Kirjoittaja Aihe: Mitäs touhuat juuri nyt  (Luettu 295377 kertaa)

Tammikuu 24, 2016, 20:54:07 ip
Vastaus #570

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Laittaisin Utumbun mutta ei tue kahta näyttöä,

Kyllä toimii 2 näytöllä.Kolmannesta en tiedä.VGA liitin olisi vapaana ja siihen näyttö(TV) mutta en ole kokeillut vielä eikä olisi kaapeliakaan kotona..

Tammikuu 24, 2016, 21:24:29 ip
Vastaus #571

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei toimi kuten Windowsissa eli saa siirtää ohjelman toiselle näytölle ja lukita WinSice ohjelmalla. Just koitin asentaa yhelle tyhjälle kovolle ja buutissa valita mistä buutataan, mäkin olen EXpertti näissä hommissa. On siinä Linuks gurujakin ollu talkoissa, kun ei toimi niin ei toimi. On HDMI johdot yms.

Tammikuu 25, 2016, 00:06:06 ap
Vastaus #572

sami mäkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • elämä on !
Itse en ensin meinannut Windows 10 asentaa, mutta eilen kuitenkin muutin mieleni ja asensin. Asennus meni kivuttomasti, oikein mitään ei tarvinnut tehdä, paitsi odotella. Toistaiseksi olen tyytyväinen, kone hiljeni ja muuttui huomattavasti nopeammaksi.

Muutamia muutoksia on varmaankin koneen ohjelmiin tullut, mutta aika näyttää, täytyy opetella.

Tammikuu 25, 2016, 06:31:22 ap
Vastaus #573

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei toimi kuten Windowsissa eli saa siirtää ohjelman toiselle näytölle ja lukita WinSice ohjelmalla. Just koitin asentaa yhelle tyhjälle kovolle ja buutissa valita mistä buutataan, mäkin olen EXpertti näissä hommissa. On siinä Linuks gurujakin ollu talkoissa, kun ei toimi niin ei toimi. On HDMI johdot yms.

No voi teijän kanssa..kyl minä vaan siirtelen ohjelmia(ikkunoita) näytöstä toiseen ihan miten on tarve-ja siihen ne myös jää ja aukeaa seuraavalla startilla jos niin haluaa.Ehkä en vielä ymmärtäny vaan mitä ajoit takaa..
Se varmasti on se ja sama mikä johto sulla on.VGA,DVI,HDMI jos monitoriin tai projektoriin pitää kuva saada,muusta mää en tiedä..

Eikä se ollu UltraMon tai jotain sinne päin mitä me Winukassa käytettiin ?
Kuhan vaan muistelen,ei tietysti liity tähän mitenkään..siis Linuxiin.

Tammikuu 25, 2016, 17:26:22 ip
Vastaus #574

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tähän mun Nvidia korttiin ei ilmeisesti saa Linux ajuria, esim. täyttä resoluutiota en saa. Joo on ihan maksettu Ultramon ja ilmainen WinSise jolla saa jukuripäisimmätkin ohjelmat muistamaan sijaitinsa.

Tammikuu 25, 2016, 19:26:48 ip
Vastaus #575

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä se vaan aloin taas kahtelemaan noita vanhoja tietokoneita. On taas seikkailupeli-into, ja tottahan toki Sierran pelit pitäisi pelata ajanmukaisella koneella. Se on vähän kuin vanhan pyörän selässä ajanmukainen vaatetus näyttää parhaalta.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 25, 2016, 21:23:57 ip
Vastaus #576

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Multa taas lähti 9 vanhaa läppäriä veks. Ihmeen paljon nuo vie tilaa työhuoneesta.

Nyt pitäisi hankkia USB sovitin ja tyhjentää noilta kiintolevyiltä tiedot. Laittaa tarpeelliset sitten verkkolevylle talteen ja levyt romikseen.

Kyllä tämä Mac maailma tuntuu vaan todella paljon nopeammalta, harmittaa kun ei tullut siirryttyä aikaisemmin.

Tammikuu 25, 2016, 22:09:50 ip
Vastaus #577

Leo Eiranen

• Vieras
Mulla on tuolla vaatehuoneessa tarpeeton vanha HP pöytäkone, jossa XP Pro sekä putkinäyttö, olisko 19 tai 21 tuumainen. Sen saa, joka noutaa. Värkki on Orimattilassa.

Tammikuu 30, 2016, 17:58:58 ip
Vastaus #578

Pasi Malinen 1

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kyllä tämä Mac maailma tuntuu vaan todella paljon nopeammalta, harmittaa kun ei tullut siirryttyä aikaisemmin.

Vuonna 2008 tein siviilissä saman siirron. Ei ole hetkeäkään tarvinnut katua. Sama masiina on edelleen meillä toisena koneena, väsymisen merkkejä ei edelleenkään näkyvissä. Käyttis on matkan varrella päivittynyt uudempaan veloituksetta noin 6-7 kertaa.

Tammikuu 30, 2016, 20:42:19 ip
Vastaus #579

Jaakko Latvanen

• Vieras
Nikkasella on nyt lääkitys siinä kohtaa menossa, että eppäilyttää valmentajalla olevan vappaapäivä. Jos tuosta vielä tippaakaa reeniä lissää, ni lipsahtaa ylikunnon puolelle. Ja pahasti.
jv

Tammikuu 30, 2016, 23:04:16 ip
Vastaus #580

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käyty mökillä. Lumet kolisteltu peräkärryjen päältä. Oli Perkeles jo painunut hiukan tuo Jaxalin kuomu.
Oli sitä se 30cm. Nyt tipallista vietetään.
Mahtuu Karhu (24 laatikko) monta tippaa olutta :)

Oli uutisia Imatranajoista

http://www.bike.fi/uutiset/imatralla-panostetaan-kokoontumisajon-palveluihin
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 31, 2016, 06:31:37 ap
Vastaus #581

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Yritän kirjottee savoiksi, vaekken savolaene oukkaa, jos vaekka Penaki kerrannii minnuu ymmärtäs.

Sanohan nyt Pena kuinka se män ja suako tästä puhttaat paperit, vae oesko sittennii paremp pittää turpasa kiinni ?

Sanotaan nyt vaekka silleen jotta nuin ulukopaekkakuntalaesks mänj joltisennii melekein kohilleen. :-\

Vuan vielä sulla on opettelemista minkäverran nuita konsonanttija, vae onko ne vokkaalija nuo teet koot ja ämmät, pannaan mihinnii sannaan peräjäläkeen.

Jokunen muuhii särähti silimään, nuissa allaolevissa nyt aenakii on korjoomisen varroo, (sulukuloessa on oekeempi kirjotustapa):

- Penaki (Penakii tae Penahii)
- minoon (minnoun)
- pysynä (pysynnä)
- kuinka (mitenkä)
- kielvviännössä (kieljviäennössä)
- Ehämmie (mitä lie mie-kieltä?)
- vaan (vuan)

Nuo kuhan vielä opettelet, ni sitten suatattii jo suaha jonniisortin tiploomin.  :P

-pena-

Tammikuu 31, 2016, 09:51:19 ap
Vastaus #582

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Väritän kuvaa komeasta, hiukan pröystäilevästä hirsitalosta. Rupesin museotöiden ja museotyökokemuksen puutteessa värkkäilemään verkkonäyttelyä hirsitaloasumiseen liittyen. Oikeastaan tein jo aiheesta yhden fyysisen näyttelyn Jyväskylän yliopiston tiedemuseolle. On ollut myös moottoripyöriin liittyvä näyttely hiukan mielessä, mutta kahtoo sitten myöhemmin jos sellaista alkaisi tekemään. Jospa näistäkin tekemisistä jotain iloa olisi työnhaussa.

muok. Ja nyt on värityksessä vaatimaton, autioitunut sauna. Onko sitä tässäkään hommassa mitään järkeä. Ensin muutan värikuvan mustavalkoiseksi ja sitten väritän sen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2016, 13:13:15 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Helmikuu 04, 2016, 08:58:32 ap
Vastaus #583

Harri Kauranen

• Vieras
Juur tein puuroo lautsellisen ja sitä tässä vetelen.Mulla ois tommonen vanha,siis viiskytluvun lopun pärinäkirja kesken,eli kohta meen sänkyyn jatkaan sen lukemista.Sitä ei sit tiedä mitä muuta tänään tapahtuu.

Helmikuu 05, 2016, 03:56:48 ap
Vastaus #584

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nukkumaan olisi yritystä, mutta ei taida onnistua. Kahden jäljestä heräsin ja tässä nyt on tullut mm. Huimapyörä luettua ja simmut ummessa makoiltua. Näin vaan joskus käy, eikä sille mitään voi. Kun ei uni tule vapaaehtoisesti niin ei sitä väkisinkään saa onnekseen. Lehti kolahti juuri luukusta, pitäisiköhän vaan luovuttaa ja ryhtyä aamupuuhiin... Tulihan tuossa jo neljä tuntia nukuttuakin.