Kirjoittaja Aihe: Katana GSX 1100 Miehet  (Luettu 25276 kertaa)

Tammikuu 25, 2016, 21:47:30 ip
Vastaus #30

ismo aaltonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
80-luvun puolivälissä tuttu kaveri hommas katanan alkuperäiset mustat putket gsx-efeen ne sopi ainakin heittämällä kiinni. Miksei myös toisinpäin???

Ismo

Tammikuu 26, 2016, 08:20:47 ap
Vastaus #31

Sami Ilmonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koneethan ovat samat pieniä kosmeettisia muutoksia lukuunottamatta, putkiston takapään kiinnityskohdassa eroa saattaa olla mutta ei kaikissa siinäkään. Myös uudempien GSXR-mallien putket käy paikalleen.

Huhtikuu 30, 2016, 09:36:59 ap
Vastaus #32

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Moi Tapani. Lähetin sulle YVn.

Huhtikuu 30, 2016, 14:43:15 ip
Vastaus #33

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Mie kun ajelin viime viikolla turbo jammua niin tuli ihan mieleen että jos tuota kattia vois
Turbottaa. Sopiva fläktiki olis jo valmiina. Menee kuitenkin ensi talven hommiksi.

Toukokuu 24, 2016, 12:27:27 ip
Vastaus #34

Jussi Linjala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liityin pari viikkoa sitten "Katana miehiin" ostamalla jonkin verran rakennellun 1100 Katanan vm. 82.

Pyörän on rakentanut minulle tuntematon kaveri pohjois Suomesta. Olen yrittänyt selvittää kuka tämän laitteen on tehnyt mutta jäljet loppuvat Rovaniemelle.  Jos joku tietää kuka laitteen on rakentanut niin olisin kiitollinen tiedosta, haluaisin kysellä tarkemmin mistä pyörästä nuo etu/taka-haarukat on otettu ja mitä koneelle on tehty.

Noin sadan ajetun kilometrin jälkeen olen positiivisesti yllättynyt pyörän toiminnasta, ainut ongelma on vaihteiden kanssa. Vaihteet toimivat muuten hyvin mutta kakkoselta ykköselle vaihtaminen ei aina onnistu, vaan vaihteisto "jumittaa" kakkoselle. Eilen huomasin reippaan välikaasun auttavan asiaa. Missähän vika voi olla? Itse epäilin ensin väljää vaihdepoljinta ja polkimen vivustoa, mutta muiden vaihteiden kanssa ei ongelmia ole.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 24, 2016, 22:54:18 ip
Vastaus #35

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Tervetuloa Katana sakkiin.
Rovaniemellä oli useita katteja -80 luvulla ja siellä laittoivat myös turboja niihin.

Katoppa tuosta kakkos sivulta ja ota yhteyttä rovaniemen poikiin.
Saattai hyvinkin pyörän alkuperä selvitä.

Vaihteiston joudut avaamaan niin paljon että ongelma löytyy. Vika saattaa löytyä vääntyneestä siirtäjästä.

Toukokuu 25, 2016, 07:38:41 ap
Vastaus #36

Jussi Linjala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos vastauksesta. Olinkin jo yhteydessä ProBoostiin Jarmoon, hän tiesi sen verran asiasta, että pyörän on tehnyt joku kaveri Oulu - Kuusamo akselilta. Mutta Jarmokaan ei muistanut rakentajan nimeä. Trafista tilasin pyörän historiatiedot mutta niissäkin ei mainita aiempia omistajia nimeltä.

Olisi mukava tietää tarkemmin pyörässä käytettyjen osien alkuperä, ei sitten varaosia hankkiessa tule yllätyksiä vastaan.

Vääntynyt siirtäjä on ilmeisesti syyllinen kakkosvaihteen "jumittamiseen", sitä ovat kaikki veikanneet joiden kanssa olen asiasta jutellut, jos ei tuon vaihteiston toimintaan kesän aikana totu/opi niin pitää se ensi talvena avata. Ei kai se aivan mahdoton työ ole?

Toukokuu 25, 2016, 23:27:20 ip
Vastaus #37

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Tuo GSX 1100S kone on silkinpehmeä vaihteiston osalta.
Oikeat öljyt sisään niin ei ronksahtele ykköstä laitettaessa eikä vaihtaessessa.

Toukokuu 26, 2016, 07:19:30 ap
Vastaus #38

Jussi Linjala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä öljyä olet käyttänyt pyörässäsi. Itse vaihdoin öljyt heti, kun pyörän kotiin toin, minulle oli jäänyt edellisen pyörän jäljiltä avaamaton purkki Bel Rayn 10W40 EXP öljyä. Tämä on jonkinlainen synteettisen ja mineraaliöljyn sekoitus, toimi moitteetta 20 vuotta uudemmassa pyörässä.

Toukokuu 26, 2016, 10:33:45 ap
Vastaus #39

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Kun tuon omani laitoin. Alkoi siinä kytkin luistamaan täyskaasulla aina 8000 tuhannen kohdalla.
Vaihdoin uudet kytkinlevyt.
Vaihdoin eri öljyjä ja niitäkin joissa oli ne märkäkytkin lisäaineet.

Ei mitään vaikutusta, aina kiekasi siinä 7000 tuhannen kohdalla.

Vaihdoin sitten jäykemmät jouset kytkimeen ja se oli siinä.
Kytkimestä tuli hieman raskaampi käyttää mutta ei häiritse.

Uskoisin että nämä vanhat koneet eivät mitään erikoisöljyjä tarvitse koska eihän niitä silloin ollutkaan.
Korjaamokirjassa seisoo että SAE 10W/40 SD ta SE.

Olen käyttänyt Teboil Silver 10W40 puolisynteettistä ja hyvin pelaa.
Nyt laitoin Teboil 4T SuperBike Oil SAE 15W-50 koska tallissa oli täys tonkka.
Siinä on ne kytkime lisäaineet ja kaikki muutkin herkut mitä nykyaikaisiin nelitahtisiin moottoripyöriin tarvii.

Mitään parannusta tai eroa toiminnassa en huomaa.
On ehkä turhaa tuollaista kallista öljyä -82 Katanaan laittaa.

Toukokuu 29, 2016, 22:39:29 ip
Vastaus #40

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Nyt kun tuli tänne lappiinkin kesä, kävin kattia tuulettamassa.
Hyvin pelaa ja vetää, mutta ehkä hiukan jäykältä alusta tuntuu.
Tällainen ukkeli tykkäis vähän pehmeämmästä joustosta.

Kyykky asento myös ehkä vähän liikaa mulle.
Mutta on se upea kun kaasun aukaisee.
Tuossa ruottin puolella on rata jossa pääsee oikeaan tunnelmaan.
Yleisillä teillä en tuolla leiki ja ajan aina rauhallisesti rajoitusten mukaan.

Syyskuu 26, 2016, 22:34:05 ip
Vastaus #41

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Kävin tuossa ruottin puolella ratalla Katanaa kokeilemassa. Hyvä etten kaatanut, sen verran luiskahti.
On aika työläs peli näin vanhalle ukkelille, mutta on se kakkosella vanhakin kova hyökkääjä suoralla.
Renkaat ei ole parhaasta päästä kun aina luikuroi.

Syyskuu 28, 2016, 00:42:29 ap
Vastaus #42

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin tuossa ruottin puolella ratalla Katanaa kokeilemassa. Hyvä etten kaatanut, sen verran luiskahti.
On aika työläs peli näin vanhalle ukkelille, mutta on se kakkosella vanhakin kova hyökkääjä suoralla.
Renkaat ei ole parhaasta päästä kun aina luikuroi.

Pekka onko tässä jossain Tornion/Haaparannan lähistöllä rata Ruotsin puolella vai pitääkö mennä kauemmaksi, olis kiva käydä kattemassa muiden menoa.
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.