Kirjoittaja Aihe: Mikähän kele sitä vaivaa  (Luettu 7470 kertaa)

Huhtikuu 10, 2014, 06:02:14 ap
Luettu 7470 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on mökillä semmonen 3,2 kilovattinen KIINALAINEN agrigatti.Se pahalainen ei lähde käymään,vaikka nykis kuinka.Sit kun mä töhöllä kuumennan jonkun aikaa sulinterin kantta,ei tarvi kun pikkasen nypätä,niin johan pörisee.Muistaakseni olen siitä joskus venttiilivälyksetkin kytänny,en kyllä ole sata varma.Siis se on ihan helteelläkin sama toimenpide.Nyt ei käsitä.

Huhtikuu 10, 2014, 06:45:28 ap
Vastaus #1

erno jaakola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Holy smoke
Kaasuttimet on ainakin olleet noissa meleko
 susia

Huhtikuu 10, 2014, 06:51:48 ap
Vastaus #2

Harri Kauranen

• Vieras
Mutta mites,kun en mä siihen kaasariin ees hipase ja kun mä hetken kantta lämmitän,lähtee pienelläkin nykäyksellä käymään.

Huhtikuu 10, 2014, 08:45:26 ap
Vastaus #3

Risto Saastamoinen

• Vieras
Olihan nuo kaverit kerran kiskoneet yhtä kiinanvirtalähdettä käymään monta päivää, onnistumatta. Huomasin sitten että kaasarin vieressä on pieni lappu, jossa lukee että ennen käynnistystä aseta tämä vipu tuohon asentoon, ja koneen käynnistyttyä sitten tähän. Teräväkärkinen nuoli laitettu vielä tehosteeksi. Toimi, ihan eka vedosta alkaen.
Ei kai sulla ole käyttöohjekirja jäänyt lukematta? Tai jos tuo aggregaatti onkin tehty lämpimiin maihin?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2014, 11:07:58 ap kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Huhtikuu 10, 2014, 09:16:41 ap
Vastaus #4

Risto Saastamoinen

• Vieras
Jos se on sukua yhden miehen Tunturi Morini Citylle?
 Senkin tuhannen kertaa hän mainitsi, ettei sitä saa millään tempulla käymään. Mentiin talliin, ja aina lähti, toisella viimeistänsä.
Vikaa en osannut sanoa mopossa olevan. Huomenna, kun kaverilla oli lähtö voipaketin hakuun, mopo taas seisoi äänetönnä.
Joku vekotin kun päättää, ettei hän työtänsä tee, niin minkäs sille voi. Ei koneen aivoihin voi vaikuttaa.
Tuo Alpon vinkki pätee vain 4t koneisiin.

Huhtikuu 10, 2014, 09:32:01 ap
Vastaus #5

Risto Saastamoinen

• Vieras
Jaa, luin tuon Nikkasen vinkin toiseen kertaan. Tuo uhkausten lukeminen pohjois-Korealaisen uutistenlukijan tyyliin kyllä on kannattavaa ainakin kokeilla, jos se vaikka toimii.
Ei vaiskaan, mulla on moottorisaha, joka toimii vaikka maaliman tappiin, mutta sammutas kuumana, niin ei millään. Tuo 5-10 minuutin tauko vailla mitään rituaaleja, saa sen heräämään. Villisti veikkaan että siinä on siellä niissä ohuissa käämeissä pieni katkos joka yhdistyy koneen jäähtyessä ja taas purraan puuta.
Monenlaista vikaa on koneissa, ja paljon menee osaa hukkaan vikaa etsiessä.

Huhtikuu 10, 2014, 10:20:28 ap
Vastaus #6

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Sahaillessahan tuo 5-10 minuuttia menee mukavasti kun vähän viilalla sipaisee hampaita... Haukkaa taas entistä paremmin ja antaa ammattimaisen vaikutelman ;)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 10, 2014, 10:56:37 ap
Vastaus #7

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minnoun pannu merkille sen että kyllä vanaha kone aenakii ossoo aavistoo millon se töihin joutuu.

Jos ihan huvikseen kokkeilee jottain vanahempoo vehjestä käyntiin, niin sehän hörähtää oitis pyörimään. Vuan jos sitä tarvii jonkun oekeen homman tekemisseen, niin iliman tuntien äherrystä sen käynnistys ei kyllä ylleesä onnistu. ::)
-pena-

Huhtikuu 10, 2014, 12:56:27 ip
Vastaus #8

Pasi Salomäki

• Vieras
Sen verran on elämä opettanut, että jos haluaa pysyä hyvällä tuulella,
ei kannata olla tekemisissä vanhan moottorisahan tahi virveliongen kanssa.

Huhtikuu 10, 2014, 13:07:51 ip
Vastaus #9

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tai Terhi -perämoottorin

Huhtikuu 10, 2014, 16:58:31 ip
Vastaus #10

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tai Terhi -perämoottorin
Juu, semmosta 25 hp:tä terhiä (ei Terhi 25 v. ) oon nykinyt rannassa elämäni aikana useita tunteja.
 Joskus se lähti tokalla nykäsyllä käyntiin ja joskus ei sitten millään. Hyvin oikukas luontoinen laite, eikä mitään järjellistä syytä siihen koskaan löytynyt.
 Kävin sen kanssa monet kehityskeskustelut, ei auttanut. Jouduin pakon edestä toteamaan että meidän on nyt ruvettava kulkemaan eri vesiä. :embarassed:

Yamaha on paremmalla luonteella varustettu kapistus.

Huhtikuu 10, 2014, 17:27:48 ip
Vastaus #11

Pasi Salomäki

• Vieras

Huhtikuu 10, 2014, 21:54:11 ip
Vastaus #12

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Mulla oli tuon IT Yamahan kanssa samanlaista ongelmaa.

Joulun tienoilla tein yläkertarempan, jossa sylinteri porattiin ja iskettiin uusi Wössnerin takomäntä. Tämän jälkeen alkoi jännä vaiva, ei sitä vekotinta saanut kylmänä toisinaan millään käyntiin, tulppa vain kastui muttei inahtanutkaan. Tein sitten alakerrankin uusiksi, laakerit, stefat tiivisteet yms. Ja sama vaiva jatkui, pajalta lämpimästä poksahti iloisesti tulille, mutta kylmässä tallissa vietetyn päivän jälkeen ei taas irveelläkään, vaikka pilottia antoi ja kuivasi kampikammiota bensasta, lykkäsi ja kiroili. Eräänä lauantaina päätin illalla työntää pärrän yöksi pannuhuoneeseen, rengas lähes stokerin palopäätä vasten. Aamulla otin pärrän ulos pannuhuoneesta, pyörän lämpömittarissa oli mukavat 26 astetta lämmintä, hana auki ja laakista käyntiin. Jännä vain, sen päivän jälkeen tuo ei ole oikutellut kuinkaan, vaikka kylmäkin on ollut. Epäilisin, että siitä tuli hieman turhan timmi rempassa, nyt kun sillä on ajeltu noin 5h verran niin se on nyt väljistynyt sen verran, että kone pyörähtää herkemmin polkaistaessa. Mutta lämpö tosiaan auttoi.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard