Kirjoittaja Aihe: PayPal huijausyritys  (Luettu 11253 kertaa)

Tammikuu 21, 2014, 08:17:55 ap
Luettu 11253 kertaa

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli tuollainen s-posti:

You sent a payment Transaction ID: 8YJ30658JU7055212
21 January 2014 7:52:48 AEDT

You sent a payment for $215.00 USD to Blahan International AG.
Please note that it may take a little while for your payment to appear in the Recent Activity list on your Account Overview.

Amount: $215.00 USD
Currency conversion: $242.11 AUD = $215.00 USD
Exchange rate: 1 AUD = 0.888059 USD
Sent on: 21 January 2014
Your message to the recipient: For Lamps and holders for Hugh from Smart-Spray

Onko tullut vastaavia muille ?
En ole mitään tuollaisia ostanut. Ensimmäinen tällainen posti minulle.
Lähettäjänä näkyy olevan service@paypal.com.au  
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2014, 08:20:09 ap kirjoittanut Matti Kivistö »

Tammikuu 21, 2014, 09:07:42 ap
Vastaus #1

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tuleehan sitä kaikenlaista paskaa, mutta ei niistä tarvitse välittää. Oikeat maksukuitut näyttävät tulevan osoitteesta service@intl.paypal.com ja ne tulevat vain siihen osoitteeseen millä olet Paliin rekisteröitynyt ja niissä sinua puhutellaan nimellä jolla olet rekisteröitynyt. Itse olen merkannut noita roskapostiksi ja deletoinut saman tien lukematta.

Jos kuitenkin epäilee jotain tapahtunen niin noihin postien linkkeihin ei tietenkään saa mennä sörkkimään vaan pitää lokata sisään oikeaan paypaliin.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 21, 2014, 09:57:43 ap
Vastaus #2

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eikä se oma nimikään välttämättä vielä meinaa mittään. Mulle tuli omalla nimellä oikeaan osoitteeseen joku kalasteluviesti osoitteesta paypal@e.paypal.com. Ihan se näytti oikialta viestiltä, mutta linkit olis vienyt outoihin osotteisiin, niin jätin huomioimata.

Kuulemma olis käyttöehdot muuttuneet ja niitä olis pitäny käydä kurkkaamassa yhden linkin takaa.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 22, 2014, 10:58:43 ap
Vastaus #3

Teppo Vuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikä se oma nimikään välttämättä vielä meinaa mittään. Mulle tuli omalla nimellä oikeaan osoitteeseen joku kalasteluviesti osoitteesta paypal@e.paypal.com. Ihan se näytti oikialta viestiltä, mutta linkit olis vienyt outoihin osotteisiin, niin jätin huomioimata.

Kuulemma olis käyttöehdot muuttuneet ja niitä olis pitäny käydä kurkkaamassa yhden linkin takaa.

Niin ja sitten tietysti siellä huijaussivulla olisi pitänyt "kirjautua sisään" paypal -tunnuksilla, jolloin rosvot olisivat saaneet tietää ne.
Moottorin pärinää ja pauketta jo 40 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Tammikuu 22, 2014, 11:07:21 ap
Vastaus #4

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulle noita tulee aina senjälkeen, kun olen jotain maksanut Paypalilla.
Olen kanssa deletoinut ne, enkä koskaan ole klikannut linkkiä!
Lisäksi olen vaihtanut salasanaani vähintään kerran vuodessa.

Tammikuu 22, 2014, 13:24:13 ip
Vastaus #5

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja allekirjoittajana eversti se-ja-se, armeijan miehet on aina rehellisiä :angel:
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 18, 2014, 12:47:48 ip
Vastaus #6

Antti Jokinen

• Vieras
Huijari yrittää ostaa moottoripyörän minulta. Kyseli ensin (englanniksi) pyörän kuntoa ja historiaa ja viimeistä hintaa. Kun olin vastannut, hän tarjoutui maksamaan pyytämäni hinnan ja järjestävänsä kuljetuksen yksityisen firman kautta.

Muistelin täällä aikaisemmin neuvotun, että pyydä maksamaan suoraan pankkiin. Tein niin, mutta hän vastasi olevansa tällä hetkellä matkoilla Sveitsissä, eikä pääse pankkiin. PayPalin kautta hänellä olisi linkki omaan pankkiinsa nyt heti. Hän tarvitsisi nyt vain osoitteen PayPal-tililleni, niin maksu voisi hoitua heti.

Eilen illalla lähetin hänelle laskun PayPalista, ja hän vastasi muutaman minuutin kuluttua ja lupasi lähettää e-postia kun maksu on suoritettu. Ei ole vielä kuulunut mitään...

Marraskuu 18, 2014, 16:01:03 ip
Vastaus #7

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kohta se lähettää sulle katteettoman shekin ..ja hups.. laittoikin vähän liikaa. No sinähän voit maksaa sen erotuksen hänen tililleen takaisin

Marraskuu 18, 2014, 19:30:13 ip
Vastaus #8

Antti Jokinen

• Vieras
kohta se lähettää sulle katteettoman shekin ..ja hups.. laittoikin vähän liikaa. No sinähän voit maksaa sen erotuksen hänen tililleen takaisin

Suunnilleen noin.

Tänään iltapäivällä sain viestin PayPalita, että tilleni on maksettu pyytämäni summa + 410€. Viesti on eriittäin aidon näköinen, lähettäjänä "PayPal.com", paitsi että se tulikin osoitteesta info@transferintl.com

Tuli myös viesti ostajalta, joka pyytää minua siirtämään 410€ kuljetusliikkeen tilille ja antamaan postiosoitteen, josta moottoripyörän voi hakea.

Taidan lähettää moottoripyörän hakuosoitteeksi Loviisan poliisilaitoksen osoitteen...

Marraskuu 18, 2014, 22:09:41 ip
Vastaus #9

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
pistä vaikka viesti että moottoripyörä on tuhoutunut kranaattitulessa ja pankkiyhteydet suomeen on poikki että voivatko lähettää nopeasti jonkun loviisan torille jossa saa kaikkia rahat kuluineen takaisin käteisellä

Marraskuu 18, 2014, 22:25:37 ip
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras
Leikki sijansa saakoon, mutta tiedoksi kaikille:

Näin toimii PayPal-huijari. Hän maksaa täyden hinnan, mutta kuitissa on lisäksi vielä hinta kuljetuksesta, jonka sinä muka välität kuljetusfirmalle.
Huijaus: Todellisuudessa hän ei ole maksanut mitään, vaan väärentänyt PayPal-kuitin.

Marraskuu 18, 2014, 22:38:33 ip
Vastaus #11

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Leikki sijansa saakoon, mutta tiedoksi kaikille:

Näin toimii PayPal-huijari. Hän maksaa täyden hinnan, mutta kuitissa on lisäksi vielä hinta kuljetuksesta, jonka sinä muka välität kuljetusfirmalle.
Huijaus: Todellisuudessa hän ei ole maksanut mitään, vaan väärentänyt PayPal-kuitin.
Mutta kyll kai kaikki myyjät kirjauttauttuu sinne aitoon paypaliin ja tarkistaa onko se fyrkka tullu sinne ennen kuin alkaa mitään tavaraa lähettämään! Ei kait kukaan oo niin tyhmä että uskoo jotain nettikuittia!? Tai nin no onhan näitä hyväuskoisia ollu aina mailma pullollaan,,,hmm esim. carcenter (tai mistä sen tietää mitä sen takana oli?)

Marraskuu 18, 2014, 23:03:36 ip
Vastaus #12

esa kakkuri

• Vieras
Meillä on paritalonpuolikas myynnissä ja siitäpä olikin sitten syssyllä eräs ulkomaan elävä kovin kiinnostunut. Hän lähestyi sähköpostilla.
Muikein sanankääntein hän tiedusteli erinäisiä asioita talosta ja kertoi olevansa kiinnostunut keskustelemaan hinnasta...kuvien perusteella.
Sitten tulikin pitkä stoori--kuinka hän on Libyan sisälissodassa toimiva vapaaehtoinen lääkäri. Hänellä oli siellä myös muuan ystävä-joku Abuhassandabi
tai jotain. tämä onneton Abu oli menettänyt henkensä sodan kurimuksessa, mutta ehtinyt tehdä kyseiselle lääkärille testamentin jossa sai 500.000
dollaria about.
Eli rahaa löytyy vaikka ostaisi koko kylän ympäriltä.
Tunteisiin(ei tosin minun) vetoavassa viestissä oli kaikkea kurjuutta ja muuta epäonnea kohdannut lääkäri valmis komennuksen päättyessä myöhemmin tänä vuonna valmis muuttamaan maahamme ja näin ostaisi talomme perheelleen--pari lastakin vielä toisella---nii...
jaaritus ei meinannut loppus saada mutta viestin luettuani...ja kyyneleet kuivattuani-kehoitin häntä tulemaan visiitille ja tutustumaan
kaupan kohteeseen. Mutta kumma ...ei nyt ollut tulossa Suomeen lähiaikoina vaan vasta kun sopiva tilaisuus koittaa.

Tässä vaiheessa ei hän ryhtynyt mitään arkoja asioita kuten maksu yms.  liittyvää utelemaan vaan lupasi sitten ilomoitella lähemmin kun saa asiat järjestymään.
En jäänyt näitä järjestelyjä sitten odottelemaan vaan suodatin viestin ja lähettäjän ikuisiksi ajoiksi.
Ei siinä mitään...
Muutama viikko sen jälkeen tuli samantyylinen viesti.Eri lähettäjä, mutta muutamaa pikku yksityiskohtaa lukuunottamatta tarina oli tismalleeen sama.
Jäin siinä viestiä deletoidessani miettimään että mistähän tarinapankista näitä juttuja saa--- Cheating.com-hyväksi havaittuja huijausviestejä tilanteeseen kuin tilanteeseen!

Marraskuu 19, 2014, 07:03:08 ap
Vastaus #13

tapani vakoniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vähän alle 200 paypal maksua takana, eikä yhtäkään, huijausyritystä.

Marraskuu 21, 2014, 15:48:30 ip
Vastaus #14

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Noin 600 paypal ostoa, ny yks kinuski yritti kusettaa, ei toimittanut tavaraa, poistui ebay:sta ... no mitä sitten .. tein valituksen ..ei ollu myyjällä tavaran lähetys dokumettia tai muuta .. rahat takasi tilille   :D

100 prosenttinen toimitus kun pitää puolensa  ;)
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä