Kirjoittaja Aihe: Kysymys ic-kuljettajille.  (Luettu 27160 kertaa)

Helmikuu 06, 2014, 15:50:41 ip
Vastaus #15

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Bensankulutus kiinnostaa  siksi että asun melkein keskellä ei mitään. Tympäisee joka kerta kylillä käydessä poiketa tankin kautta.

Ongelmiahan on odotettavissa, jopa uusissa pyörissä mutta moottoripyöräilyhän on harrastamista.

Itäpyörät kiinnostaa suurimmaksi osaksi tällä hetkellä siksi että niitä saa kaikkein halvimmalla, kaivinkonekuskilla kun on tuo likviditeettitaso hieman epästabiili näin talvella.

Niin ja römpöttäähän nämä vanhat kakstahtiset mukavalla äänellä, tämäkin on toki makuasia.

Helmikuu 06, 2014, 17:05:59 ip
Vastaus #16

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Näytästää, että tossa levykeulassa on 49 tankki. Korjatkaa jos olen väärässä.

Helmikuu 06, 2014, 20:07:18 ip
Vastaus #17

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu, saahan niitä japseja samaan hintaan ja ehkä joku triple suzuki voisi mennäkkin. Yhtälailla omien kokemusteni mukaan niillä kuitenkin tielle jää, vanhoja kun ovat kaikki.

Osien löytäminen on hankalaa suomesta niin japseille kuin muillekkin, paitsi jos kyseessä on jawa.

Ulkonäössä kuitenkin nuo peltikoteloiset tai plungeri/jäykkäperäiset vievät voiton, mutta sehän on makuasia josta ei voi kuin kiistellä.

Helmikuu 06, 2014, 20:53:52 ip
Vastaus #18

Toni Alaranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro,
Ic 49/350:n kulutus on mulla pyörinyt siinä 6-7 litran hujakoilla per 100km (riippuu paljon seoksen säädöistä/kierroksista/kaasukahvan raskaudesta). Yleisesti ottaen IC:t on kunnossa ja huollettuna varmatoimisia menijöitä. koneen rakenne kun on varsin yksinkertainen ja kopioitu aika suoraan DKW NZ:sta.
Itsellä sellaisia ongelmia jotka pysäyttänyt matkan teon on tullut vastaan mm. kaasuttimen kohon jumiutuminen tankista irronneen roskan takia (pa-suodatin väliin korjasi) ja latauksen temppuilu (alkuperäisen systeemin tilalle kärjetönsytkä on se helpoin konsti korjata, tosin alkuperäisenkin saa toimimaan loistavasti kun jaksaa paneutua). Yleensä joku mutteri löysällä kun "väristää" kierroksilla. Mielestäni IC:tä hauskempaa harrastepeliä ei just tule mieleen!

Aina kun ostaa vanhan vehkeen se on käynyt monen sepän käsien kautta eli jos haluaa varmatoimisen pelin (itä tai länsi) on se aika varmana vähintään koneremontti tehtävä. Ic:n (ja jawankin) tapauksessa osia saa ja suht edullisesti esim; http://www.oldtimergarage.eu/catalog/index.php?cPath=57_61&sort=3a&page=1    Pannoniaan vähän vaikeampi, ebayssa on jonkinverran tarjolla.

Helmikuu 08, 2014, 01:20:49 ap
Vastaus #19

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen Pannoniastani tykännyt. Ja sillä on ajettu pitkiäkin reissuja. Yllättävän vetävä kone 250:ksi. Magneto on ollu varma ja vaihteetkin toimii, kun vaihtaa rauhallisesti, mutta päättäväisesti (uudempi kone). Bensaa menee saman verran kuin muillakin itävehkeillä, mutta tankki on 16 litranen. Osia saa kyllä hyvin suoraan Unkarista.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Helmikuu 08, 2014, 09:02:11 ap
Vastaus #20

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Minusta tuo 7 litraa sataselle on kyllä liikaa.
Pintakaasulla kaheksaakymppiä tämä minun iiigor menee kyllä vähemmällä.

Olisko kellään sellaisia lokasuojia joista sais tehtyä kunnolliset ja tyyliin sopivat että sais tämänkin katsastettua?
https://www.youtube.com/watch?v=hU_dcC3pvcU

Helmikuu 08, 2014, 10:33:19 ap
Vastaus #21

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen Pannoniastani tykännyt. Ja sillä on ajettu pitkiäkin reissuja. Yllättävän vetävä kone 250:ksi. Magneto on ollu varma ja vaihteetkin toimii, kun vaihtaa rauhallisesti, mutta päättäväisesti (uudempi kone). Bensaa menee saman verran kuin muillakin itävehkeillä, mutta tankki on 16 litranen. Osia saa kyllä hyvin suoraan Unkarista.

Tuon magneettosytkän takia rupesikin pannonia kiinnostamaan hieman muita enemmän mutta täytyy tutkailla noita varaosajuttuja vielä. Ei tuo unkarin kieli ole niitä vahvimpia lajejani.

Helmikuu 08, 2014, 10:34:59 ap
Vastaus #22

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos on sytytys tai lataushuolia, niin kannattaa katsoa osoite Power Dynamo.

L&K.

Helmikuu 08, 2014, 10:51:44 ap
Vastaus #23

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Mulla on tämä oma IC ihan omilla akku-puola sytkällä ja omalla laturilla.
Mikäs sen toimintavarmempi on?
Trumpankin palautin alkuperäiseen asuun ja poistin siitä jonkun asentaman Boyerin.
Hyvin on pelannut ja pysynyt säädöissään.
Näissä vanhoissa vehkeissä on vielä se hyvä puoli että niitä voi itse pitää kunnossa eikä koskaan jää tien päälle.

Helmikuu 08, 2014, 11:30:35 ap
Vastaus #24

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaapi olla paras vaihtoehto ottaa vain se mikä itsestä näyttää nätiltä ja sähköongelmien ilmaantuessa hommata tuo powerdynamo. Itselläni ei yksinkertaisesti mielenkiinto riitä sähkö/latausremppoihin isäukon perakin jälkeen. Kaikkea muuta kyllä voin rassata mutta noihin latureiden mittauksiin/korjauksiin ei vain taidot riitä.

Helmikuu 08, 2014, 22:51:24 ip
Vastaus #25

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä ne Budabestin pojat on ihan Englannin kielellä kommunikoinu.  ;D
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Helmikuu 08, 2014, 23:40:32 ip
Vastaus #26

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, toki se onnistuu englanniksikin, en niinkään sitä tarkoittanut. Lähinnä vain se että kun pistää guugleen hauksi jawan niin löytyy suoraan verkkokauppoja josta osia voi tilata. Pannonian osia joutuu hieman jo metsästämään, ensimmäiset hakutulokset kun ovat lähinnä unkarinkielisiä. Googlen kääntäjälläkään kun ei saa muuta aikaiseksi kuin entistä sekavampaa tekstiä.

Unkarihan toisaalta on suomen sukulaiskieli...kuinkahan vaikeaa sen opettelu liene.

Helmikuu 09, 2014, 09:59:42 ap
Vastaus #27

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Ei ole vaikeaa.
Eukko meni ostamaan kukkia ja sanoi että "kättö saas".Tuli kukkakimpun kanssa autoon ja oli todella tyytyväinen kun kehui että halvalla hienoja sai.

Forintti oli siellä ennen vanhaan se raha.

Olen muuten ostanut unkarista yhden pirran, maksoi 550 forinttia.
Tietäjille kysymys?
Mikä mahtoi olla unkarissa valmistetun pyörän merkki?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2014, 09:58:37 ap kirjoittanut Pekka Puoskari »

Helmikuu 09, 2014, 11:12:29 ap
Vastaus #28

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pirra on justeeri ainakin Pohjois-Suomessa.
Sörötsö on hyvä ruokapaikka Budabestissä.

L&K.

Helmikuu 09, 2014, 11:45:40 ap
Vastaus #29

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Ei siitä kauvaa oo kun, Matti Viron poika, sanoi myyvänsä, Pannonian osia. Ihan täälä Forumilla.