Kirjoittaja Aihe: pieleen menneet kaupat  (Luettu 6409 kertaa)

Toukokuu 01, 2014, 09:06:47 ap
Luettu 6409 kertaa

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katselin tori.fi myynnissä olevaa maamoottoria, sijainti ja hinta olivat kohdallaan. Soitin myyjälle ja hän kertoi olevansa Tallinassa ja sovimme kaupat. Seuraavana päivänä piti palata asiaan ja sopia nouto. Soitin seuraavana päivänä, mutta ei vastattu puheluun. Kohta tuli viesti, moottori myyty kalliimmalla. Hiukan tympii kun miehen sanaan ei voi luottaa ja jos huutokauppaa halutaan pitää, miksi ei huutonettiin laiteta myyntiin. Olisihan myyjä voinut soittaa ja kertoa korkeammasta tarjouksesta ennen myyntiä. Samanlainen tapaus oli viime kesänä kun huonekaluja mökille ostin. Onkohan kuinka yleistä toimintaa nykyään? >:(
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Toukokuu 01, 2014, 09:29:08 ap
Vastaus #1

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Yleensä kun ruvetaan tekeen kauppaa teksti viesteillä, tai peruun toimitusta/kauppaa, toiminta tapa kertoo omaa tarinaa vasta puolesta...

Toukokuu 01, 2014, 11:02:26 ap
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Itse törmännyt myyjän ominaisuudessa päinvastaiseen, eli itsellä hintapyyntö x, joku tarjoaa reilusti alempaa hintaa y, minä sanon OK, ostaja sanoo eiku tarjoaakin summan y-20e eli tinkii vielä lisää. Siihen loppuu mulla kaupanteko >:(

Jotenkin on etiketti kyllä monelta hukassa nykyään, olen kuullut juttuja jossa joku lahjoittaa esim latolöytömopon jollekin esim sukulaispojalle joka vaikuttaa siitä kiinnostuneen. Ikäänkuin auttaa alkuun hyvään harrastukseen. No sitten se mopo onkin hetken päästä myynnissä sellaisenaan, muutamalla satasella. Ei sekään nyt ihan sopivaa ole.

Mutta ehkä olen vain vanhanaikainen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 01, 2014, 11:36:46 ap
Vastaus #3

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuollainen ilmaiseksi saadun eteenpäin myyminen välittömästi on kyllä ikävää touhua. Itselläni on se periaate, että lahjoitettua roinaa otetaan vain tarpeeseen, ei myyntiin. Ja jos tarve joskus loppuu niin eteenpäin laitetaan sitten ilmaiseksi tai nimelliseen hintaan jollekin, jolla on kyseessä olevalle kappaleelle tarve.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 01, 2014, 12:02:55 ip
Vastaus #4

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nojoo,mulla oli tossa kaupat kesken käyntikuntosesta Cimarista. Pyynti oli 150e,tarjosin vaihdossa 175 Jawa moottoria ja kylkeen vielä
Kohlerin 5hv  jyrsimen moottoria toimivalla kytkimellä,eli kaveri ois saanu niistä enemmän hilloo kun sen 150e mutta häntä ei kiinnostanut edes
nähdä koneita siinävaiheessa kun joku nykyparta poika oli siellä hillot kourassa.

Niin,oli sovittu,että väännetään jonkinlainen kauppa jyrsimestä.

Olin aika pettynyt vanhan kaverin toimintaan.

No täst'edes tiedän minkälaista kauppaa hänen kanssaan tehdään.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2014, 12:05:51 ip kirjoittanut Petri Nippala »

Toukokuu 01, 2014, 17:02:06 ip
Vastaus #5

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Yleensä kun ruvetaan tekeen kauppaa teksti viesteillä, tai peruun toimitusta/kauppaa, toiminta tapa kertoo omaa tarinaa vasta puolesta...
Just näin. Ja jos niitä potentiaalisia ostajia on monta niin voi suoraan ilmoittaa että kuka ensimmäisenä tuo rahat on sen tavaran saaja.
Itse myin aikanaan veneen ja lupasin pitää sitä kaksi viikkoa varattuna vaikka muitakin ostajia olisi ollut. Oli vain ensimmäinen ostaja joka oikeasti soittaa ja kysyy venepaketista muutakin kuin pelkän loppuun tingityn hinnan. Sattui ostaja olemaan juuri tuollaista venettä vailla, eikä vaan näitä tyypillisiä netti- eikä tekstarikyselijöitä. Ostaja piti tuossa tapauksessa lupauksensa ja kävi rahan kanssa noutamassa veneen sovittuna aikana ja sovitulla hinnalla. Kaupat hoidettiin alustavasti puhelimitse ja kummankin puheet piti, eli veneen kunto oli mitä puhelimessa sanottiin ja kaupanteko kävi muutenkin kaikin puolin niinkuin sovittiinkin.
 Toivottavasti uudella omistajalla on ollut parempi kalatuuri sen veneen kanssa kuin minulla.  :)

Toukokuu 01, 2014, 21:58:36 ip
Vastaus #6

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässäkin tapauksessa oli ongelmana se, että myyjä ei ollut kotimaassa kaupasta sovittaessa ja en voinut kotiportille mennä autoon istumaan ja vartoamaan myyjän paluuta. Myyjällä oli yhteystietoni vaikka olisi pyytänyt maksua pankkitililleen etukäteen. Yksi ikävä tapaus tuli vielä mieleen vuosien takaa. Tarvitsin pikaisesti työmatka autoa ja nettiautossa oli Hyrylässä isossa autotalossa sopiva Fiat Bravo, soitin ja varasin auton. Sovimme noudosta ennen saman päivän klo. 15 kysyin voisinko maksaa varausrahaa. Kertoivat ettei tarvitse koska varausaika on 4h. Otin kaverin mukaan ja lähdimme heti, olimme perillä paljon ennen sovittua, mutta auto oli myyty. Tuli useita satoja kilometrejä turhaa ajoa talvikelissä, liikkeessä otettiin varatessa yhteystiedot kyllä. Olisivat voineet soittaa ja tarkstaa olenko tulossa. Sain kyllä pienen korvauksen asiasta.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen

Toukokuu 03, 2014, 05:57:51 ap
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
No mulla oli torissa myynnissä pajeron alut renkaineen.Kaver soitti ja sano tulevansa hakeen pyörät noin kuuden tunnin päästä.Kaveri sano puhelimessa sit niin,että kauppa sovittu,eli älä enää myy kenellekkään muulle.No puhelin soi pari kertaa ja olis ollu ostajahalukkaita,mutta piti sanoo,että pyörät on myyty.No ei tähänpäivään mennessä se kuus tuntia vielä ole mennyt.Eli tossa noi pyörät on yhä edelleen.

Toukokuu 03, 2014, 06:25:41 ap
Vastaus #8

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
No mulla oli torissa myynnissä pajeron alut renkaineen.Kaver soitti ja sano tulevansa hakeen pyörät noin kuuden tunnin päästä.Kaveri sano puhelimessa sit niin,että kauppa sovittu,eli älä enää myy kenellekkään muulle.No puhelin soi pari kertaa ja olis ollu ostajahalukkaita,mutta piti sanoo,että pyörät on myyty.No ei tähänpäivään mennessä se kuus tuntia vielä ole mennyt.Eli tossa noi pyörät on yhä edelleen.

Viive johtuu siitä kun isoja summia on niin hankala nostoo Otosta, joutuu mänemään pankkikonttorille rahan hakkuun!
Ja niinkun kaekki tietää miten siellä pankeissa on ruuhkia, niin ymmärtäähän sen jos joku ei ihan heti kerkee tulla tuotteita lunastammaan.

Kae mullakii on monia kymmeniä ostajia jotka on juuttunu pankkiin rahanhakureissulla.
Mahtaa siellä jossakii pankkisalissa olla jo paljo porukkoo, jos kaekki vuosien varrella sinne rahhoo hakemaan lähteneet ovat vielä siellä. :P
-pena-