Hei!
Löytyisiköhän täältä vanhojen AS3 Yamahien harrastajia?
Tuli hommattua pari Yamaha AS3 125 piikkipyörää ja läjä varaosia, moottoreita, vanteita, tankkeja, runkoja yms. Kaksi on tosiaan kasassa olevia patinoituneita pyöriä ja olleet käynnissä noin 15 vuotta sitten. Nämä pyörämallit eivät ole minulle entuudestaan kovin tuttuja ja kaipaisin näiden rakenteluun vähän apuja. Selvittelin vähän vuosimalleja mitä nämä voisi olla, toinen on ilmeisesti AS3 125 -72 tai -73 ja toinen AS3-RD125 -75.
Osaisiko joku tarkentaa minulle noiden mallien historiaa, miten nuo mallimerkinnät ovat oikeasti menneet. Onko se niin, että ensin tuli Yamaha AS3 125 ja sitten sen mallimerkintää tarkennettiin AS3-RD125, vai miten nämä menevät? Ja minkälaisia eroja on eri vuosimalleissa?
Tämä -75 pyörä on ensimmäisenä elvytys vuorossa. Olen tehnyt sille pienen käyttöentisöinnin näin aluksi pesu, vahaus, rikkinäisten osien korjaus, kaasarien yms. polttoaine puolen putsaus, sähköjen parantelua, uusi akku ja muut normi huollot. Tänään sain sen siihen malliin, että voi koittaa käyntiin. Lähtihän se, mutta ei meinaa käydä kuin toisella pytyllä, en tiedä olisiko vielä sytytys puolella vikaa, vai onko näissä jotain muita tyyppivikoja. Arvelisin että kone ei kyllä ole niin väljä, että siitä pitäisi johtua, eikä varmaan kampikammion paineet pääse puolelta toiselle... ehkä?
Kone käy molemmilla pytyillä pienillä kierroksilla, mutta kun antaa vähänkin jenkaa, toinen pytty putoaa pois, olisiko sytty sivussa tai rikkinäisiä osia sytytyksessä tai jokin muu vika?
Mistähän näihin kannattaisi metsästää uusia kulutusosia ja muitakin varaosia. Löutyiskö ihan Suomen varaosa kauppiailta, vai pitääkö etsiä kauempaa. Katsoin, että ulkomailta osaa nuohin pitäisi löytyä ihan hyvin, mutta löytyisiköhän lähempää?
0440-661 093 / Riku