Kirjoittaja Aihe: Mitäs touhuat juuri nyt  (Luettu 295385 kertaa)

Huhtikuu 28, 2015, 23:37:41 ip
Vastaus #360

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä tällaisen vanhuksenkin pitää pysyä nykymenossa edes jotenkin mukana. En minä muuten jumputtimia laittaiskaan mutta olen todennut sen poistavan sydämen rytmihäiriöt. Menin myymään laitteiston pois niin rytmihäiriöt tuli takaisin. Niinpä hakkaan ne äänenpaineilla taas kondikseen ja jos keino tepsii niin sitten olen todistanut teoriani. Kela joutuu vielä kustantamaan rytmihäiriöisille kunnon poppikamat :D

Toi on kyllä NIIN hyvä veto  ;D
Joku voisi saada rytmihäiriön mutta sinä paat pumpun takas raiteilleen jytkyttimillä-ihan oikein päätelty-ja tuo on juuri sitä funktionaalista hoitoa jota Suomessa tarvitaan  :)

Kyllä ne omavastuun osuuden nuistakin korvaa mutta täyskorvauksen saadakseen,on tyytyminen vain Hopi Haalin pahvikajareihin..

Huhtikuu 28, 2015, 23:44:15 ip
Vastaus #361

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Söin just tuossa pari böcklingiä, sopivasti suolattua ja hyvin savustettua, sillai sopivan kovaksi

[ylläpito on poistanut liitteen]
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Huhtikuu 29, 2015, 02:04:08 ap
Vastaus #362

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kyllä tällaisen vanhuksenkin pitää pysyä nykymenossa edes jotenkin mukana. En minä muuten jumputtimia laittaiskaan mutta olen todennut sen poistavan sydämen rytmihäiriöt. Menin myymään laitteiston pois niin rytmihäiriöt tuli takaisin. Niinpä hakkaan ne äänenpaineilla taas kondikseen ja jos keino tepsii niin sitten olen todistanut teoriani. Kela joutuu vielä kustantamaan rytmihäiriöisille kunnon poppikamat :D

Toi on kyllä NIIN hyvä veto  ;D
Joku voisi saada rytmihäiriön mutta sinä paat pumpun takas raiteilleen jytkyttimillä-ihan oikein päätelty-ja tuo on juuri sitä funktionaalista hoitoa jota Suomessa tarvitaan  :)

Kyllä ne omavastuun osuuden nuistakin korvaa mutta täyskorvauksen saadakseen,on tyytyminen vain Hopi Haalin pahvikajareihin..

Laitetaanhan rytmiä kohdalleen sähköiskuilla, miksei siis paineiskuilla? Paineisku on vaan hitaampi tapa mutta mieluisampi ainakin minulle.

Kun äänenpaine yrittää saada pumpun sekoamaan niin sydän joutuu ponnistella tosissaan pysyäkseen omassa rytmissään ettei lähde bassojen mukaan jytkäämään. Tätä siedätyshoitoa kun tekee niin sydän vahvistuu ja rytmihäiriö katoaa. Näin minulle kävi kun lääkkeenä toimi 2 kpl 12" subbaria ja tehoa niille syötettiin noin 1000W jatkuvaa (piikkiteho 2000W). Tunne oli kuin olisi lekalla taottu rintaan. Rytmihäiriöt katosivat, autot vaihtui ja laitteet tuli myytyä. Parin vuoden kuluttua rytmihäiriöt palasivat, niinpä ajattelin taas kokeilla saanko ne lähtemään samalla keinolla millä edellisenkin kerran. Jos taas rytmihäiriöt katoavat mystisesti niin silloin voi jo alkaa epäillä jotain syy-yhteyttä?! Vielä on turhan köykäinen laitteisto, nyt tuntuu kuin vasaralla joku mätkisi penkin selkänojaan, ei ole sellaista brutaalia takomista jossa hiukset ja ihokarvat lepattaa bassojen tahtiin. Kyllä vielä tulee kunnon jytävehkeet autoon.

Totta kerroit, joillekin tosiaan tuli rytmihäiriöitä kyydissäni, joillakin alkoi korvia kutisemaan hulluna vaikkujen irrotessa, joitakin taas oksetti kun mahahapot hyppi nieluun. Sai autokin vammoja; takaluukun kannesta irtosi jatkuvasti maalista paloja, sitä sai vähän väliä maalailla uusiksi. Toinen takapyöränkaari repesi irti pistehitsauksistaan, lokari pullistui ulospäin muutamia senttejä bassojen takoessa. Jotkut väittivät että menetän kuuloni mutta silti kuulen yhä esim kännyköiden soittoäänet paremmin kuin epäilijät, usein joudun huomauttamaan että hei sun puhelin soi. Kertaakaan ei ole korvissa tinnittänyt mutta ei matalat äänet sitä aiheutakaan, ne on ne korkeat äänet jotka kuurouttavat. Tämän totesin viime kesänä sairaalassa kun palohälytin alkoi huutamaan parin metrin päässä, korvissa pillasi kauan aikaa sen jälkeen enkä meinannut kuulla kunnolla. Pari päivää meni kuulon palautumisessa ennalleen.

Huhtikuu 29, 2015, 08:24:53 ap
Vastaus #363

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Jotkut väittivät että menetän kuuloni mutta silti kuulen yhä esim kännyköiden soittoäänet paremmin kuin epäilijät, usein joudun huomauttamaan että hei sun puhelin soi. Kertaakaan ei ole korvissa tinnittänyt mutta ei matalat äänet sitä aiheutakaan, ne on ne korkeat äänet jotka kuurouttavat.

Noin minäkii olen arvellut sen menevän,ettei kovin matalat äänet kuuloa vaurioita(ellei sitten se äänenpaine ylitä tiettyä kynnystä samalla).Silloinhan se tärykalvovaurio iskee.
Mutta käytännössä toki altistumme korkeammille äänille,ja äänenpaineen ylittäessä rajan se kuulo lähtee.

Minul ei ole muuta vikaa kuin todettu "moottorikorva".Toinen korva siis ei erota enää ihmispuhetta hälinän joukosta,esim baarissa(joissa tosin en enää käy).Kuulen kyllä mutten saa juurikaan selvää mitä toinen sanoo ja sehän on erittäin kiusallista.

Kottaraisen pakoputki oli aina oikella puolella ja vaimentimet oli vähän eri luokkaa 70 ja 80 luvuilla kuin nyt.
Toki myös oikeakätiselle kaikki käsityökoneet tekee meluhaittaa enemmän oikeanpuoleiseen korvaan.

Huhtikuu 29, 2015, 08:47:14 ap
Vastaus #364

Harri Kauranen

• Vieras
Valmistelen uuniin tommosta kiloseitsemänsataa grammasta vasikan liha könttiä.Nyt ajattelin sen ruukussa kypsentää mukaan porkkanaa pippuria ja suolaa,ei sen kummempia mausteita

Huhtikuu 29, 2015, 09:49:16 ap
Vastaus #365

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Valmistelen uuniin tommosta kiloseitsemänsataa grammasta vasikan liha könttiä.Nyt ajattelin sen ruukussa kypsentää mukaan porkkanaa pippuria ja suolaa,ei sen kummempia mausteita
Jaa se ois Harrilla "vapaapäivä" tänään.
Sama täällä oikeestaan..ois yksi keikka Porvoossa mutta kun hokasin vasta eilen että wappu onkin jo niin lähellä,alkoi vähän kehtuuttaa sinne muutaman kympin(mahdollisen)takia lähteä ajamaan.Keikan tarjonnut vaan arveli että voisin samalla vaivalla hakea öljyt autooni Motonetistä.Ehkä muutin mieltäni enkä osta sitä kallista öljyä sieltä kun näky olevan Tokmanilla tarjous nyt 10 kannu diiseliöljyä 30€,jos heittäs romukoppaan ennakkoluulot Teboilin öljyteknolokiaa kohtaan..Naisystävän autoonkin tuli haettua Tebikset ekaa kertaa sieltä-tosin synteettistä.

Kun on tämmönen sadepäivä niin vois kotia tultua siivoilla edellisviikonlopun sotkuja ja vähän korjailla elektroniikkaa.
Ellen taas  keksi jotain tekosyytä välttääkseni moiset tylsyydet  ;)

Huhtikuu 29, 2015, 16:23:58 ip
Vastaus #366

Harri Kauranen

• Vieras
Joo vapaa päivä tänään,kun oli perunkirjotukset.Lihan otin uunista,oikeesti tosta takasta,jonne aamulla laitoin hiilloksen päälle.Haarukalla kokeilin ja on jo nyt kypsän tuntusta.Nyt meinaan touhuilla kaikkee pientä sisällä,kun sataa vettä,ettei pääse harrasteitten kimppuun.Aletaan taas tällä netin pöyhimisellä.

Huhtikuu 29, 2015, 17:01:08 ip
Vastaus #367

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Joo vapaa päivä tänään,kun oli perunkirjotukset.Lihan otin uunista,oikeesti tosta takasta,jonne aamulla laitoin hiilloksen päälle.Haarukalla kokeilin ja on jo nyt kypsän tuntusta.Nyt meinaan touhuilla kaikkee pientä sisällä,kun sataa vettä,ettei pääse harrasteitten kimppuun.Aletaan taas tällä netin pöyhimisellä.

Äläs Harri yhtään lintsaa siellä-Hämiksessä ei sada yhtään juuri nyt.
Mutta kohta sataa  ;D
Minä tulin kotiin ja sade meillä loppui jo kun ekaan kauppaan 35km täältä,pääsin sisään,että huomattavasti paljon ennusteita vähempi sitä vettä onneksi tuli.Piha on silti niin märkä että joka askeleella pursuaa ja tursuaa vesi nurmikolla.

Huhtikuu 29, 2015, 17:43:02 ip
Vastaus #368

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Yritän syödä muttei onnistu, viikko antibiootti tipassa ja toinen suun kautta. Kyllä pani pakin sekaisin. Jogurtti ja pari näkkäriä pysyy sisällä mutta sillä ei oikein elä. Taidan mennä pitsalle lähi pitseriaan maha täynnä maitohappo pillereitä.

Huhtikuu 29, 2015, 17:57:09 ip
Vastaus #369

Kari Vähäkainu

• Vieras
Yritän syödä muttei onnistu, viikko antibiootti tipassa ja toinen suun kautta. Kyllä pani pakin sekaisin. Jogurtti ja pari näkkäriä pysyy sisällä mutta sillä ei oikein elä. Taidan mennä pitsalle lähi pitseriaan maha täynnä maitohappo pillereitä.

Lihalientä ja näkkäriä, nam! Täyttää mahaa hetkeksi kunnes käy kusella. Kun olen kipeä niin nuo menevät alas. Lihaliemi on kylläkin oikeasti hyvää muutenkin.

Huhtikuu 29, 2015, 18:00:34 ip
Vastaus #370

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Elä nyt Henkka mee pizzeriaan tai jos meetkin niin tilaa vaikka Iskender kebab tai salaattikebab mieluiten koska riisikin on epäsuositeltavaa jatkuvasti syödä.
Anna sen vehnän nyt olla vähän aikaa kun juur tulehduksesta oot toipumassa.
Se mun  rav.terapeutti näki sen jutun tarinan täällä ja sano että ihan selvä vehnämies tapaus..
Kannattaa noita naisia joskus kuunnella niitäkin  ;)
Moni on parantunut jätettyään viljan.

Huhtikuu 29, 2015, 18:04:53 ip
Vastaus #371

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Lihalientä ja näkkäriä, nam! Täyttää mahaa hetkeksi kunnes käy kusella. Kun olen kipeä niin nuo menevät alas. Lihaliemi on kylläkin oikeasti hyvää muutenkin.

No siinon toinen toope kun ois saarnan tarpeessa myöskin  ;D
Tiijätsie yhtään mistä nitriittimyrkyistä se liemi on koottu?

Hyvää se toki voi olla mutta joitakuita närästääkin.Itse nautin sitä pentuna aika usein lihapiirakan kanssa kun asuin Hgissä ja Sörnäisten maan parhaan lihapiiras leipomon lähellä.Toinen hyvä mesta oli Hakaniemen kauppahalli.Että on sitä aikanaan latkittu niin että nyt ei tarvi.

Huhtikuu 29, 2015, 18:06:57 ip
Vastaus #372

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ravinto-ja  terveyskurittomille joille äsken saarnasin-anteeksi ja näkemiin.
Koettakaahan parantua sillä aikaa kun hetkeksi poistun  :angel:

Huhtikuu 29, 2015, 18:14:20 ip
Vastaus #373

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mainokset tehosi, lähden syömään tollasen, nyt. :P

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 29, 2015, 18:15:34 ip
Vastaus #374

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä mä nyt tarvin paikan erikoisuuden, kaksi naudanliha pihviä, maissia, sipulia ja raaka munaus päällä. Reunat jätän syömättä ku liian iso, salaatit saa ite ottaa eli sipulia, suolakurkkua, paprikaa, oliiveja ja pikkasen kaalia. Kaiken päälle pippuri kastikketta, kyllä mun maha jo huutaa ruokaa.

Edit1: Niin paikkahan on Dallas Pitsa Palasto, soitin emännälle ja sopii hänellekki. Syö aina pitsa Westerviikin joka on pannupitsa, monikaan teistä ei tiedä miltä kunnon pitsa maistuu ja lisäksi eläke korttia näyttämällä vielä hyvä alennus. Jopa jos otan yhden wiskin päälle tulee alennus siittäkin. Jos omistaja on leipomassa niin mun pitsassa on kolme 100Gr pihviä, tulee poijaat maha täyteen
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2015, 19:04:04 ip kirjoittanut Henry Eklund »