Kirjoittaja Aihe: fillari kypara  (Luettu 20694 kertaa)

Maaliskuu 24, 2014, 20:49:55 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Minä käytän pyöräilykypärää. Mitä väliä sillä on miltä se näyttää? Itse en ainakaan näe itseäni pyöräillessäni..

Lähtökohtaisesti minua ainakin *tuttaa rumat esineet. Ylimuotoiltu päähän epäsopiva hedelmäkarkkioksennuksen värinen styroksiesine on malliesimerkki rumasta esineestä.

Löysin joku vuosi sitten itselleni mustan "pappamallisen" fillarikypärän, se on aika hyvä ja on se ollut päässäkin molemmilla kerroilla kun sen jälkeen olen pyörällä ajanut. Kyllä sen valinta meni niin päin että siedettävän näköisistä kypäristä valikoitui se päähän sopivin.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 25, 2014, 10:51:09 ap
Vastaus #16

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa

[/quote]
päähän epäsopiva styroksiesine....
[/quote]

Kiitos Kari! Tästähän se idea sitten lähti.
Ny keksin käyttöä tuolle aromipesällekin. Tyröksi pata päähän ja fillarin ritsiltä löytyy mustekala josta saa leukaremmin kun leuan ali pään ympäri pyöräyttää. Eipäs tarvinnu tuommostakaan lähtee erikseen ostamaan kun kypärän tarveaineet löyty kotoa.

Maaliskuu 25, 2014, 12:41:43 ip
Vastaus #17

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Pistä se mustekala varmarihousujen vyölenksuihin niin siinon henkselit samalla ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 25, 2014, 12:50:05 ip
Vastaus #18

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hai!

Luulen,että jääkiekkokypärä voisi olla hyvä fillarikypäränä-
niitähän saa vaikka kullitettuina...Ja varmasti kestää semmoinen
potta iskuja!

t. Markku

Maaliskuu 25, 2014, 12:52:20 ip
Vastaus #19

ari seppälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
biltemassa alle 10e oliskohan ollu joku laskettelu kypärä , itse ostin ja hyvä on päässä suojaa vähän korviakin

Maaliskuu 25, 2014, 14:20:47 ip
Vastaus #20

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
biltemassa alle 10e oliskohan ollu joku laskettelu kypärä , itse ostin ja hyvä on päässä suojaa vähän korviakin

Skeitti kypärät on suunniteltu suojaamaan koko päätä, poislukien leuka ja naama. Lisäksi niissä toimii tuuletus kun tuo skeittaaminen on (kuulemma) hikistä puuhaa.
Poika ja emäntä käyttää skeittikypärää polkupyöräillessään.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Maaliskuu 25, 2014, 17:03:07 ip
Vastaus #21

Kari Vähäkainu

• Vieras

Skeitti kypärät on suunniteltu suojaamaan koko päätä, poislukien leuka ja naama. Lisäksi niissä toimii tuuletus kun tuo skeittaaminen on (kuulemma) hikistä puuhaa.
Poika ja emäntä käyttää skeittikypärää polkupyöräillessään.

Pahus, ehdit ensin suositella skeittikypärää! Luulisi sellaisen suojaavan vähintään yhtä hyvin kuin fillarikypärän ja on paaaaljon paremman näköinenkin! Kypäriä saa vaikka lippiksen tai vesimelonin näköisinä tai ainahan normikypärän voi tuunata vaikkapa coolilla irokeesilla:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 25, 2014, 19:53:48 ip
Vastaus #22

Harri Kauranen

• Vieras
No jos ihan totta puhutaan,eipä tule kypärä päässä pyöräiltyä.No sillon kun tolla velosoleksilla pyöräilen,sillon mulla kyllä on kypärä päässä.Tää on imatse juttu.

Maaliskuu 26, 2014, 08:18:06 ap
Vastaus #23

Pasi Salomäki

• Vieras
Eikös se oikein nolon näköinen kypärä olisi kuntoilun kannalta paras,
kun ei paljon kehtaisi pysähdellä mihinkään  :embarassed:

Maaliskuu 26, 2014, 20:47:39 ip
Vastaus #24

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Kolme vuotta sitte taphtuneen sydänlaakin jälkeen oon aika aktiivisesti polkupyöräilly ja talvekkin läpitte mutta kypärää en oo vielä hankkinu. On  toi vaimokultakin on jo lakannu yrittämästä ja todennu kai että oon toivoton tapaus.
HANE

Maaliskuu 28, 2014, 18:45:49 ip
Vastaus #25

Markku Saarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mc Debit
En käytä kypärää koska polkupyöräily on intohimoni ja viimeinen linnake liikkumisen vapauden puolesta, potta päässä olen alistettu sopuli ja ajofillis on mennyttä.

Maaliskuu 29, 2014, 10:47:19 ap
Vastaus #26

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse en ymmärrä tuota itkua, että kamalaa rajoittamista ja pakottamista. Omasta lähipiiristä on mennyt kaksikin polkupyörällä, jotka olisivat todennäköisesti selvinneet ihan sillä rumimmalla ja kamalimmallakin pyöräilykypärällä. Tuollainen isoaukkoinen kypärä ei päässä tunnu ajaessa, eli aivan turha selittää millään vapaudenriistolla tai ikävällä tunteella päänupin ympärillä. Toki jos on niin mäntti, että ostaa väärän kokoisen..

Maaliskuu 29, 2014, 14:09:50 ip
Vastaus #27

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Kai se sitte tarttis ruveta haarniska päällä käveleenkin. Meinaan jos taivas putoo...
HANE

Maaliskuu 29, 2014, 18:47:01 ip
Vastaus #28

Markku Hakola

• Vieras
Itse en ymmärrä tuota itkua, että kamalaa rajoittamista ja pakottamista. Omasta lähipiiristä on mennyt kaksikin polkupyörällä, jotka olisivat todennäköisesti selvinneet ihan sillä rumimmalla ja kamalimmallakin pyöräilykypärällä. ...........................

Niin, samanlaista itkuahan se on turvavöiden, nopeusrajoitusten, promillien yms yms asian kanssa.
Jännä juttu, että kypärä selkeästi pelastaa monessa tapauksessa, mutta sitä ei haluta käyttää "ulkonäkösyistä".
Melkomoista mallitason porukkaa lienevät, jos kypärä pilaa ulkonäön, mitä kyllä epäilen.
Taitaa vaan olla yksi tekosyy selitellä käyttämättömyyttä.
Itteeni ei tollaset kypärät ja niiden ulkonäön pilaava vaikutus haittaa, kun harvemmin tulee ittee kypäräpäässä peilailtua,
Mitä sitte tulee siihen, että muitten mielestä oon kypärä päässä hölmön tms näköinen,
niin pakkoko niitten on kyylätä, jos eivät näkemästään pidä.

Mieluiten hölmömmänkin nälöinen kypärä päässä, kuin aivot pestävissä asfaltilta, tai "vihanneksena" lopunikäänsä.

Maaliskuu 30, 2014, 10:27:54 ap
Vastaus #29

Harri Kauranen

• Vieras
Tosta meni aamusella ohi,hieman vanhempi herrasmies.Pyöränä oli jokin kymmevaihteinen,siis ei ihan viimevuoden malli,mutta ihan presiis pyörä.Päässä oli sellanen kypärä,mitä kilpapyöräiliät vielä seitkytluvulla käyti,eli ne makkarat pitkin päätä.