Kirjoittaja Aihe: vanhuus  (Luettu 6452 kertaa)

Kesäkuu 18, 2014, 13:48:38 ip
Luettu 6452 kertaa

Kalevi Helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
luin iltasanomasta viikonvaihteessa uutisen etta vanhus oli kallimmalla bmwlla ajanut ja suistunut tielta 1938v s mies ajoi ja takana istunut nainen loukkaantuivat sairaala kuntoon no mua niin huvitti tama vanhus sana. ma olen funsannut etta missa mitataan vanhus siinakun tayttaa 60v vai siina kun on palvelutalossa tyontamassa rollaattoria. kun menee johonkin mp tapahtumaan niin nakee aika paljon varmasti iakaipia motoristeja tapahtumassa mutta jos sita pyoraa ois ajanut joku vanha kilvan ajaja niin varmaan teksti ois ollut hieman toinen ehka nain etta mopo karkas entisen kilvanajajan kasista .   t  pirkale

Kesäkuu 18, 2014, 16:24:08 ip
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
no, naitahan riittaa...

Kesäkuu 18, 2014, 21:48:33 ip
Vastaus #2

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnex olokokoon, tällä kaksosella tuli 61v toukokuun lopussa  :embarassed: , mutta vaimo on rapu ja hyvin on toiminut lauantaina jo 40v ajan  ???

Kiitos Eero kun muistutit minua jotta voin muistaa vaimoani noista 40 vuodesta. Mikähän futismatsi siellä urheilubariissa näkyy lauantaina, pitänee kysyä lupa.  :police: 
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Kesäkuu 19, 2014, 04:55:51 ap
Vastaus #3

Markku Hakola

• Vieras
Vanhuus on jokaisella siellä korvien välissä.

Ikävuosia tulee lisää, mutta mielessä pitää säilyä veijarimaisuus.

Joskus sillon kauan sitten kun katteli kolmekymppisiä, niin ne oli jo mukamas niin vanhoja.
Nyt kun niitä kattelee, niin ovat vielä täysin kakaroita.
Kaikkihan riippuu katsojasta.

Kesäkuu 19, 2014, 06:21:49 ap
Vastaus #4

Antti Jokinen

• Vieras
Kerrankin Markun kanssa ihan samaa mieltä.

Minun lähinaapurini on jo 90-vuotias leskimies, mutta hyvin pärjää vielä yksin kotonaan. Vielä viime kesänä ajoi itse traktoriaan, mutta 90 vuotta täytettyään päätti jättää ajokortin uusimatta. Hänellä on huumorintaju tallella ja silmää naiskauneudelle!

Kesäkuu 19, 2014, 20:21:15 ip
Vastaus #5

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Appiukkoni kaveri maan tunnetuin tulkki Kustaa L. sattui anoppilaan kanssani samaan aikaan. Kustaa oli pahalla päällä kysyin mikä Kustaata kiukustuttaa. Oli ollut Jorvin sairaalassa tutkimuksissa ja todenneet hänet hyvä kuntoiseksi vanhukseksi. Olivat nimitelleet vanhukseksi. Kustaa oli tuolloin 92 vuotias.

Hessu

Kesäkuu 19, 2014, 23:06:48 ip
Vastaus #6

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tähän asti on Sanoma- yhtiöltä tullut sähköpostiin Aku Ankka mainoksia.Reilu viikko sitten täytin 50 ja nyt tuli ET-lehden mainos.
Vähän kyl vitutti.

Kesäkuu 19, 2014, 23:26:33 ip
Vastaus #7

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulta kysyttiin paperit Minnesotassa kun ostin olutta, olin silloin 52 vuotias.
Vissiin hyvin säilynyt. :laugh: :laugh:

L&K.

Kesäkuu 20, 2014, 15:09:19 ip
Vastaus #8

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
En mä vissiin vanha näin 59v kun kerran bemarilla ajanut 1938 vuotias.
Oon kyllä nähny takaikkunatarroja, jeesus elää, niin onhan seki reilu parituhatta vuotta

Kesäkuu 21, 2014, 11:05:57 ap
Vastaus #9

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutama vuosi sitten lehtiuutisen mukaan Orivedellä hukkui 60-vuotias vanhus.
Vanhusraja on kuulemma nykyisin 72 vuotta.

Kesäkuu 22, 2014, 19:54:19 ip
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras
Oppiiko vanhus edes käyttämään tietokonetta tai tablettia?

Pudasjärvi. "Kolmena iltana kävimme ikäihmisten tietokonekurssilla. Meitä oli seitsemän, joista kolme oli täältä Kollanjanniemeltä", Esteri Niemitalo, 84, kertoo. Yksin asuva Niemitalo näppäilee jo tottuneesti iPadia pirtin pöydällä.
"Laitan silmälasit päähän, jotta en hämmennä vääriä painikkeita. Tuosta löytyy se Facebook, minulla on siellä paljon kavereita", hän sanoo. Niemitalo on netin kautta yhteydessä myös naapureihinsa, sillä rollaatorilla on työlästä liikkua kovin kauas.

"Tällä on näppärä lukea myös päivän lehdet", Niemitalo kertoo.
Hän avaa Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien sivut. Sitten katsotaan iPadista pojan tyttären koiran kahdeksaa kaunista pentua.
"Tämän kanssa aika kuluu mukavasti" Niemitalo sanoo ja ottaa välillä muutaman kuvan myös toimittajasta.
"Eihän sormi jäänyt linssin eteen?" hän kysyy.

"Pudasjärven kaupunki antoi kurssin jälkeen lainaksi iPadit. Sitten tuli hätä, kun iPadit piti palauttaa. Onneksi poika hankki minulle oman", hän kertoo.
"Olisimme antaneet iPadin viiden euron kuukausivuokralla, mutta Esteri halusi oman", kertoo Kairan Kuitu Oy:n projektipäällikkö Jari Jussila.
HS 22.6

Kesäkuu 24, 2014, 12:24:57 ip
Vastaus #11

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
käykää vanhainkodissa, väitän että siellä menee loppukin elämän ilo mitä on jäljellä :(