Kirjoittaja Aihe: Volvo v40 hinaaminen  (Luettu 21971 kertaa)

Marraskuu 12, 2013, 19:37:35 ip
Vastaus #30

Jari Eronen

• Vieras
Meneppäs http://www.biltema.fi/fi/Autoosi-sopivat-varaosat-ja-tarvikkeet/ sivulle, laita hakukenttään rekkari GEE-219, saat tulokseksi.

Volvo 4D S40 SEDAN 1.9 TURBO- ...tekstiä..
Nämä Bilteman hommat kyllä tunnetaan, kuten sen puljun laatutuotteetkin. Virheitä täynnä. Ja jos tuo "lähteesi" noin ilmoittaakin, tuliko asia paremmaksi? Ja tämä Volvo on nimenomaan manuaalilaatikolla, ja johon tämän palstan eräs kirjoittaja on avartanut öljykanavia? Ja tätä Volvoa ei voi hinata. Höpö-höpö. Ja vielä poliisiauto, johon Biltemalta saa varaosia, heh-heh.

Sitäpaitsi GEE-219 rekkari kuului kylläkin vihreään Toyota Hiaceen vuosina 2002-2005;dsl-kone; nyt enää tyhjä jallupullo hanskalokerossa; sotkuinen tavaratila; siellä pari löpökannua, puolityhjiä; repsikan lattialla maksamaton parkkisakko vuodelta 2003;
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2013, 19:53:01 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Marraskuu 12, 2013, 19:48:59 ip
Vastaus #31

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älä sano etten ole avartanut öljykanavia, serkkupoika oli poliisien varikolla töissä ja olipas ihmeen merkkisiä autoja heillä. Me Volvolla kyllä nähtiin onko siviiliauto vai liikkuvien peli kun tuli huoltoon. Niitä ei saanut koeajaa kuten muita. Mutta olkaa mitä mieltä tahansa, joku me pelit korjasi ja osan huollosta teki.

Marraskuu 12, 2013, 20:16:06 ip
Vastaus #32

Jari Eronen

• Vieras
Älä sano etten ole avartanut öljykanavia, serkkupoika oli poliisien varikolla töissä ja olipas ihmeen merkkisiä autoja heillä. Me Volvolla kyllä nähtiin onko siviiliauto vai liikkuvien peli kun tuli huoltoon. Niitä ei saanut koeajaa kuten muita. Mutta olkaa mitä mieltä tahansa, joku me pelit korjasi ja osan huollosta teki.
Hyvää työtähän työteliäät palstakirjoittajat ovat tehneet, ei siinä mitään. Jo on yksi 40-sarjalainen poliisi-Volvo Suomesta heidän mukaansa löytynyt. Tosin ei ole selvinnyt vielä onko se automaatti- vai manuaalilootalla, eikä voiko sitä hinata. Toisaalta Harrihan on jo toissapäivänä saanut Volvonsa hinattua talliinsa. Ettei vaan ole poliisi-Volvo.

Olisi Harrin kannattanut ostaa ihan toisen merkkinen auto, niin ei olisi tämmöistä Henrynkin mielen pahoittavaa kirjoitusvyyhteä syntynyt lainkaan. Eli väärin ostettu auto.

Ihmetyttää joidenkin kirjoittajien vimma päästä pätemään kontekstistaan irroitetuissa asioissa. Johtuukohan se siitä, etteivät itse löydä vastauksia palstan kysyjien kysymykseen, kuten monet monet muut oivaltavat ihmiset. Esim. tähän alkuperäiseen Harrin kysymykseen, onko V40 Volvossa irroitettava vetokoukku, vastasin itse ja ensimmäisenä, tuoden esille täydellisen kirjallisen arsenaalin hinaukseen ja muuhun po.Volvon korjaukseen ja käyttöön liittyvät asiat.

Jokunen vatipää jaksaa sitten vängätä asiaan liittymättömistä asioista vaikka maailman tappiin. No se heille suotakoon.

Sitäpaitsi, vaikka vetoa lyödään, ei Suomessa ole Poliisissa ollut yhtään Volvo 40-sarjalaista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2013, 20:23:22 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Marraskuu 13, 2013, 07:44:38 ap
Vastaus #33

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pittääkö se tämänkin palstan porukan olla tukkanuottasilla niinku muittenkin eikö se ole jokkaisen oma asia jos on porannu polliisien autoon öljyreikiä minä olisin varmaan ite porannu tankinpohjaan vahinkossa jotta jatkammako asiaa toisin tavoin jotta minäkin ymmärrän missä se vetosilimukan paikka on

Marraskuu 13, 2013, 07:59:43 ap
Vastaus #34

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Itsehän (Jari) tuon asianyhteyden irroitit horisemalla poliiseista, minun puolestani se loppuu nyt.
Jussi 044 7212497

Marraskuu 13, 2013, 12:20:16 ip
Vastaus #35

Jari Eronen

• Vieras
Alimmainen ryhmäpyörä ei pyöri ku vapaalla hinataan, oon mä niin monta miitä korjannu, aikanaan poliisien autoista otettiin heti auki ja isonnettiin öljykanavia ryhmäpyörän neulalaakereille. Kasaan kolmen promillen kännissä ko laatikon samassa ajassa ku nortti palaa.
Itsehän (Jari) tuon asianyhteyden irroitit horisemalla poliiseista, minun puolestani se loppuu nyt.
Ja taas lukutaito olisi poikaa... no tuttuahan tämä on, kaikki syy vaan tänne, kaikki mahtuu.

Elämä, joka kuluu virheitä tehdessä, on sekä kunniallisempi että hyödyllisempi kuin elämä, joka kuluu mitään tekemättä.
- Shaw

Marraskuu 13, 2013, 13:52:08 ip
Vastaus #36

Antti Jokinen

• Vieras
Ruotsin poliisinko Volvoja? Eipä juuri Suomessa ollut poliisissa S tai V40 Volvoja 1998-2004. Ja kyllähän se tiedetään, miten Ruotsin poliisi autojaan hinaa: narulla työntävät tai muuten takaapäin tuuppivat. Vai johtuko viat siitä, että kaikki lootat oli kasattu mainitussa 3 promillen tuiskeessa -vai siitä huolimatta.

Enpä syyttäis Henryä yksin tästä, hänhän pysyi aiheessa eli vaihdelaatikossa. 

Marraskuu 13, 2013, 14:51:56 ip
Vastaus #37

Jari Eronen

• Vieras
Ruotsin poliisinko Volvoja? Eipä juuri Suomessa ollut poliisissa S tai V40 Volvoja 1998-2004. Ja kyllähän se tiedetään, miten Ruotsin poliisi autojaan hinaa: narulla työntävät tai muuten takaapäin tuuppivat. Vai johtuko viat siitä, että kaikki lootat oli kasattu mainitussa 3 promillen tuiskeessa -vai siitä huolimatta.

Enpä syyttäis Henryä yksin tästä, hänhän pysyi aiheessa eli vaihdelaatikossa.
Noniin, aiheena oli hinaussilmukan sijainti 40-sarjan Volvossa,ja syyllisiä vain etsit. Mikä olikaan tarkkaanottaen antisi aiheen aloittajan kysymykseen?

Mielikuvituksen voima tekee meistä rajattomia.
- John Muir

Marraskuu 13, 2013, 15:02:30 ip
Vastaus #38

Harri Kauranen

• Vieras
No joo
Selvishän tästä se silmukan paikkakin,eli osas tehdä oikeenlaisen puomin ja saatua auto kotiin.Noi mua kyllä suuresti ihmetyttää,noi jutut vaihdelootan kestävyydestä,ei hitto sellasta koteloo pikkuautoon ole edes tehty,mikä ei hinaamista kestä.Noi on taas toinen juttu,automaatit ja raskas kalusto.No ainakin mulla se loota varmaankin kesti,ei ainakaan kilissy,eikä leikannu kiinni.Koitin sitten vielä startilla ja joka vaihde ainakin löyty.No kuitenkin hinaus on nyt tullu tehtyä.

Marraskuu 13, 2013, 16:15:06 ip
Vastaus #39

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No joo
Selvishän tästä se silmukan paikkakin,eli osas tehdä oikeenlaisen puomin ja saatua auto kotiin.Noi mua kyllä suuresti ihmetyttää,noi jutut vaihdelootan kestävyydestä,ei hitto sellasta koteloo pikkuautoon ole edes tehty,mikä ei hinaamista kestä.Noi on taas toinen juttu,automaatit ja raskas kalusto.No ainakin mulla se loota varmaankin kesti,ei ainakaan kilissy,eikä leikannu kiinni.Koitin sitten vielä startilla ja joka vaihde ainakin löyty.No kuitenkin hinaus on nyt tullu tehtyä.
Niin kyllähän kaikkien manuaalilootien pitäis kestää hinausta vapaalla, kun ei niissä ole öljypumppuja vaan voitelu tapahtuu roiskevoiteluna. Kaikki rattaat ja laakerit on lähes aina ja ihan suoraan ainakin osittain öljykylvyssä. Ne osat mitkä ei vapaalla liiku, ei myöskään yleensä niihin tule kitkaakaan, että tuskinpa ne siinä hinauksessa itsestäänkään särkyy?

Jos se loota pikku hinauksesta hajoaa, niin silloin se on ollut paska jo valmiiksi.  :embarassed:
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2013, 16:17:34 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Marraskuu 13, 2013, 17:04:36 ip
Vastaus #40

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No joo

Älä huoli, etuvetoisessa ei ole mitään riskiä, siellä pyörii ensinnäkin tasauspyörästö ja lisäksi kaikissa akseleissa on sekä kiinteitä ja laakeroituja rattaita että roiskevoitelu toimii ihan OK.

Takavetoisessa missä ryhmäpyörän rattaat on kiinteät (paitsi viitonen joskus) niin ei pyöri muuta kun pääakseli rattaitten sisällä että siellä ei ole roiskvoitelua mutta eiköhän ne neulalaakerit hinaukset kestä kun muuten pyörivät siellä satoja tuhansia.