Kirjoittaja Aihe: fillari kypara  (Luettu 20681 kertaa)

Maaliskuu 23, 2014, 12:08:50 ip
Luettu 20681 kertaa

Kalevi Helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ma pudjaan vilkasliikenteisen tien varrella tassa kulkee viikon lopulla aika paljon kulkioita pyorrallyen ja jalkaisin no valilla nakee nuoria perheita fillaroimassa 2tai3muksua kaikilla kyparat mutta vanhemmilla pipo tai ei mitaan nupissa joskus oon kysynyt missas aidin kypara on vastaus kuuluu tukka menee rumaksi . myos vanhemmat miehet ja naiset harvoin kayttaa kyparaa kun ne ajelee varoen kuulemma. mun eras tuttava viimekesana kaatu pyoralla kuulemma olen ihmetellyt kun miesta ei ole nakynyt nain hanen poikansa muutama paiva sitten ja kyselin mites faijas jakselee sano mulle kypara ois pelastanu ei han delannut mut huonosti kumminkin no sehan on jokaisen oma paatos miten nuppiaan suojaa ei toi nuppi  kovin paljon tarkyja kesta on mun mielipiteeni     t pirkale

Maaliskuu 23, 2014, 12:36:12 ip
Vastaus #1

Markku Hakola

• Vieras
Tuo kypärän käyttämättömyyden selittely kuuluu samaan sarjaan, kun entisen appiukon selitys turvavöiden käyttämättömyydelle.
Ajeli kuulemma senverran varovasti ja hyvin ettei tarvi ja kuulemma ottaa sitten käsillä ratista vastaan, jos kolari meinaa tulla.

Onhan se hyvä jos edes jälkikasvua suojataan kypärällä, sillä kakaroissahan on tulevaisuus, vai kuin sitä sanotaan.
Tapahtuuhan siinä tavallaan luonnollista karsintaa, kun tyhmimmät lopettaa fillaroinnin siihen kallovammaan, ovatpahan poissa liikenteestä.

Maaliskuu 23, 2014, 12:40:36 ip
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hmmm..

Näinhän se on-jokainen voi kokeilla vaikutelmia tekemällä
testin:

Juoksee sen mitä pääsee päin seinää ja koittaa käsillä sen sitten pysäyttää-jotain menee
rikki varmasti-eikä ehkä se seinä kumminkaan.

olenpa nähnyt sellaisenkin homman,että yksi äijä liukastui selälleen kävellessään-eikä edes
kovin pahannäköisesti.Mutta henki vaan oli ruumiista paennut,kun hätiin ehdittiin.
Knuppi kumminkin tavoitti asfaltin liian vauhdikkaasti...

t. Markku

Maaliskuu 23, 2014, 17:48:45 ip
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras
Useimmat pyöräilykypärät on niin rumia, ettei niitä kukaan halua käyttää,

mutta edistystä on tapahtumassa:

Maaliskuu 24, 2014, 07:46:36 ap
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Tossa reilu parikymmentä vuotta sitten meni tutun isä.Oli oikein pyöräiliä ja ajo siis kilpaakin pyörällään.Nyt sitten tuli uus pyörä ja sitä koittaan.Sille reisulle ei laittanut päähänsä kuin lippalakin.Auto töytäs ja nurinhan sitä mentiin.Kolme päivää tiedottomana ja sit elintoiminnot loppu.Terhistä jäi isätön.Tän varmaan suurin osa Hämeenlinnalaisista muistaakin kun Jokinen kuoli.Siis normaalisti hällä oli se vanhanaikainen nahkainen pyöräilykypärä,paitsi tällä kertaa.

Maaliskuu 24, 2014, 09:43:45 ap
Vastaus #5

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Auttaako vanhanmallinen nahkakypärä tai piponpäällä takaraivolla keikkuva kypärä silloin kun isku tulee otsaan? Mielestäni kypäränreunan ja kulmakarvojen väliin ei pitäisi kovin suurta väliä jäädä.

Maaliskuu 24, 2014, 09:55:05 ap
Vastaus #6

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere!

Varmaan noita kypäriä löytyy toisenkin näköisenä-mutta
on tuo kumoon käännetty vene aika nolon näköinen
päässsä.

t. Markku

Maaliskuu 24, 2014, 09:58:09 ap
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Hmmm..

Näinhän se on-jokainen voi kokeilla vaikutelmia tekemällä
testin:

Juoksee sen mitä pääsee päin seinää ja koittaa käsillä sen sitten pysäyttää-jotain menee
rikki varmasti-eikä ehkä se seinä kumminkaan.

Parinkympin vauhdista tapahtuvaa kolaria voi simuloida myös hyppäämällä 1-kerroksisen talon räystäältä terassille etunojapunnerrus-asentoon. Nohevimmat hyppää syväkeskiöinen ratti kourassa niin näkee samalla mikäverran siitä ratista on hantaakina hyötyä. Melko havainnollinen noin niinku ajatuksenkin tasolla vaan, ei tee mieli kokeilla.

Noi fillarikypärät on kyllä kummia kapineita, mulle ainakaan ei semmoista oikein istuvaa meinaa löytyä, enkä ole edes ainoa. Justiinsa tuollalailla takaraivolle jäävät, kuten Antin ekassa kuvassa, ja/tai eivät ole tarpeeksi "syviä" vaikka kuinka ison koon ottaisi niin että muuten jo pyörii päässä. Mille lie luiskaotsille suunniteltu. Ja sitten se muotoilu muutenkin, kahdeksaa väriä sikinsokin ja aerodynaaminen pisaramuotoilu. Kun ei sitä itsekään niin aerodynaaminen ole ja kulkupelinäkin 3-vaihteinen Oiva-pyörä... Vähän niinkuin ajelisi 30-luvun motskarilla neon-oranssi motocrosskypärä päässä .

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 24, 2014, 10:20:29 ap
Vastaus #8

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Noi fillarikypärät on kyllä kummia kapineita, mulle ainakaan ei semmoista oikein istuvaa meinaa löytyä, enkä ole edes ainoa. Justiinsa tuollalailla takaraivolle jäävät, kuten Antin ekassa kuvassa, ja/tai eivät ole tarpeeksi "syviä" vaikka kuinka ison koon ottaisi niin että muuten jo pyörii päässä. Mille lie luiskaotsille suunniteltu..

Syvyyden puute on vaivannut mullakin. Spezialiced ja MET merkkiset kypärät ovat olleet syvimmät ja niitä olen sitten suosinut.

Nuo hienot lippahattu- ja kukkahattumallit mitä Antin kuvissa on varmaan hyviä talvella. Kyllä kesällä tulee tuskanen kuumuus tuollaisen potan alla. Ihan sama sarjaa on tuo Nikkasenkin malli. Tai kyllä kai ne on ihan hyviä jos ei tarttee tehdä liikettä polkemalla.
Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 24, 2014, 12:41:52 ip
Vastaus #9

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Lui joskus jostain että pp kypärien kehitys tuollaiseksi "päälaella keikkuvaksi" malliksi johtuu/johtui kypärien testausmenetelmästä, jossa isku kohdistui VAIN ylhäältä alaspäin. !!
Noissa jää taka, sivut ja etuosa aikalailla suojattomaksi, mutta jos meet päälaki edellä kiveen niin sitten ehkä suojaus on riittävä.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Maaliskuu 24, 2014, 13:04:07 ip
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras

Nuo hienot lippahattu- ja kukkahattumallit mitä Antin kuvissa on varmaan hyviä talvella. Kyllä kesällä tulee tuskanen kuumuus tuollaisen potan alla. Ihan sama sarjaa on tuo Nikkasenkin malli. Tai kyllä kai ne on ihan hyviä jos ei tarttee tehdä liikettä polkemalla.

Se on sama asia vaatetuksen kanssa: tilanteen mukaan laitetaan päälle sopivat vaatteet. Joka sään ja tilanteen vaatteita ei ole.

Maaliskuu 24, 2014, 13:09:33 ip
Vastaus #11

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
No näinhän se on. Kelien mukaan kalut valitaan.

JOS taas ulkonäkö olis tärkein kriteeri, niin silloin olisi nämä vahvoilla. :P Tässäkin pitää tosin valita, että haluaako synkistellä vai ei.

Kahden pytyn loukussa.

Maaliskuu 24, 2014, 18:12:26 ip
Vastaus #12

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä käytän pyöräilykypärää. Mitä väliä sillä on miltä se näyttää? Itse en ainakaan näe itseäni pyöräillessäni..

Maaliskuu 24, 2014, 19:27:00 ip
Vastaus #13

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä käytän pyöräilykypärää. Mitä väliä sillä on miltä se näyttää? Itse en ainakaan näe itseäni pyöräillessäni..
On sillä väliä miltä näyttää. Minulle on sanottu että kaikki mikä peittää se kuulema pukee minua.

Maaliskuu 24, 2014, 19:31:20 ip
Vastaus #14

timo t.laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Riihimäellä oli 70-luvun alussa pari-kolme motocrossharrastajaa( ajokkeina CZ400 ja HVA 250) jotka eivät käyttäneet kypärää!  Ja Kawan 9-satasellakin mentiin kahtasataa Karavaanin ohi tukka hulmuten.., Hengissä miehet yhä ovat, en tiedä käyttävätkö pyöräilykypärää.
Simson 425 -57, Maico GM250 -85, Jawa 896, Jawa 640, CZ 513, TM450MX