Kirjoittaja Aihe: IKH laatu  (Luettu 5470 kertaa)

Maaliskuu 03, 2014, 19:22:39 ip
Luettu 5470 kertaa

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka
 Ostin pari vuotta sitten akkulaturi/startterin.Tänä aamuna auto ei käynnistyny. Hain kyseisen laittee, kytki akkuun. Laittesta nousi sininen savu. Takuu yksi vuosi, ostosta kulunut kaksi vuotta. Olen käyttänyt ko laitetta ehken kymmenen kertaa. Onko kyseessä maahantuojan paskaa vai mun huonoa tuuria? Minua kyllä viluttaa kaikilla tee viivoilla. Maksoi muuten melkein kaksi sataa.

Hessu

Maaliskuu 03, 2014, 19:31:11 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Et paljoa häviä vaikka käyt kysymässä liikkeestä että onko takuuaika kiveen hakattu vai korvaavatko uudella kun ei ollut edes mikään halppis laturi ja todella vähän käytetty.
Jos eivät vaihda,lupaa kehua ko. liikettä kaikkialla suureen ääneen.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 03, 2014, 20:28:43 ip
Vastaus #2

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Kävin paikallisessa autotarvike liikkeessä(ei ihk ketju) ja kerroin kuinka kävi. Rami kuunteli murheeni. Latausvirta max 40ämpäriä startteri max 300 ämpäriä. Tehdas takaa kaksi vuotta ja hänen takuunsa siihen nasti kun siirryt vanhainkotiin. Jos vaimosi ei pääse autolla töihin tilatkoot taxin hänen piikkiisä.  Kävin äsken koittamassa, lähti kuin palmun alta. Tämä meidän kylähän (anteeksi kaupunki) on pienet kuviot et kaikki tiedetään ja minähän olen pieni ääninen. Vaimoni työpaikalla tiedetään kaikki kylän asiat jos ei tiedetä niin pommin varmasti otetään selvää ennen iltaa. Näin tuote vaihtyi mutta kun pakko olla omavarainen. Eipä tääne metsänlaitaan apua saa kuuden aikaan aamulla. Aamula päivä uusi.

Hessu

Maaliskuu 03, 2014, 21:51:51 ip
Vastaus #3

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On hyvä, että on vasuullisia(kin) yrittäjiä.
Minun kokemukseni kiinalaadusta on hyvin negatiivinen: laite kestää murto-osan luvatusta!
Ainoa vstavet siihen on, että kuluttajat vaivautuvat viemään hajonnen laitteen takaisin ostopaikkaan.
Mutta moniko viitsii kympin-kahden ostoksen takia, "kun ei oo sitä ostokuittiakaan tullu säilytetyksi"!

Minä olen seurannut nyt systemaatisesti noita E27 kierteellisiä LED-lamppuja, niiden elinikälupauksia ja todellisia.
Minulla on yläkertaan menevässä rapussa  4 valaisinta saman kytkimen takana: niihin olen ostanut LED-lamppuja ja kytkenyt tuntilaskurin.
Lampuille luvatut eliniät ovat  30.000-50.000 tuntia. 
Todelliset 1500- 5000 tuntia.
Ylensä liitäntälaite ratkeaa, LEDit ovat silti toimivai (kunkytkee erilisestä virtalähteestä niille sähköt).
Liitäntälaitteen kriittisin komponetti on suodatuksessa käytetty elektrolyyttikonkka. Sille luvataan eliniäksi 20.000 tuntia +40C:ssa, mutta vain 1500 tuntia 95C:ssa. Lämpun sisällä lämpötiöla on n 90C!!!!!!!!!!!!
Siis ihan tietoista kuluttajan pettämistä! :'(
Mutta mitä voit tehdä?? :police:
Ei muuta kuin aina kirjoitta lampun kylkeen ostopäivän ja säilyttää kuitin!
Ja sitten noihin kiinakrääsäkauppoihin hakemaan uutta lamppua.  >:(

Maaliskuu 03, 2014, 22:24:30 ip
Vastaus #4

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka
 En tiedä kuinka vanhoja hehkulamkut meidän navetassa ovat. Ikä on varmasti useita kymmeniä vuosia. Kaksi vuotta sitten remontoin tän torpan.Pantiin porrasvaloiksi enerkiaa säästävät lamput. Tunnistimen jälkeen syttyy kun syttyy, toinen ei enään syty. Ja paljo maksoi? Saattaa säästä energia kun ei pala. Mutta ei mun kukkaroa. Onhan tosta meidän Ladasta josku palannut polttimo. Ei  vaikea vaihtaa ja kestää mitä kestää. Vaihdoin mamman kirkko auton hienot polttimot niin hienot et en osaa kirjoittaa jotkut Zeno22++. Toinen polttimo nyt oranssi.Tästä oppineena päivämäärät ja kuitit talteen.

Hessu

Maaliskuu 04, 2014, 08:48:31 ap
Vastaus #5

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tuo E27 ja E14 kannalliset  LED-lamput on täysi fiasko!
Samaa tasoa kuin samoilla kannoilla varustetut loistelamput,eli "energiasäästölamput"!
Loistelampun suhteen ollaan kuitenkin hiemanrehelisempiä: ´niille luvataan vain 15.000 käyttötuntia (loisteputken elinikä).
Täm ongelma on vain noissa hehkulamppuja korvaavissa lampuissa. Itse LED-valaisimissa on mahdollisuus suunnitella valaisin siten, että ohajuselektroniikka sijaitseee kuumista LEDeistä erillisenä ja on siten hyvin jähdytetty.
Tein tosta em asiasta pienen lehtijutunkin erääsen sähköalan lehteen, jossa joitain juttujani on julkasitu; tuli bumerangina.
Syynä oli se,että pari nimekästä eurooppalaista valmistaja piti sitä LED-valoille epäedullisena mainoksena!!

Maaliskuu 04, 2014, 08:56:04 ap
Vastaus #6

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
He...

Niin siinä monesti käy-ei totuuden puhujista kukaan oikein tykkää.

Mutta joku "hyvä" syy aina löytyy-niin kuin noiden hehkulamppujenkin kieltämisen
suhteen kävi.Ja samoin alkaa käydä autojenkin käyttövoiman kanssa.

Miksi on niin vaikea nykyään hyväksyä,että jo yli sata vuotta sitten saatettiin
tehdä ylivertaisia keksintöjä-vaikkapa hehkulamppu tai polttomoottorit?

t. Markku

Maaliskuu 04, 2014, 12:32:06 ip
Vastaus #7

esa kakkuri

• Vieras
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2014, 12:34:33 ip kirjoittanut esa kakkuri »

Maaliskuu 04, 2014, 12:48:36 ip
Vastaus #8

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä ostin tuohon kokeiluuni myös kirpputorilta vanhoja liikenevalojen lamppuja (käyttämättömiä).
Nyt tuntimittarissa on 1943 tuntia ja ne peilittävät hyvin.
Siis kyllä hehkulanmppu voidaan tehdä hyvinkin pitkäikäiseksi, kunhan vaan alennetaan hehkulangan lämpötilaa (=valon väri muuttu keltaisemmaksi). Jos jännitetä alentaa 80%:iin, niin elinikä kasvaa 20 kertaiseksi!
Tai jos kytkee diodin lampun kanssa sarjaan (50% jännite), niin elinkä kasvaa tuhatkertaiseksi. Valo on tietysti keltaista ja silmäänurkalla näkee, että valo vilkkuu (kokeilkaapa, saatte ikuisen lampun).
http://www.welchallyn.com/documents/Lighting/OEM_Halogen_Lighting/MC3544HPX_Catalog_2_11_09.pdf

Maaliskuu 04, 2014, 12:56:26 ip
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Valon tarve toki riippuu käyttäjästä-tavallinen tallaaja kuten itse olen-
mulle käy vallan tavalliset hehkulamput,koska käytän niitä pimeällä
valaisuun ja hiukan lämmittämiseen-en mihinkään kikkailuun-meillä
lisäksi valon tarve ja lämmityskausi osuvat näppärästi samaan aikaan.

Jotkut toki tarvitsevat toisenlaiset lamput-on monta hommaa,mihin hehkulamppu
ei kai ole paras vaihtoehto.Mutta jos ajatellaan kokonaiskustannuksia-eikä vaan
pelkkää lampun polttamisen hintaa-niin edelleen taitaa hehkulamppu olla ihan kilpailukykyinen
vaihtoehto useaan tarpeeseen.

Mutta-joskus särkyy se viimeinenkin hehkulamppu maailmasta-mutta siihen on vielä aikaa ja omatkin varastot
näyttävät vielä komeaa saldoa-olisiko hiukan toista sataa vielä hyllyssä...eri sorttimentteja-totta kai.

t. Markku