Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 454523 kertaa)

Joulukuu 06, 2015, 10:17:48 ap
Vastaus #525

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mistä kautta Harri olet saanut kontaktia filatelisteihin,minullakin olisi merkkikokoelmat
ehkä myynnissä kun ei niiden kanssa ole tullut enään vuosikausiin harrastettua.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 06, 2015, 10:41:25 ap
Vastaus #526

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Joskus aatellu, että ois varmaan aikonaan kannattanu kiinnostua kerräämään jottai muuta kun vanahoja kameria tai ratioita. Etenkikku tullee pallautettua neki vähät käyttöön ja kierttoon ennenku niistä on vanahuuen turvaksi.

Jos ois vaikka alakanu kerräileen tuomosia vanahoja autoja kameranresujen sijasta, niin saattas olla vanahuus paremmin tallouvellisesti turvattu kun mitä ennuste nyt sannoo.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Joulukuu 06, 2015, 10:43:03 ap
Vastaus #527

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on ihan kaveripiirissä yks oikea filatelisti ja hänellä tietysti ympäri maata samanalan harrastajia.Käyvät kuulemma s-postivaihtoja aika tiuhaan.En mä itse niistä piireistä yhtään mitään ymmärrä.

Joulukuu 06, 2015, 10:43:32 ap
Vastaus #528

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

No noita postimerkkejä tossa myynny ja tänäänkin tulee parikin filatelistia niitä kattoon,mutta niistä ei kyllä rikastu,mulla kun ei oo ainoatakaan miljoonan merkkiä,mutta tuolta filatelistien huutokaupasta oon kattonu,siinä noi mun merkit on vitosesta viiteen kymppiin jokainen.

Minähän aikonaan keräsin(ostin,myin,vaihdoin) melko pikkupojasta asti merkkejä kansainvälisiltä markkinoilta heti Englanninkielen opittuani ja kun teini-iän saavutettua ei tainnu enää kiinnostaa,ne mapit kulkeutui aina muuttokuormien mukana.
Kävi sitten lopulta niin onnettomasti asuessani Pasilassa että yksi iso kapsäkillinen merkkejä sekä vanhoja seteleitä varastettiin Toralinnan vinttikomerosta juuri niihin aikoihin kun olin taas muuttamassa seuraavaan osoitteeseen.
Siinä meni jo melko hyväksi karttunut sijoitus..se jäi kaivelemaan moniksi vuosiksi.

Joulukuu 06, 2015, 10:48:00 ap
Vastaus #529

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Nyt kun on kautta rantain päästy tänne asti niin, sellaista hommaa on ollut mitä retuperällä olevan ryteikön saattaminen tuottavaksi talousmetsäksi vaatii: istutusta, raivaamista, pystykarsintaa, harvennusta (tehdään moottorisahatyönä. Kone hakee sitten puut, osa myyntiin, osa lämmitykseen), klapihommaa ja onpa jopa tienhoitoakin hiukan ollut. Vuodeb ympäri noita on. Ei täyspäiväiseksi työksi, mutta jonkin verran kuitenkin.

Eli aikalailla oikein taisin veikata,työvälineitä myöten.
Semmosta sekahommaa sekametässä samoillessa,ei kuitenkaan sekatyömiehen hommaa,se on eri juttu se ;)

Joulukuu 06, 2015, 17:08:23 ip
Vastaus #530

Harri Kauranen

• Vieras
No tulihan pari kolme tuntia pöristyä tossa yhden filateristin kanssa.Esitteli mulle parikin kansioo,en nistä mitään ymmärtänny,mutta rikastuin 45€,osti multa kolme merkkiä.Puhu että pyörii sielä filateristien kansainvälisillä huutokauppasivuilla ja itsekkin sielä on muutamia merkkejä myynyt.Paras hinta minkä hän on saanut,on ollut 306€ suomalaisesta merkistä.
No itse juur ostin ebay:tä 1000 markan setelin ja hyvä kuntoinenkin vielä.Maksoin siitä kyllä aika suolaisen hinnan,posteineen 4,62€.No kai se seteli sen arvoinen sentään on.

Joulukuu 06, 2015, 17:22:07 ip
Vastaus #531

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Piä visusti tallessa se seteli!

Nythän sen arvo on kuvan mukaenen, vuan kunhan Pavesta tulloo rahaministeri, niin sitten tuossa setelin luvussa on tuas ykkönen eissä. ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Joulukuu 06, 2015, 18:19:15 ip
Vastaus #532

ahti salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noista kokoelmista muistu mieleen yhden tutun perhoskokoelma .Keräsi niitä vuosikausia .En muista tarkkaa määrää ,mutta satoja kuitenkin.Hän säilytti niitä vanhempiensa asunnossa . Äitinsä sitten kerran tuuletuksen jälkeen unohti ikkunan auki.Ei siinä sinänsa mitään mutta sattui siitä avoimesta ikkunasta lentämään pääskynen sisään ,oli tuhonnut koko kokoelman täydellisesti.

Joulukuu 06, 2015, 18:28:23 ip
Vastaus #533

Harri Kauranen

• Vieras
Meikäläinen kun ei oo mikään perseaukinen.On mulla rahaa,tossakin on yksi sata trilioonaa dollaria ja noita mulla on useempi kappale.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 09, 2015, 10:36:26 ap
Vastaus #534

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tullut tuumailtua, että 1900-luvun historiassa on ollut runsaasti kaatopaikkoja, joita kelpaisi päästä tonkimaan. Vaikkapa 1950-60 -luvulla on viskattu menemään runsaasti vuosisadan alun esineistöä. Eihän niillä silloin katsottu arvoa olevan. Ja sitten taas ne 1950-luvun kamppeetkin on taas menneet, varmaan pitkälti joskus 1980-luvulla, jätteeksi.

Tuossa vähän englannista vuodelta 1965: https://www.youtube.com/watch?v=-P-f1mssUeI
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 09, 2015, 11:19:41 ap
Vastaus #535

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa äskesessä filmissä oikein pahaa teki kun loisto yksilö,se harmaa auto ja paaliks.

Joulukuu 09, 2015, 13:18:19 ip
Vastaus #536

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tossa äskesessä filmissä oikein pahaa teki kun loisto yksilö,se harmaa auto ja paaliks.

Brittiauto=Ei tehny yhtään pahaa,paitsi se että jättivät kumit kiinni ja se ei kuulu metalliin  ;D

Tokipa se oli vain näytösluonteinen paalaus prässin avajaistapahtumassa..odotin silti että kumit ois posahtanu komeasti vaan eipäsen ei  :embarassed:

Hyvin mielenkiintoinen filmi,ja aika rajua menoa on ollu siihen aikaan ja siellä.Matressia ja kaikkia kamoja vaan heittelivät aitojen yli tien varteen-vaan miksipä se olis muuttunu,sitä tehdään edelleen.
Polttoleikkauskin samaan tyyliin ja ilman mitään suojaimia ihan tätä päivää vaikkapa Intiassa  :)

Joulukuu 09, 2015, 13:27:31 ip
Vastaus #537

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 09, 2015, 13:37:31 ip
Vastaus #538

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tällä hetkellä vanhoja autoja romutetaan oikein valtion toimesta, maksamalla romutuspalkkioita.
10-20-30 vuoden kuluttua ne olisivat historiallisia ja haluttuja entisöinti kohteita.
Mutta missäpä niitä kaupungissa asuva henkilö säilyttäisi, ei missään.

Meikäläisen entisellä kotikylällä on muuan talo tien varressa, jonka pihalla on vanhoja  autoja pari kolme,  traktori , leikkuupuimuri, peräkärryä, muita työkoneita ja roinaa. Omistaja asuu 23 km päässä kaupungissa, mutta ei viitsi siistiä pihapiiriä vaikka kyläneuvosto on kehottanut.
Ei niin piruuttaankaan.

Joulukuu 11, 2015, 18:22:33 ip
Vastaus #539

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli Japanista aika hieno sähköposti. :)
Tilasin tavaraa isolta Ebay myyjältä.
Sähköpostissa oli ensin normaalit liibalaabat,jos on kysyttävää ottakaa yhteyttä ensin meihin ennenkuin valitatte Ebaylle jne.

Mutta loppuriveillä kerrottiin että,"firmamme antaa töitä erilaisista rajoitteista tai vammoista kärsiville,pyrimme pakkaamaan kaikki tuotteet niin hyvin että asiakas saa aina ostoksensa ehjänä perille.Pyydämme teitä ottamaan huomioon että joskus pakettimme eivät näytä ammattimaisesti pakatuilta.

Allekirjoituksena
Masako

Tuli jotenkin hyvä olo,työntekijöitä arvostetaan ja asiakkaasta huolehditaan.Yleensähän näiltä ei tule mitään saateposteja.