Kirjoittaja Aihe: Löytyiskö keltään,vaikka romukasasta vire moottorin mäntää  (Luettu 12380 kertaa)

Tammikuu 02, 2014, 21:39:32 ip
Vastaus #15

Harri Kauranen

• Vieras
Takavuosina klaukkalassa oli kaveri joka teki männänrenkaita ja vieläpä hyviä.Taitaa vaan kanssa jo tänäpäivänä olla edesmennyt kaveri,tai ainakin sit on reilusti ikää.

Tammikuu 02, 2014, 22:21:10 ip
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro
Kyllä se mäntä löytyy Suomesta mutta jos ei niin tämä firma mm. tekee tilauksesta.Viime talvena kysyin JAPpiin niin lupasivat tehdä mutta aika pitkät toimitusajat ja ei halpa.
Siellä on autoihin ja kompuroihin ja pyöriinkin aika paljon luetteloituna.Aukeavalta sivulta pyöriin sieltä ylhäältä nuolesta ja on vielä mittoja männistä.

http://www.pistons-le-dauphin.com/pistons_dauphin_sarl.php?page=piston_moto_ancienne&v=1
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Tammikuu 03, 2014, 07:40:04 ap
Vastaus #17

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa mäntäfirma joka ei pitäisi olla sikakallis:
http://www.ceba.sk/sk/vyroba_piestov.aspx

Kaveri teetti tuolla puutarhajyrsimeen mäntiä, hyviä tuli.

Oksasen Matti taitaa tietää tuosta enemmän.

Tammikuu 03, 2014, 22:25:33 ip
Vastaus #18

Harri Kauranen

• Vieras
Männänrenkaat tuli haalittua ja nyt olis kolmesta muustakin paikasta tarjolla.Serkkupoika salosta soitteli ja kerto,sielä olis sellanen veneenmoottori.Pirun iso vauhtipyörä,missä ois käynnistyskampi.Sylinterin päällä on kuppi,johon tipautetaan käynnistysbensa ja kuppia raotetaan bensan menemiseksi sylinteriin.Moottori kuulemma ois puoli metriä korkea ja painaa varmaan 7-80 kiloo.Yksi sylinterinen,ei tietoa onko nelari,vai kaksitahtinen.Ikää koneella olis kiitettävästi ja sen sais kuulemma kun vaan hakis pois.Mulle ei kyllä heti koneen merkki tullu mieleen,mutta olen joskus mokoman moottorin nähnyt.Mitä sellasia moottoreita aikanaan on ollut.

Tammikuu 03, 2014, 23:14:44 ip
Vastaus #19

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Männänrenkaat tuli haalittua ja nyt olis kolmesta muustakin paikasta tarjolla.Serkkupoika salosta soitteli ja kerto,sielä olis sellanen veneenmoottori.Pirun iso vauhtipyörä,missä ois käynnistyskampi.Sylinterin päällä on kuppi,johon tipautetaan käynnistysbensa ja kuppia raotetaan bensan menemiseksi sylinteriin.Moottori kuulemma ois puoli metriä korkea ja painaa varmaan 7-80 kiloo.Yksi sylinterinen,ei tietoa onko nelari,vai kaksitahtinen.Ikää koneella olis kiitettävästi ja sen sais kuulemma kun vaan hakis pois.Mulle ei kyllä heti koneen merkki tullu mieleen,mutta olen joskus mokoman moottorin nähnyt.Mitä sellasia moottoreita aikanaan on ollut.

Tuntomerkit passaa kaikkiin moottoreihin, ennen 50-lukua  ;) Kuva selventäis kovasti asiaa.

Aika kevyt kone kuitenkin jos painaa vain 80kg. Mulla on 2-syl. Wickström venemootori, joka painaa 310kg ja siinä vauhtipyörä on vain n.50cm halkaisijaltaan.

Tammikuu 04, 2014, 11:10:00 ap
Vastaus #20

Harri Kauranen

• Vieras
No niin.Serkkupoika poikkes aamusta ja me nettiä pöyhittiin.Sano,että tossa olis kuulemma samanmoinen moottori.Eiks toi olekkin albin?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 04, 2014, 11:15:32 ap
Vastaus #21

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Andros moottori näkyy olevan. K10 taitaa olla malli.

Tammikuu 06, 2014, 18:43:30 ip
Vastaus #23

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No kun purin ton moottorini,sainhan mä pari männänrengasta katkeamaan,eli hakusessa olis männänrenkaat Vire103 bvr moottoriin.Noi kirjaimet sit tarkottaa vaan vaihteistoa,eli itse moottori on aina sama.Elikkä hakusessa olis 2 3/4"*3/32" eli suomeksi 69,85mm*2,38mm männänrenkaat,tai vaikka koko vireen mäntä.Meinasin ton koneen tänään kasata ja rykästä siitä savut ja kyllä mä koitankin,onhan mulla vielä yksi männänrengas ehjänä.Mut tiedän,että noita romuja koneita vielä nurkissa pyörii.Kyllä siihen on vielä uusiakin saatavana,oli joku marine espoossa,mikä ainakin niitä myy.Mutta jos jonkun nurkissa olis.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=61646&highlight=&sid=f3909459d9f7d72e104dd9e9f2eca315

Tuolla kaupataan koko konetta.

Maaliskuu 20, 2014, 08:32:23 ap
Vastaus #24

matti yli-ketola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tori.fi sivustolla on myynnissä vire moottorin uusia osia. Osat olivat Nokialla muistaakseni ja kuvassa oli mäntää, kampiakselia, sylinteriä ym. Ilmoitus on tuore.
Kaikki vanha moottorikäyttöinen lähellä sydäntä, romustaja henkeen ja vereen