Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 454377 kertaa)

Joulukuu 12, 2015, 18:00:08 ip
Vastaus #540

Harri Kauranen

• Vieras
Tässä oon nettiä pöyhinny.Oon niinkun hakennu ilmasta karttaohjelmaa tablettiin,sellasta missä olis maisemareitit.Mulla siinä on kyllä tomtom karttaohjelma ja siihenkin sen jollain plusohjelmalla saa,mut mistä pirusta se plus ees hankitaan.Mutta kai niitä ohjelmia on toki muitakin.Elikkä mistä löytyy,tai ainakin mikä ohjelma ja maksuton mieluusti.Tota tablettia käytän motukassa,on tarralla tankissa,tai tankkilaukun taskussa.

Joulukuu 12, 2015, 20:13:39 ip
Vastaus #541

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulipahan bongattua töissä Kotilääkäri-lehdestä korvan puhdistus ohjeet. Tää oli kyllä viime vuoden tietoa, mutta liekkö nämä vuodessa vanhenee..

Ite en kyllä tunkis korvaan ainakaan mitään suositusta isompaa..

[ylläpito on poistanut liitteen]
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Joulukuu 13, 2015, 16:23:49 ip
Vastaus #542

Harri Kauranen

• Vieras
Poikkes Heikki pitkästä aikaa.On kuulemma muuttanut nyt tonne "mökille",siis vaimonsa kototaloon.Vaimo ja tytär jäi kotomieheks,kun Hessu majailee sielä mökillä.Nettikin on kuulemma käytössä,vaikka siihen pirttiin ei puhelinkarvaa olekkaan vedetty.Sano että puhelimella menee nettiin,siis puhelin toimii nettinä ja käyttö kotikoneesta.Jutteli taas mukavia,oli käymässä halpakaupassa ostoksilla ja samalla poikkes.Hällä on kuulemma sielä mökillä hyvä talli,ainoo että ei ole lämmitystä,mutta seinät ympärillä ja betonilattia,saa vähän lämmintä puhaltimella,mutta ei tuu kesäkelejä edes näillä ilmoilla.Sielä on työn alla nyt seitkytluvun piikkinen cb hondä,purku nyt menossa.Heikki harrastaa luontokuvausta ja oon niitä parempia kuviakin muutama vuosi sitten nähnyt ja hyviä on olleet.Sekin on ihan hyvä harrastus,meinaan valokuvaus ja etenkin luontokuvaus.

Joulukuu 19, 2015, 16:50:05 ip
Vastaus #543

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin tossa Terolla.Hän on sellanen rivitaloasuja,ei nyt mikään oikeen moottorimies ole koskaan ollut,mutta nyt oli ostanut sellasen raisun remonttiin.Kun ei ole oikein paikkaa,missä askartelee,niin nyt se on sielä takapihalla pressun alla.Tero kyllä sano,että pikkuhiljaa sitä korjailee,vaikka vaan ruuvi päivässä,mutta ruuvikin vie eteenpäin.

Joulukuu 30, 2015, 11:48:12 ap
Vastaus #544

Harri Kauranen

• Vieras
Minäpä pudotin varaajasta lämpöä reilusti.Oli aiemmin reilut kahdeksankymmentä astetta ja pudotin sen seitsemäänkymppiin.No pirtti on viilentynny yheksästätoista asteesta kaheksaantoista,siis ei todellakaan kylmäksi,mutta odotan kuinka tuo mahtaa sähkölaskuun vaikuttaa.

Joulukuu 30, 2015, 17:45:19 ip
Vastaus #545

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Minkälainen varaaja Harrilla? Onko se sähkövaraaja, jolla lämmitetään vesikiertoisia pattereita. Jos on, niin varaajalämpötilan alentaminen ei paljoa vaikuta sähkönkulutukseen, koska pattereihin menee kuitenkin suntattuna viileämpää vettä kuin varaajan vesi on. Suntatun veden lämpötilan laskeminen alentaa sitten huonelämpötiloja ja varaajaveden lämmitystarve pienenee. Silloin sähköä säästyypi...
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Joulukuu 30, 2015, 21:48:32 ip
Vastaus #546

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minäpä pudotin varaajasta lämpöä reilusti.Oli aiemmin reilut kahdeksankymmentä astetta ja pudotin sen seitsemäänkymppiin.No pirtti on viilentynny yheksästätoista asteesta kaheksaantoista,siis ei todellakaan kylmäksi,mutta odotan kuinka tuo mahtaa sähkölaskuun vaikuttaa.

Nyt olis utelias kuulemaan mikäs se sellainen lämmityslaite on O___O

Joulukuu 31, 2015, 06:47:31 ap
Vastaus #547

Harri Kauranen

• Vieras
Joo kyllä mun järjestelmä tosiaan on toi tommonen "perinteinen",eli sähköllä varaaja kuumaks ja siitä suntin kautta patterikiertoon.Mutta kyllä mä itse oon silti ajatellu,kun ei sitä varaajaa ihan punseks lämmitä,niin säästää sähköö.Tää nyt on mun ajatus.Voihan se tosin olla niinkin,että se mitä vastukset työskentelee,ei juurikaan muutu,kun taas lämpösempänä on varaajakin illalla vielä lämpöösempi.Mulla tää järjestelmä on kyhätty joskus kaheksankyt luvun puolivälissä ja putkari,siis oikee putkiukko sano,että tää mun järjestelmä on sen ajan rolsrouse.Tässä on ulkohaisteliat ja kaikki.

Joulukuu 31, 2015, 07:04:06 ap
Vastaus #548

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Sillä ulkohaistelijalla ei ole mitään tekemistä varaajan veden lämmönsäädössä. Se määrittää ulkolämpötilan perusteella, kuinka lämmintä vettä sekoitusventtiili päästää varaajasta pattereille.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Joulukuu 31, 2015, 09:07:13 ap
Vastaus #549

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Luulisin että suurin säästö tulee siitä kun sisälämpötilaa pudotit asteella tai putosi siinä samalla kun pudotit varaajan lämpöä 10 asteella ja pieni säästä myös siitä kun varaajasta "haihtuu" hukkaan vähän vähemmän lämpöä.Oletko huomannut että "varaajahuoneen" lämpötila olisi vähän pudonnut?
Mulla on katolla aurinkokerääjä ja pihassa tuulimylly jotka lämmittävät 300 litran käyttövesivaraajaa,kun varaajan lämpötila parhaimmillaan on yli 80 astetta niin kyllä tarkenee pannuhuoneessa joten siitä varaajasta vaikka on hyvin eristetty "huokuu" hukkalämpöä aikalailla,hukkalämmön voisi tietysti vielä hyötykäyttää mutten ole sellaista systeemiä rakentanut.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 31, 2015, 16:42:59 ip
Vastaus #550

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Tammikuu 01, 2016, 08:03:13 ap
Vastaus #551

Harri Kauranen

• Vieras
Huomasin aamulla,mulla on viis venttiiliä,siis poistoventtiiliä ja pentele ainakin kolme niistä puhaltaa sisään.Nää siis on painovoimalla toimivia venttiileitä.Tarvii niitä vähän kouluttaa kuumailmapuhaltimella.Pahiten puhaltaa toi kellarissa saunan venttiili,sammu kynttilä liekki oikein.Mutta eiköhän se kierto siitä muutu,kun vähän aikaa antaa kuumailmapuhallinta.

Tammikuu 01, 2016, 10:37:24 ap
Vastaus #552

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Joo kyllä mun järjestelmä tosiaan on toi tommonen "perinteinen",eli sähköllä varaaja kuumaks ja siitä suntin kautta patterikiertoon.Mutta kyllä mä itse oon silti ajatellu,kun ei sitä varaajaa ihan punseks lämmitä,niin säästää sähköö.Tää nyt on mun ajatus.Voihan se tosin olla niinkin,että se mitä vastukset työskentelee,ei juurikaan muutu,kun taas lämpösempänä on varaajakin illalla vielä lämpöösempi.Mulla tää järjestelmä on kyhätty joskus kaheksankyt luvun puolivälissä

Muistan hyvin,että siihen aikaan niitä on tehty.Vaikka minulla ei niistä paljoa kokemusta olekkaan..
Sähkö taisi siihen aikaan olla halpaa,miksipä muutoin..Nythän tuommoinen on hirmu kallis ylläpitää ja yksi kalliimpia lämmitysmuotoja.Ainakin ollut mutta nythän sähkö on halventunut parissa vuodessa aikatəvalla eikä öljykään enää ole hinnankiroissa.
Jos varaaja on riittävän iso(3-5 m3) ja yösähköllä niin mikä ettei ?
Onko sulla millainen vuosikulutus/kWh ?

Ehdottaisin VILPiä tuohon piiriin kytkettäväksi eli vesi-ilmalämpöpumppu.Aivan saleen sähkönkulunkisi putoaisi ehkä 2/3 osalla nykyisestä parhaimmillaan..
Innoroosin konkurssihuutokaupasta ois saanu nyt kohtuuhintaan vaikka sanotaan että ne huudot aina nousee pilviin  ;)

Tammikuu 02, 2016, 14:50:44 ip
Vastaus #553

Harri Kauranen

• Vieras
Persana kun nyt on tätä joutavaa aikaa,tuli lotottua,ei päävoitto tosin ole kuin 306 miljoonaa,mutta onhan sekin jotain.Kai sillä rahalla jotaan käyttöö olis,mutta en mä töitä silti jättäi ja voishan sitä vaimon kanssa vaikka kesän kynnyksellä käydä tallinnassa.

Tammikuu 03, 2016, 11:54:57 ap
Vastaus #554

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hienon, älykkään puhelimeni pudotin n. 40 sentistä pehmeälle, paksulle matolle. Näyttöön tuli pieni, juuri ja juuri havaittava mutta pitkä halkeama. Ei enää reagoi kosketukseen. Olen tässä muutenkin ollut hiukan tympääntynyt älypuhelintouhuihin. Kaivoin lipastosta Nokia 3210:n, mutta laturia ei löydy. Kohta on Savoon lähtö vanhempien luona käymään, sieltä voisi löytyäkin.

Jos noista älyvehkeistä luopuu, niin gps ja maastokartta, Yle Areenan radio-ohjelmat ja ilmainen viestittely jäävät vähän kaihertamaan. Tarttee varmaan hommata erillinen vehje noihin karttahommiin jossain vaiheessa. Ja onhan tuossa tuo karttakirja, monet reissut on sillä tähän mennessäkin pärjätty, niin miksipä ei jatkossakin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.