Kirjoittaja Aihe: Laillistettu ryöstö  (Luettu 8096 kertaa)

Huhtikuu 17, 2014, 10:20:07 ap
Luettu 8096 kertaa

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
            Oletteko joutuneet kohteeksi tekijänä Itella tällä viikolla käytin jarrukengät pinoittavana Vantaalla paketti 15x15x5 cm. alle 500 g. ei mitään kiirettä postin kulut 24 ekee vanhoissa markoissa 140:- silloin kun markat olivat käytössä oli hinta n. 15:- ja Itella on jatkuvat YT. ei ihme.
            Vertailu HML linjaauto asemalta viedään 150 kg.painava ihminen Helsinkiin ja takaisin 24 ekellä ja vielä pikana.
            Onhan nyt palvelun käyttäjällä kevyt olo kun pussin kuiva, ns. kilpailiat R ja Siwa tai DHL lukevat Itella hinnastoa ja alle 5% niin kilpailu
             toteutuu mutta onko todellista.

Erkki

Huhtikuu 17, 2014, 10:29:32 ap
Vastaus #1

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ei mitään kiirettä niin 2 kilon paketti pitääs maksaa 7,60  jos itte noutaa postista.  http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/

Huhtikuu 17, 2014, 13:35:15 ip
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Niin siis itellahan on saksalainen.

Huhtikuu 17, 2014, 14:55:11 ip
Vastaus #3

Hannu Laakso

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan vertailun vuoksi, DHL:n kuriiripostina n. 10 kg paketti kooltaan n. 140 x 30 x 30 cm Lontoon kupeesta kotiovelle Nastolaan 24 euroa.
Toinen paketti Loimaalta Nastolan Matkahuoltoon alle 10 kg, koko 40 x40 x 20 cm maksoi 26 euroa !
Kun paketin sisällön arvokin kotimaisen välikäden kautta on reilusti ulkolaista korkeampi niin ei kyllä innosta suosimaan suomalaista.

Huhtikuu 17, 2014, 15:53:24 ip
Vastaus #4

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Vähän ihmetyttänyt itseäkin kun olen tilannut suomesta ja saksanmaalta pyörärompetta. Saksan kautta toimituskulut on 50% halvempaa kuin nämä suomen toimituskulut.
 Ja samoilla osilla netti myymälöissä 4 kertainen hintaero, ja pikku arvaus että kummassa se hinta oli kalliimpi?
 Kummallakaan, kotimaisella eikä sakemannilla ollut kyseistä tuotetta omassa varastossa, mutta molempien keskusvarasto on kuulema hollannissa josta ne lähtee liikkeelle tilauksen jälkeen.
 Saksasta toimitusaika oli 5 pv., suomesta olisi ollut arvioitu toimitusaika 14 pv.  Semmosta.

Mielummin sitä suosisi näitä kotimaisia jälleenmyyjiä mutta ...

Huhtikuu 17, 2014, 15:59:25 ip
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Tipparellun pienempään moottoriin tilasin kanssa kannentiivisteen ja sanottiin että ei ole hyllyssä.Suomalainen hinta oli 26€ ja sit sen tilasin sksata,eikä heilläkään hyllyssä ollut,eli tuli sit suoraan samalta tukurilta,jolta suomalainenkin sen ois tilannut ja suoraan minulle toimittanut.Oli vaan toi ranskalinen hinta 11,60€ ja toimituskulut halvemmat,kuin mun lähettää maksikirje naapuriin.

Huhtikuu 17, 2014, 16:11:18 ip
Vastaus #6

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tilasin Saksasta juuri uuden kypärän. Toimitus UPS:lla hintaan 9.80eur.

Huhtikuu 17, 2014, 19:34:36 ip
Vastaus #7

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin siis itellahan on saksalainen.

Wikipedia: Tämän mukaan vielä Suomen Valtion omistama
Itella Oyj (aikaisemmin Suomen Posti) on suomalainen yhtiö, jonka toimialana on postitoiminta, logistiikka ja taloushallinnon automaatiopalvelut. Yhtiön omistaa Suomen valtio. Itella Posti Oy:llä on Suomessa yleispalveluvelvoite, joka sisältää muun muassa kaikissa Suomen kunnissa arkisin toimivat kirje- ja pakettipalvelut. Ahvenanmaan maakunnassa toimii itsenäinen postilaitos Posten Åland.

Huhtikuu 23, 2014, 17:41:04 ip
Vastaus #8

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Osaa Matkahuoltokin ton ryöstön.Minulle tuli kaasukahva matkahuollon kautta pahvisessa kirjekuoressa joka maksoi 1 € ja toimitus yhteensä 14,69 €.Hinta muodostuu Asiamiesmaksusta 1,31 €,Dokumenttikuoresta 1 €,Rahtikirjasta 1,22 €,Polttoainelisästä 0,95 € ja Bussipaketista 10,21 €.
Kysyin että mikä tässä oikein maksaa niin vastattiin että lähettäjän olisi pitänyt lähettäessä mainita että lähetetään dokumenttikuorena jolloin koko hinta olisi ollut noin 10 €.
Mun mielestä virkailijan olisi fiksua kysyä moinen asia tai toisaalta kun jättää kysymättä niin tienaavat vitosen enemmän,tää on tätä.

( Lähettäjä arvaa varmaan mitä pakettia tässä tarkoitan mutta en mitenkään syytä sinua moisesta tapahtuneesta.Kapula on jo paikallaan.)

Niinkuin monta kertaa on todettu saamme maksaa ilmeisesti maailman kalleimpia rahtimaksuja.Kerroin tätä kaverille joka oli juuri tilannut Saksasta bemarin tuulipleksin ja rahit oli 15 € ja vieläpä kotiovelle tuotuna.

Kai näistä täällä saa kirjoitella ja päivitellä eivätkä nämä asiat miksikään muutu kuten ei Esson baarissa puidut asiatkaan.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Huhtikuu 23, 2014, 18:53:58 ip
Vastaus #9

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se Saksasta tilaaminenkaan aina autuaaksi tee. Kauhistelin tuossa juuri noita Ural-zentralen postikuluja. Siellä olisi 12 volttisia erikoisia polttimoita, jotka kävisivät IC:n virtalukkoon vapaata ja latausta merkkaamaan. Halpojahan ne on, tarvittavat kaksi kappaletta yhteensä 8€, mutta postikulut olisivatkin sitten 23,75€.

Eikä siinä vielä kaikki. Jos nyt sitten vaikka liechtensteinlaisen uralistin varoituslamppu sattuu palamaan ja uusi pitäisi saada niin Ural-zentral tahtoo toimituskuluja 74,50€ ihan siihen naapuriin toimittamisesta.

En ymmärrä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 24, 2014, 12:56:32 ip
Vastaus #10

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
dhl pakettina saksasta suomeen opel corsa a gsi etuvilkku 16e postikuluja.

Huhtikuu 24, 2014, 13:06:52 ip
Vastaus #11

jarkko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tilasin kalliista englannista paketin jonka koko noin 1500x1000x200mm.  Painoa noin 40kg.  rahti alle 50€ kotiovelle.

Olin tilaamassa samankokoista pakettia saksasta.  myyjä ei suostunut itse hommaamaan rahtia, vaan minun piti se täältäkäsin hankkia.
Kysyin DHL rahtia jonka kautta tuli tuo toinenkin.   Arvio rahdille oli noin 500€.   
Veikkaan, että jos myyjä olisi hoitanut sen saksanpäästä olisi se ollut varmaan 50-100€.   Mutta, en tiedä tarkkaan miten perkules tuo toimii, joten jäi sitten loota sinne.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2014, 13:09:30 ip kirjoittanut jarkko heikkilä »

Huhtikuu 24, 2014, 13:19:15 ip
Vastaus #12

Harri Kauranen

• Vieras
Siinä on vinha perä,että esim dhl,kysyttynä suomesta on noin viisikertainen,verrattuna saksan hintaan.Tää joskus piruuttaan kysyttiin,eli sakemanni kaveri kävi sieltä kysymässä ja minä täältä,samanmoiseen pakettiin.

Huhtikuu 24, 2014, 14:38:06 ip
Vastaus #13

Iiro Ärmänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ironman
GSX Suzukin satula Saksasta, isossa paketissa. DHL ja toimitus kotiovelle 25 ecua :)

Huhtikuu 24, 2014, 16:39:37 ip
Vastaus #14

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Neljä kertaa kyb kaasuiskari jousijalallisena ja neljä kertaa suojakumit kotiovelle toimitettuna 10€ toimituskulut. Näissä jotain painoakin jo on. Iskarinhintakin oli 50% suomen hinnasta. Khyllä minä tästä tulin autuaaksi. Kuinka ihmeessä saksa voi olla joku talousmahti kun myyvät näin halvalla..... suomessa kaksinkertainen hinta ja kauhea lama päällä. Missähän on vikaa.........
varmaankin just tuossa kotikutoisen laman syy. Saksassa parempi brutto- ja nettotulotaso, vienti kumminkin vetää ja kaikki kuluttajahinnat halvempia. Ja kas kummaa kun kotimarkkinat ei vedä, täällä?