Tutkin nyt noita omia "projekteja" (2 "L" mallia ja 2 tavallista). Kaikkissa oli samanlaiset jalkatapit ja putki meni rungon ali jokaisessa. Eli onko esittää nyt todella kuvia tuosta vaihtoehdosta (Tunturi kirja tuntee uuden rungon 1986- >, eli tuliko se vasta 1987 käyttöön eli viimeisissä malleissa, minulta taitaa olla kaikki alkuvuoden 1986 malleja ?), niin näkisi nuo rungon erot (onko se todella harvinainen malli ?). Samoin tuo jarrupoljin oli minulla kaikissa samanlainen, oisko viimeisissä eli vasta 1987 malleissa erilainen (kirja tuntee uuden jarrupolimen 1986 ->, oisko minulla kaikki alkuvuoden 1986 malleja ?) ? Takajarruvipu oli kirjan mukaan aluksi 1985 ja sitten 1986 -> erilainen.
Samoin vaihdevipu on minulla kaikissa koneissa sama eli se pitkä malli (kirjakin antaa molemmat vaihdepolkimet Breakiin ja vaihto olisi muka 1984 ->?). Eli oliko molempia vaihdepolkimia ja tuo pitkä malli vain tavallisessa Breakissa ?
Valokatkaisin piti olla kirjan mukaan myöskin erilainen kuin DX mopossa, mitähän eroa siinä on sitten ?
Tämähän onkin jo selvää: "L" mallissa lokarit mustat, tavallisissa kirkkaat.