Ei voi mitään. Tätä mieltä olen ja tuon sen myös julkeasti julki.
Noita tapauksia en tunne, mutta kertomasi valossa poliisit tekivät virheen molemmissa tapauksissa.
Uhkaavalla käytöksellä aseen kanssa tarkoitan just sitä eli aseella uhkaamista, ts käännetään se pää missä on reikä kohti jotakuta. Se että on ase kädessä sormi pois liipasimelta piippu maahan osoittaen, ei ole uhkaavaa, tai se että istuu autossa ja sanoo että mulla on ase ja jos tuutte niin ammun. Jos siis uhkaaja on autossa yksin.
Mutta jos poliisi on ilmoittanut olevansa poliisi ja käskyttää että seis ja sitten käskytetty hamuaa asetta niin kuinka mahtaisit itse menetellä? Tai jos kuljeksit vaikka metsällä haulipyssyn kanssa ja poliisi tulee puskan takaa kohti tähdäten ja sanoo että pyssy pois, kannattaako totella vai alkaa heilumaan ja uhoamaan että notta perskules nää on muuten mun maita ja tänne on tinanappien turha tulla uhoomaan? Todennäköisesti et ole se jota ko poliisi etsii mutta mistäs se poliisi sen tietää. Ase pois rauhallisesti ja sitten jutellaan.
Sitä vaan ihmettelen että mitä helvettiä ne poliisit ajattelivat jotka tekevät keskellä yötä rynnäkön asuntoon perusteena epäilys että joltain on siellä otettu senkka nenästä? Vai olisiko tarinassa nyt jotain mitä emme tiedä?
EDIT Henryn tapaus on just sellainen missä "sattuu ja tapahtuu". Kaikkihan me Henry tunnetaan mutta jos nyt katsoo vaikka sen kyseisen naisen vinkkelistä niin iso vähän vittuuntuneen oloinen ukko pienessä pierussa kertoo ammuskelevansa (ei tappavasti mutta kuitenkin) ihmisiä huvikseen pyssyllä. Nainen kertoo havaintonsa poliisille, poliisilla ei ole nykyään syytä olla moista uskomatta kun melkein joka kylässä on vastaanottokeskus jne. Sitten tilanne hiukan eskaloituu, terveyssyistä, joista poliisi ei tiedä mitään, kankea ukko edelleen pienessä pierussa ja vittuuntuneena ei liiku ihan niin ripeästi kuin poliisit haluavat, tämä tulkitaan hanttiin laittamiseksi, sitten vähän paiskotaan että lakkaa laittamasta hanttiin. Ja niin edelleen.
Ja toisekseen, Henry, jos se sun hurtta on se sama yli 10v dopperikaveri josta olet monesti kertonut, niin ei se taida enää paukkuarkuudesta pois oppia. Että siinä mielessä voi olla vähän turhaa yrittääkään, turhaa ressiä vaan vanhalle kaverillesi.