ei viitti ihan ikkunoiden eteenkään sitä laittaa.

Tomaattia ainakin voisi kasvattaa ja paprikaa kanssa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Syyskuu 01, 2014, 21:12:48 ip
Vastaus #2

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
No joo. Suunnitteilla on kyllä ollut jo vuosia. Paikkakin olis valamiina, mutta kasvimökki puuttuu.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 03, 2014, 07:10:46 ap
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Onhan toki kasvikammari mullakin-tänä vuonna lähinnä tomaattia ja
kurkkuja siellä.Ja keväällä oli retiisiä.

Erikoistuotteena on myös pari maissia-saapa nähdä,kerkeääkö valmistua.

Koppero on tehty ikkunalaseista ja kattona on jonkin julkistilan lasielementit-
semmoiset kaksilasiset,joissa on se musta mössö reunoilla tiivistämässä...Jotain
lämpölaseja ovat. Seinien rungot ja kattotuolit 4" lautaa.

t. Markku

Syyskuu 03, 2014, 09:00:44 ap
Vastaus #4

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikkia mainittuja ja paljon muutakin on runsain mitoin tarjolla S-, K- ja L-vihannestiskissä. Rakennusmateriaaleista säästyneet rahat voi sijoittaa moottoripyöriin ja niiden osiin  :D.