Kirjoittaja Aihe: Meit on moneks motokaupas  (Luettu 39697 kertaa)

Kesäkuu 10, 2014, 09:12:26 ap
Luettu 39697 kertaa

Timo Riihimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Museopyörää itselleni haeskelemassa ja erilaisiin kaupustelijoihin törmanneenä voin sanoa, että asiakaspalvelu, se on ainakin mulle yks tärkeimmistä kaupanteon onnistumisista. Just olin katsomassa erästä kiintoisaa brittipyörää joka oli jäänyt isäukolta perinnöksi. Myyjäpojat olivat kuin nakkarin myyjät, eli tos se on. En nyt viitsi kuvailla kenenkään ulkonäköä, ettei tule sanomista. Jotenkin ei vaan synkkaa nykynuorison tyylin kans ( ei nyt tietenkään koske kaikkia). Ei vaivauduttu edes kertomaan taustoja puhumattakaan, että voisko vaikka käynnistään tms.
Siihen lopahti kiinnostus ( pitäkää tunkkinne) vaikka pyörä olis ihan ok.
Vanhojen ukkojen kans on kiva tehdä kauppaa ja jutustella aiheesta ja sen vierestäkin. Sen jälkeen yleensä hinta-laatusuhde asettuu uomiinsa. Vielä ei ole museobritti osoitetta vaihtanut, mutta ans kattoo koska natsaa. Saa tarjota hyvää, vaikka juttejen kera.

Kesäkuu 10, 2014, 09:55:00 ap
Vastaus #1

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voihan se olla ettei se nuoriso laitteesta muuta tiedä, kuin, toss se nyt on ::)

Kesäkuu 10, 2014, 10:37:20 ap
Vastaus #2

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin mullekki tulis mielheen, ettei poikaset tienny vehkeestä mithään.

Kesäkuu 10, 2014, 10:59:16 ap
Vastaus #3

Timo Riihimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miks joku kauppaa tuotetta jos ei sitä tunne. Olis hommannut jonkun joka asiasta jotain tietää. Tämä koskee yleensäkin myyntiä. Kyl näihin uuvatteihin törmää normaalissakin kaupassa. En mää nyt oikein tiedä tai osaa sanoa ???. Asiakaspalvelua olen koulutattanut useita vuosia joten kokemusta on. 8) Se on taitolaji ja vaikea sellainen.
Ilo käydä kauppaa asiakaslähtöisissä ympäristössä. Sellaiseen törmäsin just ( Rautakauppa Vakkasuomessa) ja annoin positiivisen palautteen.

Ps. Se pyörä on edelleen myymättä ja taitaa pysyäkkin.

Kesäkuu 10, 2014, 11:52:49 ap
Vastaus #4

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä maassa jää ja tulee jäämään enenevässä määrin erilaista ajo- ja muuta kalustoa josta näiden joukosta poistuneiden jälkikasvu ei tiedä mitään, eikä yleensä ole millään lailla kiinnostunutkaan.
Kuten aloituksessa totesit isän perintöä myydään joten juuri näin on ilmeisesti asia.
Pitää ostajankin jonkin verran ymmärtää perillisiä.  Tällaisessa tapauksessa ei myyjiä voi syyttää jos tarkoitus on vain saada perintökalu pois nurkista.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2014, 12:04:46 ip kirjoittanut Matti Kivistö »

Kesäkuu 10, 2014, 13:40:47 ip
Vastaus #5

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No tässähän olis, jos ITSE ymmärtää jotain havittelemastaan laitteesta, mahdollisuus hyviin kauppoihin. Enkä tarkoita huijaamista. Ja kyllä minä ainakin olen itse kysynyt että voiko laittaa käyntiin, onko vakuutukset ja voiko heittää koeajolenkin, jo alkuvaiheessa kun olen puhelimitse ollut yhteyksissä, ja toisaalta myydessä pyrkinyt hillitsemään omaa pakonomaista pälpätystä vaikka asian tuntisinkin etu- sekä vikoperin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 10, 2014, 15:23:53 ip
Vastaus #6

Timo Riihimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No kun ei oltu vaivaduttu edes akkua lataamaan hankkimaan, niin yritä sitä sitten. Onneksi on paljon asiallisia ja aktiivisiakin myyjiä.. mlelestäni hyvän kaupan edellytys ei ole se, että myyjä on tietämätön tuotteestaan jota on kauppaamassa.

Kesäkuu 10, 2014, 15:36:55 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
Tässä olin taannoin kanssa veljesten kanssa mopo-ostoksilla.Paikalla olikin semmonen pappa,että ky juttua tuli,tuli moposta ja paljonmuustakin.Keitti hyvät kahvit ja oli tarjottavaakin ihan yllin kyllin.Siis osas mopon historiankin kertoo ja hyvin.Mutta silti veljekset sillä kertaa jäättivät mopon ostamatta,tosin olivat sen myöhemmin hakeneet.Vaikka en minä siinä kauppoja edes ollut hieromassa,kyl se papparainen munkin kanssa jutusteli.

Kesäkuu 10, 2014, 16:09:56 ip
Vastaus #8

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minäpäs olisin ostannut sen halavalla pois niiltä pojilta ! 

Mitäs hittoa se mulle kuuluu jos eivät siitä mitään ymmärräkään ?  Sen parempi vain, noin tinkaamisen kannalta ajateltuna.

Vanhaa pyörää ostettaessa on aina muutenkin otettava itse selvää kaupan kohteesta, myyjien juttuihin ei kannata hirveästi luottaa,

Ja muuten vaan juttelemaanhan pääsee päivystävän pastorin kanssa jos ei muuta juttuseuraa ole siunaantunut...  :P

Ja sitäpaitti hinta saattaa jäädä halvemmaksi kun pyörällä ei ole tunnearvoa myyjälle.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 10, 2014, 16:11:21 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No kun ei oltu vaivaduttu edes akkua lataamaan hankkimaan, niin yritä sitä sitten. Onneksi on paljon asiallisia ja aktiivisiakin myyjiä.. mlelestäni hyvän kaupan edellytys ei ole se, että myyjä on tietämätön tuotteestaan jota on kauppaamassa.

No ei tietenkään edellytys mutta olivat kuitenkin halukkaita pääsemään härvelistä eroon ja saattavat kuunnella tarjouksia, toisin kuin sellaiset joilla myynti on vastahakoista, laitteeseen tunneside tai paljon rahaa kiinni (hyvä ku omilleen pääsee tälläkään hinnalla) jne.

Kuvittelepa että olisit itse perinyt sukulaistädiltä saumurin tai mehulingon josta on manuaalit kadoksissa ja kauppaat sitä. No tää ny on tämmönen mikälie... Omenamehuekspertti saapuu harvinaisuutta katsomaan ja kohta mehulinkofoorumilla motkotetaan että omenateräkin värkistä puuttui, tai joku muu nikale jota et osannut edes etsiä ;D

Mutta tosiaan, meitä on moneksi ja jos ei ostajan ja myyjän kemiat kohtaa niin aika harvinaisuus pitää tuotteen olla että kaupaksi menee. Toki on toisinkin päin, vaikka minkälaiset myyntipuheet olisi ja muutenkin mukavaa niin jotkut tavarat vaan eivät mene kaupaksi.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2014, 16:14:27 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Kesäkuu 10, 2014, 20:53:41 ip
Vastaus #10

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä on "pelisilmä hukassa" ostajallakin jos ei huomaa että kossit on olleet myymässä vehjettä jonka arvo heidän "nykymopo--silmissä" on ehkä paljon pienempi kuin olisit edes kehdannut tarjota.
Eikä se myynti-ilmoitus jossain tee siitä myyjästä velvollista ns.asiakaspalveluun vaan..... no ottamaan tietty määrä rahaa ostajalta oli se sitten tyytyväinen tai ei lopulta....

Kesäkuu 10, 2014, 21:23:03 ip
Vastaus #11

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Vuan kyllä se on ilo ostoo tae myyvä jottaen, jos vastapelurilla on vähä pilikettä silimäkulumassa! :-\
-pena-

Kesäkuu 10, 2014, 21:37:26 ip
Vastaus #12

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Jos ei pilike silimäkulumaan aata nii sitte halolla ohtaan ;D
Kari

Kesäkuu 10, 2014, 21:37:41 ip
Vastaus #13

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mullahan se on vasen lonkka paskana.
 Miten se asiaan liittyy ?
 No ei mitenkään, mutta just olin viikon lomalla turvonneen polven takia.
 No ei mitenkään, mutta siellä on joku pala irti. Näkyy röntkenissä.
 No ei mitenkään, mutta niin lonkassa, kuin polvessa on pahat kulumat.
 No ei mitenkään, mutta Penan kauppakaverilla on pilkkeitä silmäkulumassa.

Varmaan kivuliasta.  ???

Niin niillä onkii jos alakavat hevostelemaan!  :P
-pena-

Kesäkuu 10, 2014, 21:38:11 ip
Vastaus #14

Timo Riihimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No jotenkin vielä menis läpi jos hinta olis edullinen tai hinnassa olis  ollut neuvotteluvaraa. Aika monta kauppaa tehneenä haluan tuotteelta kunnon tiedot, eikä vain halpaa hintaa tai käyttää hyväkseen myyjän tietämättömyyttä. Kukin taaplaa tyylillään ja veikkaan, että ennen kuin käki lakkaa kukkumasta, niin mulla on brittipyörä tms.. elämä on  ::)