Kaksi 350cb:tä ollut. vm 71 ja 73, molemmat "entisöityjä" kun ostin. Toisessa ei varsinaisesti ollut muuta vikaa kuin kulutus, ei edes sataa kilometriä päässyt tankilla ja sehän nyt on monesta tekijästä kiinni.
Toiseen taasen oli tehty kuulemma konerempat ja kaikki, siitä en tiedä kuinka pitkälle olisi tankillisella pääsyt koska pisin lenkki jonka pyörä kesti ajaa oli n.3 kilometriä. Ensimmäisenä petti sytkä, oli joku vetäissyt kärjet kiinni ihan momenttiinsa, kierteet poks ja käret ei pysyneet paikallaan. Seuraavaksi koeajolla kone rupesi vuotamaan öljyä sylintereiden etupuolelta ihan valuttamalla, eli kone irti ja yläkerta osiksi. Tällöin tuli huomattua että remonttia todellakin oli tehty, koneesta löytyi uudet männät ja tuoreet hoonijäljet. Lopulta kun kone oli kasassa ja pääsin koeajolle päätti toinen kaasutin heittäytyä mykäksi, suutinten välistä o-renkaat murusina, sama homma toisessa kaasarissa vähän ajan päästä. Näihin onneksi löytyi korjaussarjat saksasta ja taas parin viikon odottelun jälkeen pyörä käy nätisti. Lähdenpä siis taas koeajolle ja n. 1km pihasta kaikki sähköt mykäksi. Pyörän kotiin työnnettyäni(ylämäkeä) selvisi että oli akku kuollut, syytä tälle en tiedä, sähköistyksiin kun en ollut minä koskenut. Uuden akun laiton jälkeen selvisi vielä sekin että laturi oli pettänyt. Tämä kokemus riitti siltä erää ja vannoin ettei enää ikinä hondaa tule minulle. Hieman myöhemmin vaihdoin kuitenkin tämän cb:n Honda cx:ään.
Pahoittelen sotkuista tekstiä mutta siinä joitain syitä miksi on jäänyt hieman huono maku suuhun cb:stä. cx hondasta taasen ei ole huonoa sanottavaa, siihen jouduin vain jakopään laittamaan mutta se oli jo etukäteen tiedossa.
Tarkoitukseni ei ollut haukkua cb hondia, tuo oma yksilö on vain jäänyt mieleen koska se oli ensimmäinen valmiiksi entisöity moottoripyörä jonka ostin. Oppina jäi käteen se että jos pyörä näyttää päältä nätiltä, voi se alta olla ihan mitä vain. Itse kun tekee niin tietääpähän ainakin ketä syyttää kun vikoja tulee.