Kirjoittaja Aihe: Zyndapp 258 moottori  (Luettu 3681 kertaa)

Tammikuu 05, 2014, 19:55:15 ip
Luettu 3681 kertaa

Juha Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei

Kaikki Zyndapp moottorin tietäjät. Purin tuollaisen 258 moottorin ja epäselväksi jäi montako neulalaakerin neulaa kuuluu olla vaihteistoakselilla. Paikalla on neljä, mut kun lohkon aukaisin löysin sisältä neljä irto neulaa. Äkkiseltään en löytänyt niille paikkaa sieltä. Voiko nämä olla kuivakytkimen neuloja sieltä löytyi vaan 10 neulaa. (Kaikkiaan siellä pitäisi olla 14 kpl.) Tiedoista kiitollinen T.Jussi

Tammikuu 06, 2014, 23:29:46 ip
Vastaus #1

Ari Lousti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve Jussi!
Tarkoitatko rullalaakerin rullia, jolla kuivakytkinkoneen kytkinkori on laakeroitu?
Rullien koko muistaaksei 4 mm x 6 mm. Jos näistä on kysymys, niin ko 14 rullaa
kuuluvat  kytkimen laakerointiin.
Eihän vaihteistossa ole yhtään rullaa, vai onko sittenkin muutama vaihteiston pääakselin
planeettapyörästössä,jotka lukitsevat vaihteen paikoilleen?
Mielenkiintoista on sekin, miten kytkimen rullat olisivat voineet joutua vaihteistoon.
Kasasin samanlaisen vaihteiston kuukausi sitten, joten pitäisi minun muistaa, mutta täytyy
tarkistaa.

Tammikuu 07, 2014, 22:40:01 ip
Vastaus #2

Ari Lousti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jussille vielä

Tarkistin vaihteiston planeettapyörästössä olevat rullat, jotka lukitsevat vaihteen.
Rullia on neljä kappaletta, ja niiden rullien halkaisija on noin 6 mm, eli selvästi
suurempia halkaisijaltaan, kuin kytkinkorin laakeroinnin rullat = 4 mm:n halkaisija.

Jos sinulla on osapuutteita, voit soittaa minulle nollaneljäsataa-595706,
niin katsotaan, voinko auttaa asiassa. Itse etsin osasia kolme vuotta, mutta nyt
on Zündappi 423 museorekisterissä.

Terveisin Ari Lousti

Tammikuu 08, 2014, 08:20:45 ap
Vastaus #3

Juha Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei Ari

Sieltä ne vaan löytyivät lohkon sisältä neulat, ja vähän kummastelin mistä ovat peräisin.Sen huomasin että vaihteen lukitsimessa on kyllä neljä neulaa.Kone oli pahvilaatikossa osaksi purettuna, kun sen ostin.Uskoisin ylimääräisten neulojen olevan kytkimestä kokonsa puolesta. Kiitoksia sinulle Ari vastauksestasi ja täytyy palata asiaan, jos puutteita ilmenee.T.Jussi