Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 453996 kertaa)

Maaliskuu 21, 2016, 10:35:26 ap
Vastaus #705

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Maaliskuu 21, 2016, 13:59:07 ip
Vastaus #706

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Myytinmurtajat tuota testasi yhdessä jaksossa, saviseen maahan jäi ysimillinen näkyviin eli ei olisi tappanut, tilanne muuttuu jos ammutaan viistosti ylös niin tulee tappoteholla ales.

Maaliskuu 21, 2016, 14:15:15 ip
Vastaus #707

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Myytinmurtajat tuota testasi yhdessä jaksossa, saviseen maahan jäi ysimillinen näkyviin eli ei olisi tappanut, tilanne muuttuu jos ammutaan viistosti ylös niin tulee tappoteholla ales.

Joo, kyllä se terminal velocity on luodinmuotoisella kappaleella 45 m/s. Tosi huono tuuri on jos tappaapi, luultavasti enepi käy kipiää kuin tappaa. Nehän testas sianpäällä kans tuolla 45 m/s ja painavempikaa luoti just rikko ihon. Mutta jos ampuupi niin, että luoti tekkee sille tyypillisen kaarevan lentoradan niin sitten asia on tietenki eri.

Veikkaan, että ne jotka AK-47:lla rättyyttää taivaalle juhulahumussa ei välttämätä muista tähätä just pystysuoraan ylöspäin.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Maaliskuu 21, 2016, 14:33:17 ip
Vastaus #708

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minkähän takia pitää ylipäätään edes kantaa aseita mukanaan juhliin että pääsee ampuilemaan ilmaan?
Jos siitä juhlimisesta saa semmosen adrenaliini puuskan, niin eikö sen purkamiseen vois alkaa vaikka pohojolaisittain painimaan, tai semmosta perinteistä käkättimeen lyöntiä?

Maaliskuu 21, 2016, 14:42:29 ip
Vastaus #709

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ysimillisen ylleinen luodinpaino on 8 grammaa, niin 45 m/s vauhilla energia on 8,1 joulea. Lussussa ilimakivväärissäkin on viis kerttaa enempi energiaa.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 21, 2016, 15:11:14 ip
Vastaus #710

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Enpä ottaisi otsaani tuollaista 8 gramman luotia nopeudella 45m/s.
Se tulee tuollaisella 160 km/h vauhdilla.

L&K.

Maaliskuu 21, 2016, 15:49:31 ip
Vastaus #711

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ysimillisen ylleinen luodinpaino on 8 grammaa, niin 45 m/s vauhilla energia on 8,1 joulea. Lussussa ilimakivväärissäkin on viis kerttaa enempi energiaa.

En tiijä jouleista mitä nuisa mahtaa olla..
Se millä Jokke latasi mua käpälään ,oli vähän tuon mallinen muttei tietty samoja nykyään ole enää.
Lähtönopeus korkeintaan 220m/s on voinut siihen aikaan tehokkaimmissa olla..
Jouleja kummiskin näkyy iskuvoimaksi ilmoitettavan tässä juniori inpissä aikas vähän..esim Gamo Whisper vastaavanlainen malli antaa jo 305 m/s.

Jokke varmaan halus imitoida sen kohtauksen lännenvilmistä missä Veinin Joni(John Wayne)käänty kannoillaan äkisti ympäri ja ampui lantiolta roiston.
Ei tainnu olla kumminkaan se vilmi missä Joni astu saluunaan sisään ovet paukkuen  ja tokas:"Kussa mun hopotin".
Sekin sitten yhteen aikaan jakso kummasti naurattaa kun Eestikeeli oli vielä uutta Suomalaisen korvaan eli kyseessä oli Viroksi dubattu leffa.

PS. Niin muuten minä sain elämäni ekat pyssyt jo hyvin nuorena.Yksi oli tosiaan aidon aseen näköinen koska se oli aidosta deaktivoitu ja lippaaseen meni 9 kutia,merkkiä en muista.Toinen pyssy samassa kassissa oli 22 Italialainen pienoispistooli joka oli muunnettu starttipistooliksi tunkemalla kupariputki piippuun.Piippu oli nimittäin jo katkennutkin kerran,ehkä se oli korjaus samalla kertaa..
Kolmas tykki samassa kassissa oli maata vasten painamalla viritettävä lutku eli ilmapistooli.Sain ne serkultani ja maalla Kiteellä yksi renki lupasi että saan ampua sitä persauksiin lutkulla,ja niin se renki käppäili aitan eteen ja käänsi selkänsä ja minä latasin käskystä.
Ei tehny kipiää ei sitten yhtään eli se oli todellakin lutku !

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2016, 15:58:42 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Maaliskuu 21, 2016, 16:28:55 ip
Vastaus #712

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poliisit, hyi. Tultiin mökiltä ja vaimo jatkoi matkaa, alkoi kauhea mäkätys että kaikki tappajakoirat pitäisi ampua. Mulla oli starttipistooli povitaskussa ja panin takin baarin keittiön puolelle siten ettei ase näy, no naiset sai käyttää baarin sisävessaa niin eräs nainen sielä käänteli mun takkia ja näki aseen perän. Kysyi miksi mulla on ase johon siittä Doppereiden ampumisesta vittuuntuneena sanoin et ammun mustia kumiluodeilla, join kaksi olutta ja sitten kotiin kolmas olut auki. Tuli kolme partiota koiran kanssa ja veivät mut putkaan ja tarkastivat mun huoneen, joutuivat viemään koiransa autoon. Minä sanoin että pitää ottaa iltalääkkeet ja syödä ja pistää insuliini, puhallus oli yksi promille joten ei lääkkeitä. Seuraus oli että yöllä sain sydäflimmerin eli lanssilla sairaalaan, mitään laitonta ei löytynyt. Reilun tunnin ne tutki ja kuvas kaikki mun aseet, no vaan satakunta.

Että uskoni virkavaltaan on hyvin heikko, niin miksi starttari taskussa no koira on paukkuarka ja huvilakauden päättäjäiset tulossa eli ihan koiron opetusta. Kun yritin näyttää kyseistä asetta niin niskasta kiinni, sanoin selkäni murtuneen ja ei pidä moisesta riepottelusta, sama kun oli vaikea kiivetä maijaan niin sedät kyllä auttoi eikä kovin hellästi. Ottivat kaksi patruunaa hyllystä kun ne oli armeijan leimoilla, toivottavasti ampuivat ne kun olin poistanut ruudin ja pannut hiekkaa tilalle. No nyt on uudet patruunat hyllyssä ja ei ne lanssikuskitkaan heti vieneet vaan ottivat sydänfilmin ensin, sirra päällä komeesti sairaalaan ja kun sain lääkkeeni ukko tokeni. Saakeli jos olisin puhdistanut sitä starttaria niin olisivat varmaan ampuneet.

Maaliskuu 21, 2016, 16:33:04 ip
Vastaus #713

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ei voi mitään. Tätä mieltä olen ja tuon sen myös julkeasti julki.

Noita tapauksia en tunne, mutta kertomasi valossa poliisit tekivät virheen molemmissa tapauksissa.

Uhkaavalla käytöksellä aseen kanssa tarkoitan just sitä eli aseella uhkaamista, ts käännetään se pää missä on reikä kohti jotakuta. Se että on ase kädessä sormi pois liipasimelta piippu maahan osoittaen, ei ole uhkaavaa,  tai se että istuu autossa ja sanoo että mulla on ase ja jos tuutte niin ammun. Jos siis uhkaaja on autossa yksin.

Mutta jos poliisi on ilmoittanut olevansa poliisi ja käskyttää että seis ja sitten käskytetty hamuaa asetta niin kuinka mahtaisit itse menetellä? Tai jos kuljeksit vaikka metsällä haulipyssyn kanssa ja poliisi tulee puskan takaa kohti tähdäten ja sanoo että pyssy pois, kannattaako totella vai alkaa heilumaan ja uhoamaan että notta perskules nää on muuten mun maita ja tänne on tinanappien turha tulla uhoomaan? Todennäköisesti et ole se jota ko poliisi etsii mutta mistäs se poliisi sen tietää. Ase pois rauhallisesti ja sitten jutellaan.

Sitä vaan ihmettelen että mitä helvettiä ne poliisit ajattelivat jotka tekevät keskellä yötä rynnäkön asuntoon perusteena epäilys että joltain on siellä otettu senkka nenästä? Vai olisiko tarinassa nyt jotain mitä emme tiedä?

EDIT Henryn tapaus on just sellainen missä "sattuu ja tapahtuu". Kaikkihan me Henry tunnetaan mutta jos nyt katsoo vaikka sen kyseisen naisen vinkkelistä niin iso vähän vittuuntuneen oloinen ukko pienessä pierussa kertoo ammuskelevansa (ei tappavasti mutta kuitenkin) ihmisiä huvikseen pyssyllä. Nainen kertoo havaintonsa poliisille, poliisilla ei ole nykyään syytä olla moista uskomatta kun melkein joka kylässä on vastaanottokeskus jne. Sitten tilanne hiukan eskaloituu, terveyssyistä, joista poliisi ei tiedä mitään, kankea ukko edelleen pienessä pierussa ja vittuuntuneena ei liiku ihan niin ripeästi kuin poliisit haluavat, tämä tulkitaan hanttiin laittamiseksi, sitten vähän paiskotaan että lakkaa laittamasta hanttiin. Ja niin edelleen.

Ja toisekseen, Henry, jos se sun hurtta on se sama yli 10v dopperikaveri josta olet monesti kertonut, niin ei se taida enää paukkuarkuudesta pois oppia. Että siinä mielessä voi olla vähän turhaa yrittääkään, turhaa ressiä vaan vanhalle kaverillesi.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2016, 16:43:27 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 21, 2016, 16:39:58 ip
Vastaus #714

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poijaat jotka harrastaa noita lutkuja ja niiden virittelyä ovat jo 900 joulen tuntumassa, mun 9mm peli läpäisee kaksi kakkosnelosta ja mitattu teho on 350 joulea. Itse valetaan luodit, kuten kummeli sanoo kyllä lähtee. Luvitusta odotan laitokselle, nythän on armovuosi menossa, myös startti aseet.

Maaliskuu 21, 2016, 16:49:03 ip
Vastaus #715

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

En tiijä jouleista mitä nuisa mahtaa olla..
Se millä Jokke latasi mua käpälään ,oli vähän tuon mallinen muttei tietty samoja nykyään ole enää.
Lähtönopeus korkeintaan 220m/s on voinut siihen aikaan tehokkaimmissa olla..
Jouleja kummiskin näkyy iskuvoimaksi ilmoitettavan tässä juniori inpissä aikas vähän..esim Gamo Whisper vastaavanlainen malli antaa jo 305 m/s.

Jokke varmaan halus imitoida sen kohtauksen lännenvilmistä missä Veinin Joni(John Wayne)käänty kannoillaan äkisti ympäri ja ampui lantiolta roiston.
Ei tainnu olla kumminkaan se vilmi missä Joni astu saluunaan sisään ovet paukkuen  ja tokas:"Kussa mun hopotin".
Sekin sitten yhteen aikaan jakso kummasti naurattaa kun Eestikeeli oli vielä uutta Suomalaisen korvaan eli kyseessä oli Viroksi dubattu leffa.

PS. Niin muuten minä sain elämäni ekat pyssyt jo hyvin nuorena.Yksi oli tosiaan aidon aseen näköinen koska se oli aidosta deaktivoitu ja lippaaseen meni 9 kutia,merkkiä en muista.Toinen pyssy samassa kassissa oli 22 Italialainen pienoispistooli joka oli muunnettu starttipistooliksi tunkemalla kupariputki piippuun.Piippu oli nimittäin jo katkennutkin kerran,ehkä se oli korjaus samalla kertaa..
Kolmas tykki samassa kassissa oli maata vasten painamalla viritettävä lutku eli ilmapistooli.Sain ne serkultani ja maalla Kiteellä yksi renki lupasi että saan ampua sitä persauksiin lutkulla,ja niin se renki käppäili aitan eteen ja käänsi selkänsä ja minä latasin käskystä.
Ei tehny kipiää ei sitten yhtään eli se oli todellakin lutku !
Siis diana 48 ja 52 350ms, Hatsan 150 380ms, ja monia muita, millä on lähtönopeus yli 300ms. Ovat myynnissä tänäpäivänä. Se lutku ilmapistooli oli Diana, miullakin oli sellanen, uuven jousen kun laitto, oli se pariviikkoa vähän tehokkaampi

Maaliskuu 21, 2016, 16:52:01 ip
Vastaus #716

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ei voi mitään. Tätä mieltä olen ja tuon sen myös julkeasti julki.
Noita tapauksia en tunne, mutta kertomasi valossa poliisit tekivät virheen molemmissa tapauksissa.

Tuommoset tilanteet tullee hyvin äkkiä etteen. Kun joku hörhö alakaa hamuamaan jottain pyssyn näköistä, niin kauanko siitä mennee, että sulla on kuula kallossa, jos se ei ollutkaan pelekästään näköinen? Siinä on muutama kymmenesosasekunti aikaa tunnistaa pyssy tai leikkipyssy ja tehä valinta, että vejänkö koukusta vai jätänkö vetämättä. Jos sattuu vielä olemaan pikkusen hämärät olosuhteet, niin vielä mennee vaikiammaksi.

Metästyksessähän pittää olla aina varma mitä ampuu ja jättää ampumata, jos ei voi varmistua kohteesta, mutta sorsat ei ammukkaan takas. Siitä huolimatta niitä mehtäkavereijen kumisaappaita ammuttaan teerinä enempi, kuin polliisi ampuu luoteja. Parraat vielä varmistaa toisella laukauksella, että saahan saapas kuolemmaan, vaikka kaveri huutaa täyttä kurkkua.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 21, 2016, 17:16:06 ip
Vastaus #717

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Siis diana 48 ja 52 350ms, Hatsan 150 380ms, ja monia muita, millä on lähtönopeus yli 300ms. Ovat myynnissä tänäpäivänä. Se lutku ilmapistooli oli Diana, miullakin oli sellanen, uuven jousen kun laitto, oli se pariviikkoa vähän tehokkaampi
[/quote]

Jep tämmönen luftarihan se oli  :)

Vaihoin myöhemmin parhaan ala-astekaverini Samin kanssa ne kaikki tykit rumpusettiin,jonka basarissa luki isolla Hurriganes eli se olikin kova sana ja kyllä sen jälkeen koulun likat viihty meillä iltapäivisin  :P
Asuttiin  paritalossa siihen aikaan eikä se harrastus voinu kestää loputtomiin..sai kuulla viikottain siitä palautetta.No ei se kai paljon auttanu kun rummut möin ja ostin sähkökitaran ja vielä enempi niitä likkoja kävi kylässä ;D

Siihen aikaanhan myös kotibileet oli muotia ja paikkaa vaihdettiin joka viikonlopuksi.On varmaan ollu naapurilla kestämistä..eihän me pennut sitä tajuttu.Minulla oli silloin avokelamankka,Italialainen Geloso ja isot omatekemät kaapit ja joku putkivahvari siinä välissä.
Taisi olla -75-76 paikkeilla..
Bassorummun teksti oli juuri tuon Oolnaitlongin albumin kaltainen.Tigers niminen rokkibändi osti myöhemmin setin ensirummuikseen eikä siitä paljoo massia enää saanut.Olin aika huono kauppamies ja oon vissiin aina ollu..

Maaliskuu 21, 2016, 17:48:55 ip
Vastaus #718

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä oppii pois paukkuarkuudesta mutta ne raketit vinkuu ja se valo siihen päälle, me ihmiset ei ymmärretä kuulosta mitään. Mulla puhelimessa dogwisle ja en kuule mitään mutta koiro on heti vierellä, namipalaa tai kovia kehuja vaille. Tämä haluaa sisään mun entinen karhukoira oli koko yön laiturilla ja haukku siihen suuntaan josta ammuttiin. Ulko vessaan jonki verran matkaa niin menee vaimon turvaksi vaikka kuinka räiskittäis, sama ei ui vapaaehtoisesti mutta vahtii vaimon uintia ja jos sukeltaa niin hakee mamin turvaan.

Maaliskuu 22, 2016, 19:27:50 ip
Vastaus #719

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ulkona haisee oikein vanhanaikainen "Valkeakosken Paska",taitaa tehdä lumisateen parin päivän päästä.Tiedä häntä,voi tulla haisu Vorssan Kiimassuoltakin.Mutta paha on haju.