Kirjoittaja Aihe: Punamultamaali  (Luettu 7929 kertaa)

Toukokuu 19, 2014, 10:09:54 ap
Luettu 7929 kertaa

Juha Mantila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tietääkös foorumilaiset mikä olisi hyvää ja edullista punamultamaalia? Mikähän ero on punamaalilla ja punamultamaalilla, ainakin hinta...

Toukokuu 19, 2014, 10:25:21 ap
Vastaus #1

esa kakkuri

• Vieras
Hyvää ei saa kuin tekemällä itse ruisvelliin.
Nuo myös oikeasti keitetyt tehtaiden maalit sisältää yleensä aina pellavaöljyä, jota en suosittele koska
uudelleenmaalaus voi olla hankalaa...sitten 30-40 vuoden päästä :D
Punamaali ei ole mitään maalia--mitä lie vedellä laimennettua väriä joka sisältää varmaan lateksia tai muuta asiaa kuulumatonta.

Maalille ei tule kovin suuri litrahinta itse tehden. 200 litran tynnyrin litrahinta on jotain 5e luokkaa-jopa alle.
Jos ei itse tarvi niin suurta määrää voi kysellä kimppaporukan. Ja hyvä maalin saa kyllä kaupaksikin..
Maalin itsetekoohjeita löytyy suunilleen yhtä pajlon kuin tekijöitäkin on.
Panu Kailan ohjeet on hyväksi havaittu.

Toukokuu 19, 2014, 10:35:31 ap
Vastaus #2

Juha Mantila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sais mielellään löytyä kaupan hyllyltä, tarve niin pieni, korkeintaan 20l. Aikasemmin maalasin Tikkurilan maahantuomalla Falu Rödfärgillä ja oli pirun hyvää maalia mutta sitä ei enää saa.

Toukokuu 19, 2014, 12:21:37 ip
Vastaus #3

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen käyttänyt Teknoksen RIIHI-maalia.  On aika lähellä oikean punamullan väriä (tosin niissäkin on tietenkin värieroja tekijästä riippuen).
Riihi-maali on helpposivelteinen ja peittää jo yhdellä kerralla hyvin.  Kannattaa silti vetää kaksi kerrosta.

Toukokuu 19, 2014, 12:26:37 ip
Vastaus #4

Juha Mantila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kellään tietoa/kokemusta Byggmaxin punamaalista? Onko se jotain lateksia, ei oikein nettisivujen perusteella selviä, puhutaan kyllä pellavaöljypohjaisesta maalista.

Toukokuu 19, 2014, 15:18:43 ip
Vastaus #5

Antti Jokinen

• Vieras
Tällainen kyltti iski silmään tänään Orimattilassa:

Voipi kuitenkin olla, ettei tarjous ole enää voimassa, näyttäis liikkeen kuormurikin seisseen jo vuosia samoilla sijoillaan.

Vakavasti puhuen, tuo Falu punamaali on oikeaa punamultamaalia. Ei se hirveän kallista ole nykyäänkään: http://www.pajutex.fi/punamultamaali-falu-10l

Toukokuu 19, 2014, 17:42:10 ip
Vastaus #6

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nämä punamaalit, mitä nimeä niistä nykysin tunnutaan käytettävän, olivat viime tai toissavuonna TMn erikoinumerossa testissä. Kyllä niissä melkoisia eroja muistaakseni löytyi

Toukokuu 19, 2014, 19:50:53 ip
Vastaus #7

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näköjään 4 vuotta sitten olivat T Ämmän testissä, koko juttua voi ostaa 3€ http://rakennusmaailma.fi/vertailut/perinteiset-punamultamaalit
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2014, 19:54:04 ip kirjoittanut lasse roholm »

Kesäkuu 04, 2014, 18:57:55 ip
Vastaus #8

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaveri oli keitellyt punamultamaalia itse. Värkit olivat tulleet maksamaan 140 eur ja maalia oli kuulemma tullut n 150 litraa.

Maali oli peittävää ja levittyi kauniina kesäpäivänä mukavasti kenttäsirkkelipinnalla olevalle laudalle.

Kaffia ja jätskiä oli kans. Lisäksi meni makaroooonilaatikkoa meleko annos.

Ketsuppi kyllä näytti punamultamaalilta....
Kommentteja uuninpankolta.

Kesäkuu 07, 2014, 06:45:14 ap
Vastaus #9

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa meiltä kilsan verran,sielä asu aiemmin vanhempi herra.Hän keitteli aina keväällä punamultamaalia useamman tynnyrillisen ja kaikki ne aina meni käyttöön,eli oli jo juhannuksena myyty,tai annettu pois.Nyt kyseinen herra asustaa vanhainkodissa ja on huono liikkumaan,eli ikä on tehnyt tehtävänsä.