Kirjoittaja Aihe: Työuria pidentämään!  (Luettu 48286 kertaa)

Helmikuu 15, 2014, 08:43:39 ap
Vastaus #120

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juuh...

Vaikka ovatkin monet noista abeista monilahjakkuuksia-eivätpä taida
arvata,mikä edessä siintää.

Mutta-ainakin työuraa on tiedossa ja palkkamalttia,jos ei pääjohtajaksi pääse.

t. Markku

Kiitos Markulle pätevästä lausunnosta.

Ainaki mun kohalla se pittää aikalailla paikkansa. Mun luokkani kirijotti justiinsa kolomekkymmentä vuotta sitte Kalajoen lukiosta. Kevväällä oli sitte ne lakkiaiset suuri joukko ylleissivistynyttä porukkaa valamistu em. oppilaitoksesta. Minä olin ainu, joka ei valamistunu. Minä vaan pääsin jostaki syystä läpi siittä systeemistä.

Monilahajakkuutta mulla on sevverran, että moenelaista oon kokkeillu ja missään en oo ollu oikeen hyvä. Kaikenlaista kumminki pikkusen ossaan. Esimerkkeinä mainittakoon lehemän poijjitus ja makkaroijjen myynti tanssipaikan portinpielesä.

Työurraa on tehty ja loppua ei näy. Palakkamalttia on sevverran, ettei nykytienesteillä kannata tilipäivänä juurikaan retostella.

Se amatikoulu ois ollu sitte kumminki ehkä parree vaihtoehto, mutta ku äiti sano, että lukijoon..
Kommentteja uuninpankolta.

Helmikuu 15, 2014, 09:21:11 ap
Vastaus #121

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
On se luojan lykky että menin amatikouluun,opin edes jotain tekemään.Vaikkei noita levynhävittäjän hommia tullut paljoakaan tehtyä :P

Helmikuu 15, 2014, 12:55:38 ip
Vastaus #122

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Jotkut yhtälöt tässä työllisyys asiassa ei toimi.Metalli tekniikan parissa tullu aika vietettyy,nyt tosin työttömänä ,kun virma meni bittien taivaaseen
Eipä "vanhalle" kupelle ole töitä tarjolla,mutta samaan aikaan huutaa jotkin tahot Suomessa,kuin "alligaattori puutteessa"että pitäis saaha mamuja
tänne töihin!!Niin,lieneevät sitten opiskelleet palmujen katveessa nämä taidot jotka rautaiset ammattimiehet osaavat.Jää nähtäväksi!
terv tane

Katos ku Jykä katsoo pitkälle tulevaisuuteen, siihen aikaan kun Suomi on aavikkoa ilmastonlämpeämisen johdosta, fiksu mies  :o
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Maaliskuu 15, 2014, 07:15:44 ap
Vastaus #123

Pasi Salomäki

• Vieras

Maaliskuu 15, 2014, 07:57:45 ap
Vastaus #124

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nyt kun kepu voettaa seoraavat evuskuntavaalit,
nii ehottomasti oes Vanahasen Masan oltava ehokkaana, ja siitä oes tehtävä tuas piäministeri.

Suatas tuo eläkeiän nosto ja työurriin jatkaminen lopultakkii maaliin, kyllä Masa siihen jonkun konstin tuas kehittelis pyörätiellä ajellessaan. :-\

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Maaliskuu 15, 2014, 08:01:11 ap
Vastaus #125

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ilmanmuuta Masa pääministeriksi!

Pääministerin on oltava kielimiehiä-Masa täyttää siis kriteerin!

t. Markku

Maaliskuu 15, 2014, 08:09:26 ap
Vastaus #126

Pasi Salomäki

• Vieras
Oikein jyrkässä ylämäessä taitaa olla peräsuolikin tuon verran ulkona.

Maaliskuu 15, 2014, 08:09:51 ap
Vastaus #127

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
On se luojan lykky että menin amatikouluun,opin edes jotain tekemään.Vaikkei noita levynhävittäjän hommia tullut paljoakaan tehtyä :P

Vai että levynhävittäjä....

Minä kävin ammattikoulun autopuolen nöössipoikana, ja sitte myöhemmin opiskelin ammattikurssilla Sellunpilaajaksi........ :P :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 17, 2014, 15:54:32 ip
Vastaus #128

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 17, 2014, 16:51:02 ip
Vastaus #129

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 No onpas täällä jääräpäistä porukka kun ei meinaa sitten millään uskoa että meitä riivaa työvoimapula.  >:(

Maaliskuu 17, 2014, 20:35:21 ip
Vastaus #130

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Lukioissa kans jotain he..vatan yrittäjälinjoja. Mielestäni siinä mennään perse edellä puuhun. Oma käsitykseni on että ensin hankitaan ammatti ja pätevöidytään vaikka vieraan palveluksessa ja sitten voi perustaa oman firman jos intoo riittää. Siinä vaiheessa tietenkin olisi hyvä saada jotain oppia firman pyörittämisestä ennakkoveroineen ym.
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81