Kirjoittaja Aihe: Vakuutushinnoittelusta taas.  (Luettu 13609 kertaa)

Toukokuu 08, 2014, 20:13:26 ip
Luettu 13609 kertaa

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täsmälleen sama auto. Vanha takapotkuinen VW Caravelle 1.6 td pakettiauto vm-90...Pelkkä liikennevakuutus.
Yhtiö no.1  perusmaksu/vuosi     856.62e   (näille olen maksanut jo vuosia >:()
Yhtiö no.2  perusmaksu/vuosi     363.51e   (tämän ehkä valitsen ;))
Mulla on se 70% poonukset ja yhtiö 1.maksaa nettona 263.41e vuosi ja yhtiö 2.   109e vuosi.

Mä olen aina luullut tietäväni että liikennevakuutusten hinta perustuu jonkinlaiseen "riskianalyysiin" ko. vakuutettavan ajoneuvon
merkin ja mallin yms. mukaan.

Rahallisesti vuosittainhan tällä ei ole hirveitä vaikutuksia mutta tuo prosentuaalinen periaate on "älytön"...

Toukokuu 08, 2014, 20:45:59 ip
Vastaus #1

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sekä myös paikkakuntaan, kuskin ikään, sekä myös siihen paljonko yhtiö on joutunut korvaamaan ko. mallin kolareita. Tehokkaissa kyykkypyörissä tämä tulee selvästi esiin, erot saattavat olla tuhansia. Minä olen ottanut tavaksi kerran vuoteen kilpailuttaa vakuutukset, IF on nyt kolmevuotta ollut voitolla, kun KOKONAISUUS otetaan huomioon :)

Toukokuu 08, 2014, 21:54:57 ip
Vastaus #2

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei oikein ymmärrä hinnoittelua. Itsellä IF ja Honda VFR 750 70% bonuksilla hieman alle 100€/v vastaavasti vm -60 MZ 175 samoilla bonuksilla selvästi kalliimpi. Ei varmasti vuodessa kyseisen mallin mitsillä vahingoita korvata ja tehot eivät huimaa painoon nähden.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Toukokuu 08, 2014, 22:00:36 ip
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla ja muutamalla kaverilla semmonen kokemus että keskittäminen ei kannata. Eri yhtiöt hinnottelee esim vanhat pa...at ja uudet vehekket eri tavalla ja jos on monen näköstä romua pihalla niin jokaiselle löytyy halvin eri yhtiöistä. Ne keskittämis edut on kumminkin aika pieniä että erikseen kysyy joka vehkeen jää kokonaisuus halvimmaksi. Meillä esim siellä missä veto auto on halvin on asunto vaunulla kaskossa kolmin kertanen hinta että yhdistelmä on eri yhtiöissä vakuutettuna.

Toukokuu 09, 2014, 06:37:47 ap
Vastaus #4

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osittain pitää paikkansa, kyllä olen jokavuosi laskenut myös vakuutukset erikseen, mutta nyt on IF kolmevuotta ollut halvin, laskipa miten hyvänsä, siis nyt otetaan huomioon kotivakuutukset, mökkivakuutukset, siis kaikki mitä perheessä on vakuutettuna ::)

Toukokuu 09, 2014, 09:53:35 ap
Vastaus #5

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täsmälleen sama auto. Vanha takapotkuinen VW Caravelle 1.6 td pakettiauto vm-90...Pelkkä liikennevakuutus.
Mulla on se 70% poonukset ja yhtiö 1.maksaa nettona 263.41e vuosi ja yhtiö 2.   109e vuosi.

Mä olen aina luullut tietäväni että liikennevakuutusten hinta perustuu jonkinlaiseen "riskianalyysiin" ko. vakuutettavan ajoneuvon

Rahallisesti vuosittainhan tällä ei ole hirveitä vaikutuksia mutta tuo prosentuaalinen periaate on "älytön"...

Tapiolassa Caravelle -97 2.4 liikennevakuutus 533€ vuosi, ilman mitään vähennyksiä.

Toukokuu 09, 2014, 09:56:53 ap
Vastaus #6

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäkin vähän yllätyin, kun autoa vaihtaessa kilpailutettiin vakuutus. Autona Volvo 940 bensafarkku v. 1994.

Omassa vanhassa yhtiössä, jossa olen ollut asiakas yli 20v, pelkkä liikennevakuutus €740
Kilpailevassa yrityksessä liikennevakuutus + osakasko €620.

Tästä vielä bonukset pois.

Lähtee muutkin vakuutukset kierrokselle...
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 09, 2014, 11:10:25 ap
Vastaus #7

jari suvitie

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämän yli kolmevuotisen kirjeenvaihtoni vakuutusyhtiön kanssa kypsyttämänä päätin nyt eläkepäätöksen tultua vaihtaa kaikki vakuutukseni nykyisestä Lähitapiolasta pois. Aiemmin ne oli jaettu 2 v sitten Lähivakuutuksen ja Tapiolan kesken hinnat tsekkaamalla.  Koska pidän kaikesta pienestä otin nyt yhteyttä POP-vakuutukseen ja vaikka alennukset tippuivat niin loppusumma kaikki yhteensä on vuodessa 262 € pienempi ja lisäksi osassa vakuutuksia on paremmat ehdot ja sellaisia lisäturvia joita ei vanhalla ollut. Ainoa vakuutus joka heillä oli kalliimpi oli museopyörän ja siinä ero oli 6 €.
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Toukokuu 09, 2014, 11:42:16 ap
Vastaus #8

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kilpailutus ja hintojen ja ehtojen vertailu kannattaa aina muutaman vuoden välein.
Mutta toinen asia,nykyisestä yhtiöstäni (Fennia) en saa vakuutusta tekeillä olevalle pyörälle,kirjeenvaihto on kesken eli en tiedä kuuluuko pyörä-aihio tällä hetkellä irtaimistoon.Edellisestä yhtiöstä sain em. vakuutuksen
Mun mielestä noi vanhat vehkeet on jo rakenteluvaiheessa ihan sen hintasia että olisi hyvä olla vakuutuksessa,jos jotai tapahtuu niin silloi varmasti yhtiön mielestä ne on arvottomia romukasoja.Eihän noi mun pyörät mitään arvokkaita ole muiden kuin mun mielestä mutta silloin kun työn alla olisi joku todella arvokas laite niin voisi vakuutusyhtiön kanssa vahingon sattuessa tulla mieleenpainuva tapahtuma.
Onko jollakulla sellaisesta valitettavasta tapahtumasta kokemuksia ja muutenkin rakennusaikaisesta vakuuttamisesta?
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Toukokuu 09, 2014, 11:58:30 ap
Vastaus #9

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lueskelin joku vuos takaperin netistä tapauksesta jossa jenkkiauto projekti palo tallin kanssa, silloin ongelmana kuulemma oli se, että ne osat mitkä ei ollu autossa kiinni ei kuulunu minkään vakuutuksen piiriin ??? Vakuutus yhtiötä en muista mutta joku innokas varmaan kaivaakin linkin blogiin. Muistaakseni kyseisessä tapauksessa meni vielä niin että paikallinen konttori olis korvannu kaiken mutta pääkonttori oli eri mieltä.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Toukokuu 09, 2014, 14:10:03 ip
Vastaus #10

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Tuli vastaus Fenniasta,ei kuulu Svalan projekti minkään vakuutuksen piiriin.

Ehtokohta
20.3.4
Vakuutuksen kohteena eivät ole

– eläimet
– yli 5 hevosvoiman veneenmoottorit
– ansiotyöhön käytettävät atk-tiedostot
ja -ohjelmat
– harrastuskäyttöön valmistetut atk-tiedostot
ja -ohjelmat, jotka eivät ole olleet
sellaisenaan yleisesti kaupan
– konevoimalla kulkevat tai kuljetettavat
ajoneuvot ja laitteet

Tämän mukaan (asaa kysytty edelleen yhtiöstä) eivät vetävät tai ajettavat ruohonleikkuritkaan kuulu vakuutuksien piiriin.Jos eivät kuulu niin ei ole kaukana yhtiön vaihto jos jonkun muun yhtiön vakuutusiin kuuluu.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Toukokuu 09, 2014, 18:34:52 ip
Vastaus #11

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tapiolassa Caravelle -97 2.4 liikennevakuutus 533€ vuosi, ilman mitään vähennyksiä.
Kumma juttu kun juurikin tämä Tapiola on repinyt multa sitä ylihintaa >:(
Oma mokahan se tavallaan on kun ei ota selvää/kilpailuta mutta tuo hintaero oli uskomaton.....

Tammikuu 13, 2015, 03:55:32 ap
Vastaus #12

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Muutamia esimerkkejä eri vakkuutusyhtiöetten hinnottelusta.  ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Tammikuu 13, 2015, 06:56:33 ap
Vastaus #13

jarkko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aprilia rx50 -09 mopo.   Liikennevakuutus useissa yhtiöissä noin 450-550€/v.    (esim IF osakaskolla 601€/v)

Pohjola 190€+osakasko 50€
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2015, 06:59:38 ap kirjoittanut jarkko heikkilä »

Tammikuu 13, 2015, 16:41:46 ip
Vastaus #14

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
On se kumma kun juur viime kesänä kiertelin tarjouksia kyselemässä moottoripyöriini ja mopooni niin Pohjolalla ei ollu mitään jakoo yhdenkän pyörän vakuutushinnoissa. Onko mulla ihan vääränlaisia pyöriä vai onko vääränlaiset kasvot?
HANE