Kirjoittaja Aihe: Onko D.S- pyöriä Suomessa ollut?  (Luettu 4920 kertaa)

Huhtikuu 11, 2014, 20:09:20 ip
Luettu 4920 kertaa

Pelle Lillkvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Veterinären (onko se eläinlääkäri suomeksi?) David Senning Ruotsissa valmisti  1920 luvulla 420 kpl. kunnon moottoripyöriä 750 cc MAG- koneella. Kotikaupungissani P:saaressa on semmoinen aikoinaan ollut, jopa vielä v.1971 jolloin omistaja möi sen Ruotsiin.  Äsken olen paikallislehden moottorinumerossa äidinkielelläni (på Svenska) kirjoittanut siitä jutun. Annanko sen teille luettavaksi? Minkälainen on muuten VMPK:n jäsenten kielentaito? Kirjoitan mä Suomenkielellä vaikka en osaa kunnolla, mutta toivon että ymmärrätte!    MUTTA siis: onko D.S. pyöriä Suomessa ollut paitsi tämäyksilö P:saaressa? Otin jopa kuvan pyörästä v. 1967.

Huhtikuu 12, 2014, 08:09:14 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve Pelle!

Oli ainakin minulle yllätys,että DS-pyörä on Suomessa  ollut!

En ole kuullut,että niitä edes olisi ollut.Harmi vaan,että DS meni
takaisin Ruotsiin..

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 12, 2014, 15:44:14 ip
Vastaus #2

Jari_Koivisto

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • AJS R10
Terve Pelle,

Oletko tutkinut koska/ minä vuonna DS tuli Pietarsaareen tai Suomeen? Minun yksi AJS vm 1929 on tullut Suomeen Timråsta -Ruotsista 19/12 1952. 50-luvulla moottoripyörät olivat "ongelmajätettä" Ruotsissa kun kaikki (kynnellekykenevät = dom med tjock plånbok) hankkivat auton.

T Jari

Huhtikuu 14, 2014, 08:53:54 ap
Vastaus #3

Pelle Lillkvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hej Jari.  Gissar bara att den kommit strax efter kriget till J:stad. Men ingen vet.   Men till min fråga jag ställde:  Voinko antaa mun ruotsinkielinen DS jutun tähän palstaan teille luettavaksi. Koske just ky DS pyörää.

Huhtikuu 14, 2014, 10:04:53 ap
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mun mielestä "mikä jottei"? = Enligt min mening, varför inte?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 15, 2014, 19:16:46 ip
Vastaus #5

Paul iLahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hej Jari.  Gissar bara att den kommit strax efter kriget till J:stad. Men ingen vet.   Men till min fråga jag ställde:  Voinko antaa mun ruotsinkielinen DS jutun tähän palstaan teille luettavaksi. Koske just ky DS pyörää.

Hei Pelle,
Visst får du - ei kai täällä harrasteta kielidiskriminointia! Ja aonahan sitten voi käyttää kuukkelin "translate"-toimintoa.