Kirjoittaja Aihe: Suuhun pistetään mitä pepusta hetken päästä pyyhitään  (Luettu 17403 kertaa)

Elokuu 06, 2014, 08:45:27 ap
Vastaus #15

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Tähän listaan "ohuen ohuet" voisi myös lisätä termin "helposti levittyvä",joka tarkoittaa
liki sitä,että rasvan korvikkeen saa suunnilleen kaataa leivälle-kunnon jääkappikylmän voin
paksua ja jäntevää kerrosta ei niillä leivälle synny. Siis syvältä...

Onneksi oikeaa voitakin sentään vielä saa kaupasta.

Ja kun ihminen viimein kuolee vaikkapa 80-vuotiaana "luonnollisen kuoleman" niin mitä pirua se
sitten tarkoittaa? Jokin järjestelmähän siellä silloin pettää-sydän tai muut elimet. Tai suoni repee
tai tulppa tukkii aortan. Mitä luonnolista kuolemista se silloin on?

t. markku

Elokuu 06, 2014, 08:54:29 ap
Vastaus #16

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Moi!

Tähän listaan "ohuen ohuet" voisi myös lisätä termin "helposti levittyvä",joka tarkoittaa
liki sitä,että rasvan korvikkeen saa suunnilleen kaataa leivälle-kunnon jääkappikylmän voin
paksua ja jäntevää kerrosta ei niillä leivälle synny. Siis syvältä...

Onneksi oikeaa voitakin sentään vielä saa kaupasta.

Ja kun ihminen viimein kuolee vaikkapa 80-vuotiaana "luonnollisen kuoleman" niin mitä pirua se
sitten tarkoittaa? Jokin järjestelmähän siellä silloin pettää-sydän tai muut elimet. Tai suoni repee
tai tulppa tukkii aortan. Mitä luonnolista kuolemista se silloin on?

t. markku

Luonnossa kuollaan kun on aika kuolla, tapetaan kun on aika tappaa. Kun kurki nielasee sammakon, tuli sammakolle luonnollinen kuolema. Eli miten kukin luonnollisen ymmärtää.
Natural born killers järjestön jäsenten synnytyksissä ei varmaan ole saanut käyttää pihtejä tai epiduraalipuudutusta, eihän se niillä olis luonnollinen synnytys.

Elokuu 06, 2014, 09:56:16 ap
Vastaus #17

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinhän se on...

Sotilaan luonnollinen kuolema on saada kuula kehoonsa tai muuta asemateriaalia-sukeltaja
kuolee usein hapen puutteeseen...ja rannalle vaaleissa jäänyt politikko vitutukseen...Kukin
tyylillään.

Mutta kaikenmoisilla mielikuvilla tuota ruokaa nykyään markkinoidaankin-ja ihmiset ostaa
hulluna ylihintaista "terveysmoskaa" !

Kun ei edes kunnon "äijämakkaraa" enää saa mistään-semmoista tosisuolaista ja rasvaista.Terveysvaikutuksesta
ei tietoakaan,mutta hyvältä maistuisi,jos vaan saisi.Muistatte varmaan ne ajat,kun vielä sai?...Siis makkaraakin.

t. markku

Elokuu 06, 2014, 17:55:17 ip
Vastaus #18

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ennevanhaan hieno rouva osti jätkänmakkaraa koiralle, sitten jätkä osti koiranmakkaraa jätkälle. Mä sitten tykkään Berliinin makkarasta, saa meilä enään yhdestä kaupasta, ohuen ohuen 10mm siivun laitan leivälle.

Elokuu 06, 2014, 21:27:52 ip
Vastaus #19

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
pelkkä vaniljajäätelö, -siinäkin myrkkyjä- mutta terveellisempää ei enään löydä ainakaan metsäkylän monopoli-kaupasta.
Päällä Trondheimin Joulumarkkinoilta ostettu erittäin kallis, terveellinen ja maukas luomu-Mustikka-siirappi.

Mie pistän jätskin päälle mustikoita suoraan pakkasesta, ei siinä mittää Trondheimilaisten prosessointeja tarvita, ties mitä turskajätettä tunkevat sinne sekaan...

Ja mennee ne mustikat semmosenaankin, iliman mittään härpäkkeitä seassa, ja tänävuonna kaukaa erämaasta poimitut mustikat ovat erityisen hyviä, just niitä 15 litraa pakastin, ja nousuviikolla ainakin samanverran lisää ....

;D Pohjolan puhtauden perässä tässä itse juoksen, juuri kuuntelin 2 tuntia Radiosta ohjelmaa jossa kerrottiin monella kielellä ja murteella kuinka tärkeää on pistää suuhunsa; luonnosta poimittua käsittelemätöntä marjaa, ym.  ja jättää ylimitoitetut tummanpunaiset liha-ateriat syömättä. Ei siis kerrasta poikki, vaan maltillisesti.

Joka kolmas syöpään kuollut suomalainen olisi hengissä jos 10-20 vuoden aikana olisi ymmärtänyt (tai joku olisi kertonut) tämän.

Ohjeeksi jäi: pyri siihen painoon joka sulla oli 21-vuotiaana.  Silloin elät terveenä pitkään.

Trondheimin marjasörsselit erikseen, mutta sieltä maasta kantautuu ohjeita myös Suomen lääkärien korviin, elinvoimaisia sellaisa, vastaavasti myös toiseen suuntaan.

Norjalaisten ylipaino tiedetään, koti-Suomessa sama sävel.

Toimi, elä & nauti.

RG

PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Elokuu 06, 2014, 22:03:01 ip
Vastaus #20

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Ohjeeksi jäi: pyri siihen painoon joka sulla oli 21-vuotiaana.  Silloin elät terveenä pitkään.
RG

En muuten pyri ! Painoin 21-vuotiaana 15 kg enemmän kuin nyt, ja nytkin minulla on h-vetisti liikaa painoa..  8)   Huono ohje tuo  :police:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 06, 2014, 22:20:18 ip
Vastaus #21

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla oli elopaeno vuonna 1971/72 armeijassa mitattuna muistaakseni 86 killoo, mutta laeha minä sillon olinnii.
Ja nyt viime talavena korkeekoululla jossae laporatooriossa testikone laski että minun ruumiinrakenteella minun pitäs paenoo 96 killoo.

Pakko tunnustoo että vähä on yli siitä piässy lipsahtammaan.  :-X
-pena-

Elokuu 06, 2014, 22:24:04 ip
Vastaus #22

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
RG

En muuten pyri ! Painoin 21-vuotiaana 15 kg enemmän kuin nyt, ja nytkin minulla on h-vetisti liikaa painoa..  8)   Huono ohje tuo  :police:

No sä kanss! Onnittelut!

Ite koitan vääntää vuodentakaisen 98.6 kilon siihen -83 kesän 68 kiloon, kolmannes jo kasassa (tai kasasta pois)  8)
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Elokuu 06, 2014, 22:30:00 ip
Vastaus #23

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
RG

No sä kanss! Onnittelut!

Ite koitan vääntää vuodentakaisen 98.6 kilon siihen -83 kesän 68 kiloon, kolmannes jo kasassa (tai kasasta pois)  8)

Siinä sitä hommaa onkin, pittää vaan opetella kestämään näläkää, sillä se lähtee, ja säännöllisellä päivittäisellä liikunnalla, helevatan yksinkertasta kun sen tajuaa  :D
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 07, 2014, 11:33:18 ap
Vastaus #24

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Painoindeksin mukaan minä oon puolmetriä liian lyhyt! :(

Elokuu 07, 2014, 12:40:27 ip
Vastaus #25

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hmmm...

Kohta saadan laittaa suuhun vaikka mitä herkkuja-Venäjä julkaisi äsken
elintarvikkeiden tuontikieltolistan ja toteutuessaan se tarkottaa,että meidän
kotoisilla mättötehtailla on pian varastoissaan hillitön määrä kaikkea,mitä itään
ei enää saa viedä!

Tosin tuntien suomalaisen tavan hoitaa ongelmia-mieluummin annetaan mädäntyä varastoon ja
ei varmuudella myydä kotimarkkinoilla edulliseen hintaan.Joten voi olla,että herkut
menivätkin ohi suun?

t. Markku

Elokuu 07, 2014, 22:27:57 ip
Vastaus #26

Pasi Salomäki

• Vieras
Jos helteet jatkuu, ei ainakaan voivuoren huippu kohoa haastamaan Veikka Gustafsonia, vaan valuu altaaksi.

Elokuu 07, 2014, 22:45:32 ip
Vastaus #27

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulta jäi työkaveri eläkkeelle 68 vuotiaana, kertoi painon pysyneen kilon sisällä kutsunta-aikaisesta
punnituksesta. Painoi  65 kiloa, velipoikansa pyysi silloin tällöin kylään kalibroimaan henkilö vaa´an. :laugh:

L&K.

Elokuu 07, 2014, 23:03:05 ip
Vastaus #28

Kauko Hyvönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla oli elopaeno vuonna 1971/72 armeijassa mitattuna muistaakseni 86 killoo, mutta laeha minä sillon olinnii.
Ja nyt viime talavena korkeekoululla jossae laporatooriossa testikone laski että minun ruumiinrakenteella minun pitäs paenoo 96 killoo.

Pakko tunnustoo että vähä on yli siitä piässy lipsahtammaan.  :-X
1974 Kotiutettiin er/vk 3 (kouvola) 70 kiloinen viestimies, ja kun vaimo tässä vähän aikaa sitten kyseli onkohan tuo meijän vaaka tolkussaan ? ???. Olihan se kun kävin kalibroimassa, 70,5 8)

Kake

Elokuu 08, 2014, 04:18:29 ap
Vastaus #29

Markku Hakola

• Vieras
Ennevanhaan hieno rouva osti jätkänmakkaraa koiralle, sitten jätkä osti koiranmakkaraa jätkälle. Mä sitten tykkään Berliinin makkarasta, saa meilä enään yhdestä kaupasta, ohuen ohuen 10mm siivun laitan leivälle.

Ikuisuuskysymys, milloin makkarasiivu muuttuu palaksi, pötköstö leikattaessa?

Yks kauppias sano aikoinaan, että siivu se on silloin, kun öeikatun palan pituus on vähemmän, kuin pötkön halkaisijamitta.
Mikäli leikkausmitta on sama tai enemmän, kuin pötkön halkaisijamitte, niin silloin on kyse palasta.