No peijakas!
Nyt kun taas lueskelin tätä vanhaa ketjua niin huomasin että tuollahan sivulla 3 Pasi Paavola kyselee että:
"Oman rekkari oli HJ-393 valmistenumero 2ma-005862 rek.19.4-88 missähän luuraa, kun ei rekisterissä enää... ja Asumaniemi tällä
kilpaili aikanaan."
Papereita tuossa tutkailin ja ajattelin alkaa oman pyörän historiaa selvittelemään niin juurihan se on tuo runkonumero joka noissa minun papereissani on eli 2ma-005862. Eli vastaus kysymykseen että se on minulla, ja kuvat näkyvät tuolla samalla sivulla 3. Näyttää olleen rek no: HJ-393 20.01.1988 - 24.09.2008 sitten rekisteröity uudelleen nykyisellä rekkarilla 49-NCX 03.08.2012.
Juhani siinä alla vahvistaa että meni uutena Tampereelle. Olen jopa miettinyt ottaa Juhaniin yhteyttä että josko hän selvittäisi minunkin pyöräni liikkeet uutena, mutta hänhän oli ne selvittänyt jo vuosia sitten ja olin sen itsekin lukenut. Kiitosta vaan ja Kaikki historia tästä pyörästä kiinostaisi kovasti. Sinettilangoista olenkin arvellut että radalla on joskus ollut, ihmetellyt vaan että miksi on kilvissä ja että onko vaan joitain osia vanhasta ratarassista tähän siirelty. Mutta siis Asumaniemi on tällä siis kilpaillut. Täytyypä alkaa tutkiin nettiä tuosta Asumaniemen kilpailuhistoriasta.
Meinaan keksinnön museoida kunhan aika koittaa ja ajattelin aloittaa historian selvittämisellä. Suurimpana teknisenä puutteena on revennyt istuin. Muutaman vuoden olen jo koittanut sellaista löytää mutta parhaatkin on olleet pikkuvikaisia. Singaporesta sais uuden alkuperäisen mutta hintaa tulisi sama mikä oli tämän pyörän alkuperäinen ostohinta eli 500€ pelkälle jakkaralle.
RD350ypvs:n sainkin jo museoon. Lienee ensimmäinen FII joita museoitu ja ensimmäinen museointioperaatio minulle.
Teijo Rautio