Kirjoittaja Aihe: Liikennelupa  (Luettu 7658 kertaa)

Kesäkuu 30, 2014, 21:42:53 ip
Luettu 7658 kertaa

Lasse Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomisesta lähtien traktorin kanssa tarkkana mitä kuljettelee.
http://www.koneyrittajat.fi/traktoriyrittajat/liikenneluvat_traktoreille.pdf
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2014, 22:02:49 ip kirjoittanut Lasse Nieminen »

Heinäkuu 01, 2014, 08:04:34 ap
Vastaus #1

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä ole tästäpäivästä lähtien helppoa omistaa kuorma-autoakaan kaikki mitä on kyydissä on oltava omaa tai itse tuotettua

Heinäkuu 01, 2014, 08:10:21 ap
Vastaus #2

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Siinäpä sitä riittääkii polliiseille töetä kun tutkiivat jokkaesen lavalla varustetun kulukuneovon kuorman, että onko se sora tae hevosenpaska ommoo vaeko nuapurin tuotantoo. ::)
-pena-

Heinäkuu 01, 2014, 10:00:07 ap
Vastaus #3

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiedä luenko tuota kuin piru Raamattua. Voiko tuon tulkita niin, että kun kaveri muuttaa ja tulen pakun kanssa auttamaan, niin muuton jälkeen tarjottavaa talkookaljaa ei saa ottaa vastaan jos ei ole liikennelupaa? Tai sitten vien ystävän veneen traktorilla rantaan ja olunen vilvoittaa kesäpäivänä mukavasti urakan jälkeen. Verottajallehan siitä kaljasta pitää tietenkin ilmoittaa ja asiaankuuluvat verot maksaa, sehän lienee kaikille jo selvä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 01, 2014, 13:35:39 ip
Vastaus #4

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kylmä olut ja lämmin leipä on lahjontaa ja verotettavaa,mutt lämmin olut ja kylmä leipä ei ole.  :P

Heinäkuu 01, 2014, 17:42:01 ip
Vastaus #5

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miten se tuo 15 000€ lasketaan? Onko se tarvikkeiden hinta vai koko homman, jos teettää ulkopuolisella? Melko kasan rakennustarvikkeita saa tuohon hintaan, jos kaiken tekee itse.

Heinäkuu 01, 2014, 18:24:44 ip
Vastaus #6

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Miten se tuo 15 000€ lasketaan? Onko se tarvikkeiden hinta vai koko homman, jos teettää ulkopuolisella? Melko kasan rakennustarvikkeita saa tuohon hintaan, jos kaiken tekee itse.

No silloihan ilmoittaminen on helppoa,ei muita työntekijöita. ;)

Heinäkuu 01, 2014, 18:47:50 ip
Vastaus #7

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllähän nämä veroasiat sinänsä ymmärtää. Itse maksan veroni mukisematta. Mutta se minua risoo kun kaikenlaista talkoohommaa, naapuriapua ja porukalla tekemistä aletaan hankaloittaa.

Heinäkuu 02, 2014, 06:36:13 ap
Vastaus #8

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikäli mie oikein käsitin, niin jos kaiken tekee itse, ei mitään ilmotus velvollisuutta ole, tuossahan puhutaan vain työn teettämisestä, ja tilaamisesta

Heinäkuu 02, 2014, 07:28:22 ap
Vastaus #9

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Mikäli mie oikein käsitin, niin jos kaiken tekee itse, ei mitään ilmotus velvollisuutta ole, tuossahan puhutaan vain työn teettämisestä, ja tilaamisesta

Jos olen oikein käsittänyt niin ilmoitus on tehtävä vaikka tekisi itse. Esim. omakotitalon rakentaminen vaatii rakennusluvan ja jos teet kaiken itse (käytännössä kai mahdotonta paitsi jos on ammati muurari, timpuri, LVIS alalla ja omaa sähköurakointi oikeudet), ilmoitukseksi riittää "tein kaiken itse itselleni".

@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Heinäkuu 02, 2014, 07:42:05 ap
Vastaus #10

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin voi olla nykysin, mutta kyllä isäukko v-60 talon teki vaikka ei ollu mikään timpuri eikä muurari, oli siellä tietysti valuissa ja tämmösissä talkooporukkaa, mutta muut savupiippu mukaanlukien on tehty itse, sähkö ja LVI työt ja takan teki ammattilaiset, ei nykyajan ihmiset ruppee sellaseen hulluutee, vielä pitkästä tavarasta. Tai siis homma alko siten, että tuli tukki kuorma pihaan ja kenttäsirkkeli ja sahasi puutavaran, joka talven kuivu taapelissa, ja sitten seuraavana keväänä alettiin. No ne oli sodan käyneet ukot sitkeetä sakkia ???

Heinäkuu 02, 2014, 08:46:45 ap
Vastaus #11

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin voi olla nykysin, mutta kyllä isäukko v-60 talon teki vaikka ei ollu mikään timpuri eikä muurari, oli siellä tietysti valuissa ja tämmösissä talkooporukkaa, mutta muut savupiippu mukaanlukien on tehty itse, sähkö ja LVI työt ja takan teki ammattilaiset, ei nykyajan ihmiset ruppee sellaseen hulluutee, vielä pitkästä tavarasta. Tai siis homma alko siten, että tuli tukki kuorma pihaan ja kenttäsirkkeli ja sahasi puutavaran, joka talven kuivu taapelissa, ja sitten seuraavana keväänä alettiin. No ne oli sodan käyneet ukot sitkeetä sakkia ???

Sukulaismies teki näin 1990-2000 -lukujen taitteessa. Taisi kyllä puutavaran ostaa sahalta, että ihan alusta asti ei hommaa tehnyt.

Heinäkuu 02, 2014, 08:54:32 ap
Vastaus #12

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

Eikä taitaisi onnistua nykyään muutenkaan-eikös puutavara pidä olla
jonkinsortin "leimattua puuta",jota ei löydy omista tukeista vaikka kuinka
sahaisi...

eli omaa kakkosnelosta saa lähinnä käyttää pienimuotoiseen kuistin korjaukseen
ja semmoisiin-ei kai siitä saa enää koko taloa tehdä?...No-kattotuolit on toki
järkévää ostaakin-on pienimmän riesan tie se.

Ja kaikki muukin niin perin luvanvaraista.Revi nyt siitä huumoria ja edullista rakennustapaa.

t. Markku

Heinäkuu 02, 2014, 18:48:36 ip
Vastaus #13

Harri Kauranen

• Vieras
No tommonenhan on helppo kiertää kun taloa rupee tekeen.Jakaa sen osiin,esim.lattian valu 5000€ vasemman seinän runko 5000€ oikean seinän runko 5000€ tyyliin,ei tule lähellekkään 15000€ mistään ja tölli tulee kasaan.

Heinäkuu 03, 2014, 10:01:41 ap
Vastaus #14

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No tommonenhan on helppo kiertää kun taloa rupee tekeen.Jakaa sen osiin,esim.lattian valu 5000€ vasemman seinän runko 5000€ oikean seinän runko 5000€ tyyliin,ei tule lähellekkään 15000€ mistään ja tölli tulee kasaan.

Muistat sitten hakea luvan joka vaiheelle erikseen ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”