Laitoinpahan tuassiinsa työhakemuksen menemään. Olisi työväenmuseo Werstaalla parin vuoden pesti mahdollisesti tiedossa. Kokemus kuitenkin osoittaa, että viikon päästä tulee viesti tyyliin "olemme Erittäin Onnellisia, koska Juuri Te kohdistitte Tärkeän kiinnostuksenne meitä kohtaan, mutta valitettavasti emme olleet kykeneviä tällä kertaa palkkaamaan Teitä". Onko nuo ei duunia sinulle -ilmoitukset kaikilla aloilla tuollaisia?
Tuollalailla kai ne menevät yleensä. "Paras" jonka itse olen saanut oli oma hakemukseni, CV ja todistuskopio palautettuna, CV:n yläkulmassa punakynällä "EI" ympyröitynä

Piruakos niitä palauttelemaan jos on sotkettu, ei kai sitä mihkään enää voi lähettää

Kun noita rekryjä olen hoitanut niin yleensä niistä n 100 hakijasta 85 saa pakit heti alkumetreillä (kokemus/koulutus ei sinnepäinkään), heille lähtee suuryrityksen järjestelmissä joku automaattisehko vastaus tyyliin kiitos mielenkiinnosta mutta blaablaa ja silleen, muista seurata ilmoituksia ja hakea uudestaan. Loput luetaan ja puidaan vähän tarkemmin, ehkä puolen tusinaa kutsutaan haastatteluun. Loput saavat jälleen automaattiviestin. Haastatelluista 1-2 lähtee palikkatesteihin, lopuille olen itse laatinut henk kohtaisen sähköpostin tai soittanut.
Omakohtaisena kokemuksena takavuosilta voin kertoa että harmillisen usein ei tule mitään vastausta, joskus on tullut perään soiteltua mutta tavallisesti jos kuukauden sisään ei mitään kuulu niin voi unohtaa koko jutun.
Niin ja peukut pystyssä mullakin, olet selvästikin ilmeisen innokas ja sopiva museomies