Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 453972 kertaa)

Helmikuu 11, 2016, 21:29:15 ip
Vastaus #615

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Onpas Lassella siisti talli....  ::)  vrt omaan romuvarastoon, ei kehtais edes kuvaa laittaa.

Edelleen jaksan ihastella sitä Sillanpään tallitetris ilmaisua.  Niin kuvaava.

Oisko laitteet ameriikan KC, K7 ja joku iso Ouppeli ? Record Coupe ?

Niin omasta tallista. Ku sais joskus inspiksen ja hyvät ohjeet tehdä edullisesti prätkän nastarenkaitakin kestävä lattiapinnoite vanhalle betonille.

Sitä(kin) inspistä odotellessa.....
Yks oikeen kolmesta, juu rekortti coupe 70 mallinen, sitten se punainen on 82 mallinen Honda CB650c (custom) vihree tuutti malli 74. Tuutti ja Oopeli on museorekkarissa. Muuten siitä huvipuistokuvasta oli dian kohalla kirjoitettu kesälahti mutt oisko se sittenkin ollu kesämaa punkaharjulla? ainakin sielä päin oltiin siihen aikaan ajelemassa http://www.hutimeniblogi.com/2014/07/kesalahdelta-kesamaahan.html
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2016, 21:40:26 ip kirjoittanut lasse roholm »

Helmikuu 12, 2016, 09:40:10 ap
Vastaus #616

Harri Kauranen

• Vieras
Olin aamusavuilla rappusilla ja meidän tontin perällä jolkotteli kettu.En olekkaan nähnyt,kun kesällä edellisen kerran.

Helmikuu 17, 2016, 14:28:34 ip
Vastaus #617

Harri Kauranen

• Vieras
Tutulta äsken tuli pari kuvaa puhelimeen.Oli käymässä edesmenneen mummon kotopaikassa,taikka oikeammin mummolassaan.Sielä on hienot hevosrattaat,sellaset yksakseliset ja niitä kaveri siinä suunnitteli.Tarvii kuulemma tehdä toinen pyörä uusiks,mutta kaverin tuttu on oikea puuseppä,eiköhän hältä kuulemma uus pyörä synny.Näistä kuulemma ei tule kukkakoristeita näistä kärryistä.

Helmikuu 17, 2016, 18:35:14 ip
Vastaus #618

Risto Saastamoinen

• Vieras
Piti päästä päivällä koittamaan vanhaa moottorikelkan reuhua, ja pääsinkin sillä ihan asumattomalle seudulle asti. Tästä kun riittää saloja ihan Runnin ruostelähteelle asti, niin tutustelin vähän noihin metän elävien tekemiin jälkiin siinä. Pirusti täällä talojen ympärillä oli tuoreita ilveksen tassunpainamia ja joitakin jäniksen jälkiä, mutta lintujen yöpymisestä ei merkkiäkään. Hirvenpirulaiset on kanssa taas tulleet natustelemaan männyntaimia ihan pihapiiriin. Olisvat saaneet pysyä kesälaitumillaan tuolla korven puolella. Kilometrikaupalla oli sitten ihan merkkaamatonta lunta siellä kylmäkorven perällä, missä ei ihminen juuri liiku, saisivat tosiaan elukat pysyä siellä, ehkä säilyisi henki pitempään...

Helmikuu 17, 2016, 20:59:42 ip
Vastaus #619

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Se vaan Riston asuinpaikka särähtää meikäläisen korvaan ihanteelliselta. Luonto lähellä.
Jotain saman tapaista omalla asuinpaikallani. Tuntemattomaksi jäänyt eläin taannoin ajoi kissan puuhun kauhean metelin säestämänä. Tai puoliksi syöty jänö jäätyneenä hangessa. Joskus tosin Ohkolan moottoriradalta kuuluvat crossipyörien äänet.... ;)
T. Viljo villistä Ohkolasta :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 17, 2016, 21:04:15 ip
Vastaus #620

Risto Saastamoinen

• Vieras
Eihän tässä muuta kuin aletaan Eeron kanssa vaihettelemaan talojen paikkaa. Täällä vielä sekin etu, että takaovelta on yhteys siihen toiseen isoon vesistöön joka johtaa suomenlahteen, ja etuovelta toiseen. Meillä kun käy paskalaitoksen tarkastaja, niin se syyttää kahen ison vesistön pilaamisesta minua, kun tulleepi unettomina kesäöinä harkihtematta kusastua kumman tahasa vesistön alkulähteeseen, riippuen siitä missä makkarissa sitä on saanu alakuyön pyöriä...

Helmikuu 18, 2016, 15:17:11 ip
Vastaus #621

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tuli vielä tänään leikittyä moottorikelekalla, ja sehän kostautu. Ei ole kivaa kuultavaa kun niinsanottu selkäydinkipu iskee, sitä kun kuuntelee jonkun aikaa niin tekee mieli ajaa se pirunkelekka pääeellä puuhun...  >:(

Helmikuu 18, 2016, 17:37:13 ip
Vastaus #622

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Risto, tiedän tunteen. Valvottujen öiden jälkeen ajattelee ampuisko itsensä, kahdeksas nikama meni poikki ja on kasvanyt 9 ja 7 nikamaan kiinni. Mutta liukastuminen riittää irrottamaan ylimmän nikaman ja hermoille ei ole sitä suojakoloa niin painaa luuhun. Särkee ja sormista menee tunto, leikattaisiin mut anestia lääkäri ei uskalla nukuttaa. Tohon ku lisää romut polvet ja alkavan selkäranka reuman niin tietää elävänsä, kun katson siskon lapsen lapsia niin ei ilkiä niille hautajaisia järjestää. Eikun morfiinia koneeseen, sit jää autolla ajot pois. Just ajelutin lapsuuden kaveria joka sai aivoverenvuodon, annoin sille lukon takaisin sen kivääriin kun aluksi pelkäsin ettei halua elää vajakkina. Käveli itse mun autoon mutta näin mitä kipu on, ei saanut turvavyötä kiinni. Sanoi et ny oli niin hauskaa ettei tänään ota kipulääkettä ku ei halua unohtaa tätä päivää.

Kovaa semppippiä mutta jätä se kelkka ny rauhaan, toivu ja odota kesää.

Helmikuu 18, 2016, 20:30:38 ip
Vastaus #623

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riston asuinpaikka kuulostaa kovasti hienolta niinkuin Eero sanoi. Ja tutulta myös, olen tainnut itse kasvaa aikuiseksi samoilla alueilla. Tai aikuinen en taida olla vieläkään, mutta täysi-ikäiseksi.
Honda CX 500

Helmikuu 18, 2016, 20:35:11 ip
Vastaus #624

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kokeile Risto nyrkkeily säkkiä, niin et käsi just ylettyy ja sitten lyöt. Tulee semmonen äkki kierre selkään, siinä nikamat ja hermot liikkuu paremmin kuin missään fysikaalisessa hoidossa ja kyljen+selän lihakset vahvistuu. Mulla säkki roikkuu leuanveto tangossa tossa oven karmissa, muista ns. harjoitus hanskat ettei ranteet hajoa. Mun fysioterapetti sanoi että hyvä ja heidän laitteissa ei ole enempää painoja, kolme kiloiset käsipainot ja semmonen kumiliina jota vetelen. Sanoi et olen niin riskissä kunnosa ettei heidän vehkeissä ole enään vastusta, niin kipeää se ottaa mutta hissukseen ja hämmästyt kuinka kivun sieto kasvaa. Säkki hanskoineen maksaa 50€ ja tanko kympin, siinä roikut jonku minuutin, älä edes yritä vetää leukoja vaan kevennät jalkojen painoa. Nyt sulla on oma kuntosali, kerro kuis toimi, aluksi vähän ja sitten lisää. Liimaa vaikka Sipilän kuva siihen säkkiin, usko mua ja kokeile.

Helmikuu 18, 2016, 20:39:34 ip
Vastaus #625

Risto Saastamoinen

• Vieras
Riston asuinpaikka kuulostaa kovasti hienolta niinkuin Eero sanoi. Ja tutulta myös, olen tainnut itse kasvaa aikuiseksi samoilla alueilla. Tai aikuinen en taida olla vieläkään, mutta täysi-ikäiseksi.

Juujuu, tästä menikin aikoinaan myymäläauto jonka kyljessä seisoi että MP Korolainen, ootkos sinä se P, Perttu?

Helmikuu 18, 2016, 20:50:36 ip
Vastaus #626

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lähelle osuu, MP oli isävainaa ja kyllä minäkin parikymppisenä yhden vuoden niitä Runnin seudun teitä suhailin. Mukavaa hommaa, kiva oli ajella ja jututtaa ihmisiä. Nuori, kokematon poika oli kyllä aika purjeessa kun koetti pysyä aikataulusssa. Ja ajotaidot parani varsinkin kelirikkoaikaan, ei ne kyllä kovin hääveiksi tulleet!
Honda CX 500

Helmikuu 18, 2016, 20:52:43 ip
Vastaus #627

Risto Saastamoinen

• Vieras
Kokeile Risto nyrkkeily säkkiä, niin et käsi just ylettyy ja sitten lyöt. Tulee semmonen äkki kierre selkään, siinä nikamat ja hermot liikkuu paremmin kuin missään fysikaalisessa hoidossa ja kyljen+selän lihakset vahvistuu. Mulla säkki roikkuu leuanveto tangossa tossa oven karmissa, muista ns. harjoitus hanskat ettei ranteet hajoa. Mun fysioterapetti sanoi että hyvä ja heidän laitteissa ei ole enempää painoja, kolme kiloiset käsipainot ja semmonen kumiliina jota vetelen. Sanoi et olen niin riskissä kunnosa ettei heidän vehkeissä ole enään vastusta, niin kipeää se ottaa mutta hissukseen ja hämmästyt kuinka kivun sieto kasvaa. Säkki hanskoineen maksaa 50€ ja tanko kympin, siinä roikut jonku minuutin, älä edes yritä vetää leukoja vaan kevennät jalkojen painoa. Nyt sulla on oma kuntosali, kerro kuis toimi, aluksi vähän ja sitten lisää. Liimaa vaikka Sipilän kuva siihen säkkiin, usko mua ja kokeile.

Enpä tiiä tohtisko. Mulla kanssa ne nikamat luutuu toisiisa ja kun se luusilta katkiaa, salpautuu henkitys. Tähän riittää pieni kuoppa johon astuu varomattomasti. Siinä aina sitten vähän ylimäärästä väriä elämään kuukaudeksi tai kaheksi.

Helmikuu 18, 2016, 20:54:40 ip
Vastaus #628

Risto Saastamoinen

• Vieras
Lähelle osuu, MP oli isävainaa ja kyllä minäkin parikymppisenä yhden vuoden niitä Runnin seudun teitä suhailin. Mukavaa hommaa, kiva oli ajella ja jututtaa ihmisiä. Nuori, kokematon poika oli kyllä aika purjeessa kun koetti pysyä aikataulusssa. Ja ajotaidot parani varsinkin kelirikkoaikaan, ei ne kyllä kovin hääveiksi tulleet!

Sillälailla. Maalima on pieni, melkein mikroskooppinen!

Helmikuu 18, 2016, 20:59:52 ip
Vastaus #629

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu, niin on. Se Runnin suunnan linja oli minun ehdoton suosikki, hienot maisemat. Emäntäkoululla harmitti aina niin vietävästi kun niitä emäntäkokelaita kävi hyvin harvoin myymäläautolla :) Juuri pari kesää sitten kävin omille lapsille näyttämässä niitä maisemia ja sivuteitä kun käytiin rompepäivillä kylpylällä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2016, 21:04:26 ip kirjoittanut Perttu Korolainen »
Honda CX 500