Kirjoittaja Aihe: Ohittaminen  (Luettu 5152 kertaa)

Heinäkuu 07, 2014, 13:02:49 ip
Luettu 5152 kertaa

hannu kinnunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä mieltä olette arvon motoristiveljet rohkeista ohituksista moottoripyörillä, vastaantulevasta autojonosta piittaamatta.  Auton ratin takana melko hurjan näköinen tilanne kun keskiviivaratsastajat suhahtavat jopa jonona ohi. Ilmiö taitaa olla melko yleinen?

Heinäkuu 07, 2014, 13:09:04 ip
Vastaus #1

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hölmöä ja piittaamatonta touhua. Kylläpähän se harmittaa jos motoristi pyrkii syliin tuulilasin läpi.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 07, 2014, 15:15:53 ip
Vastaus #2

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus säikähtää itse kukin. Kerran autoillessani peilistä huomasin, että moottoripyörä lähestyy takaa huimaa vauhtia ohitellen jonoa. Minun kohdallani tulikin vastaan kuorma-auto ja varauduin jo väistämään lähemmäs piennarta. Ei mitään hämminkiä. Motoristi väisti minut sujuvasti ojan puolelta, niin että horsmat pölisi.
Jospa hänellä oli kiire.

Heinäkuu 07, 2014, 17:35:43 ip
Vastaus #3

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen ajelin Kauhava-Kaustinen välillä Transalpilla ja tyttökaverikin oli kyytillä. Saavutin peräkärryä vetävän henkilöauton ja sen edellä körötelleen pikkujapanialaisauton.

Suoralla tiellä hyvissä olosuhteissa lähdin suhteellisen reippaasti ohittamaan tätä letkaa. Olin jo vasemmalla kaistalla ja sen etummaisen auton kohdalla, kun metsiköstä ryntäsi jänis tielle ja osui vasempaan saappaaseeni. Pikusen siinä säihähin mutta jänis muutti suuntaansa ja juoksi takaisin metsään.

En ruvennut jahtaamaan jänistä koskapa otaksuin, että en saa sitä juoksemalla kiinni. Saappaasta eikä pyörästä ei löytynyt verijälkiä, joten voitaneen  otaksua, että jänis selevis pelkällä pääkivulla.

Toisaalta oli hyvä homma, että kyseessä ei ollut hirvi. 
Kommentteja uuninpankolta.

Heinäkuu 19, 2014, 10:17:54 ap
Vastaus #4

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nii, sitähän olis jo pitäny lähtee jahtaamaan ;)

Heinäkuu 20, 2014, 11:07:04 ap
Vastaus #5

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Jonojen tai letkojen ohittamisessa kannattaa olla tarkkana, itse ohitan jonot auto kerrallaan ja aina yksin, koska on suuri vaara että joku jonossa olevista ei huomaa takaa lähestyvää motskariani ja lähtee myös ohitukseen tms.. Ja minulle varsin ikävin seurauksin, kokemusta on ja se kokemus opetti asian kerralla, Pihtiputaalta 5 km etelään päin 4 tiellä, lähdin ohitukseen edellä mennen auton perässä  ja edelläni ajaneen auton mentyä ohi se ohitettava päättikin kääntyä yhtäkkiä vasemmalle, ja tietysti ilman vilkkua.....Selvisin luojan kiitos ilman fyysisiä vaurioita vaikka jouduin väistämään oikean puoleiselle pientareelle ja puottelin jonninmatkaa siellä sepelissä 120 km/h Moto Guzzillani.....Piti siinä vartti istahtaa kun sai pyörän pysäytettyä levikealueelle...  :police:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781