Kirjoittaja Aihe: Suzuki GN 250 käymishäiriö  (Luettu 3475 kertaa)

Toukokuu 10, 2014, 11:48:06 ap
Luettu 3475 kertaa

Pentti Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi !
Mistähän pitäisi ruveta hakemaan vikaa, kun ko. pyörä seisoo 2 viikkoa niin käyntiilähtö on erittäin vaivalloista, menesti pitää kaasari purkaa ja koota, niin sen jälkeen starttaa. Kaasarista tsekattu kohon korkeus ja suuttimet. Myös bensahana on vaihdettu. Viime kerralla starttasi kun olin putsannut tulpan. Oli hieman nokinen ja tuoksui bensalle, oli hieman kostea.
Etukäteen vinkeistä kiittäen

PP

Toukokuu 10, 2014, 11:56:36 ap
Vastaus #1

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viittais kipinään, onko milloin tulpat vaihettu, siitähän se on lähettävä

Toukokuu 10, 2014, 16:02:22 ip
Vastaus #2

Pentti Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi !

Uusi, ohjekirjan mukainen tulppa vaihdettu tämän oireilun vuoksi tänä keväänä.

PP

Toukokuu 10, 2014, 19:04:08 ip
Vastaus #3

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liekö Suzukille ominaista? Minulla oli aikanaan GSX750, joka lähti 13 päivän seisomisen jälkeen hyvin käyntiin. Mutta annas olla kun kaksi viikkoa tuli täyteen, niin saihan sahata. Suihkaus starttipilottia, niin hörähti samalla kun hipaisi starttinappulaa. Vika ei koskaan minulle selvinnyt.

Toukokuu 12, 2014, 22:18:15 ip
Vastaus #4

Antti Jokinen

• Vieras
Suzukin bensahana on alipaineohjattu. Se ei riitä täyttämään kaasuttimia, jos ne on pitemmän seisokin aikana päässeet tyhjenemään. Käännä bensahana siihen pakkosyöttöasentoon (oikealle) vähäksi aikaa ja sitten kokeile startata ryyppy päällä. 

Toukokuu 13, 2014, 07:51:00 ap
Vastaus #5

anttikmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo "pakkosyöttöasento" on yleensä merkitty PRI (Primer), eli ohittaa alipaineventtiilin. Tarkoitettu tosiaan vain kaasuttimen täyttöön, ei ajamiseen.

Toukokuu 13, 2014, 16:24:03 ip
Vastaus #6

Pentti Partanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi !

Tässä on kyllä ihan mekaaninen bensahana, jossa asennot " kiinni, auki, varatankki "
Hanasta lähtee yksi letku joka menee kaasariin !

Terv. PP