Kirjoittaja Aihe: IC 49 tyyppikilpi  (Luettu 4414 kertaa)

Heinäkuu 25, 2014, 23:27:28 ip
Luettu 4414 kertaa

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve,

Olisiko kenenkään IC 49:ssä vielä suht hyväkuntoinen tyyppikilpi jäljellä. Minulla olisi entisöinti menossa ja pyöräni tyyppikilpi on täysin ruosteinen josta muista kuin siihen stanssatuista teksteistä (rungon ja moottorin numerot) ei ole mitään jäljellä. Se onneton tekele mitä uusituotantokaupoissa myydään tähän tarpeeseen ei ole koskaan alkuperäistä versiota nähnytkään. Tarkoitus olisi siis keinolla tai toisella maalata tai vastaavaa runkoon kiinniniitattu alkuperäisen näköiseksi.
Kysymykseni on kaksiosainen;
1. Parhaan kuvan alkuperäisversiosta olen toistaiseksi saanut Moskovassa automuseon varastossa olevasta yksilöstä (kuva liitteenä). Olisiko jollain antaa vähän parempaa kuvaa? Kyllä tuosta minunkin kuvasta saa jotain aikaiseksi mutta olisi helpompaa jos olis pikkuisen parempi lähtökohta hommalla.
2. Oliko kenelläkään kokemusta moisesta projektista. Millä saisi "siirrettyä" digikuvasta kuvan metalliin... (en halua irroittaa laattaa rungosta koska haluan pitää alkuperäiset niitit.)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 05, 2014, 22:52:18 ip
Vastaus #1

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vähän Googlaamalla löytyi monta tapaa tehdä kuvan siirto metallille. Esimerkiksi https://www.youtube.com/watch?v=OOlJuLxKWYs
Nyt minun pitää vain parannella kuvankäsittelyohjelmalla tämä kuva (onnistuu kyllä mutta on iso homma) tai sitten saada jostain parempi kuva vastaavasta tyyppikilvestä. Että sellainen olisi hakusessa.....

Liittenä kuva siitä masentavasta tekeleestä jota myydään uusituotanto/tarviketyyppikilpenä tuon alkuperäisen tilalle. Eippä noissa liiemmalti yhtäläisyyttä verrattuna alkuperäiseen huomaa. Varsinkin jos tarkasti katsoo.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2014, 23:20:17 ip kirjoittanut Juha Packalen »

Elokuu 06, 2014, 07:08:26 ap
Vastaus #2

Toni Alaranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noissa on variaatiota. tässä muutama vanhan mallinen;

Elokuu 06, 2014, 22:38:39 ip
Vastaus #3

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos kovasti taas Toni.

Tuolla levykeulan tyyppikilven kuvalla saan homman hoidettua.