Kirjoittaja Aihe: Mieleen painunein mp reisu  (Luettu 3017 kertaa)

Marraskuu 03, 2013, 19:24:15 ip
Luettu 3017 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Joo no mulla on yksi reisu ylitse muiden.Tästä on jo reilusti yli kymmenen vuotta ja minulla oli silloin 750:n Honda allani.Kaverin kanssa lähdettiinajelemaan,piti vaan mennä valkeekoskelle,mutta meillä oli molemmilla vapaata seuraava viikko,eli ei kiirettä.No mentiinhän me ensin valkeakoskelle ja sielä vähän pyörittiin,no mitäs nyt.Ei kun tampereellle ja vielä sieltä illaksi jyväkylään.Oltiin jyväskylässä yötä kaverin veljellä ja sitten kukonlaulun aikoihin lähettiin ajeleen savonlinnaan.Sieläpäin pyörittiin pari,ehkä kolmekin päivää,nukkuen välillä vaikka penkillä puistossa,tai linja-autopysäkillä,ihan missä vaan.Kaiken kaikkiaan oltiin reisussa reilu viikko,ehkä yheksän päivää.Oli muuton mahtava reissu,kun millä ei ollut eikä tehty yhtään mitään matkasuunnitelmaa.Me vaan kun jossain pyörittiin ja oli jokin viitta jonnekki,niin sinne sitten.Mellä muuton oi oikein vaimoväen lupa,me meinaan soitettiin jo sieltä valkeakoskelta ja kerjättiin muutamaks päiväks lupaa ajella vaan.Oli meinaan sillai ilman suunnitelmaa mahtavaa reisaamista.

Marraskuu 03, 2013, 19:38:34 ip
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katselkaa vanhoja Huimapyörälehtiä, siellä on juttu Jäämerentie. Viikossa 3300 km neljällä Jawalla,Kirkkoniemessä
käytiin. Tana Bru oli pohjoisin paikka mistä käännyttiin takaisin.

PS. Via Baltica on myös ajettu, Viro Latvia, Liettua, Puola ja sieltä vanhaan Itä-Saksaan.
(rikkinäisellä männällä 1200 km).

L&K ja muut rynnäkköryhmäläiset.

Marraskuu 03, 2013, 20:41:41 ip
Vastaus #2

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Mulla on jäänyt mieleen ensimmäinen Kontioralli käsivarren lapissa Ropinsalmella vuonna 1974.
Kontrolli oli Karesuvannossa.
Minusta oli tullut 6.4.-74 ukkomies ja vaimo oli tietysti mukana.
Alla puksutti Simson Sport -61 jonka olin edellisenä talvena saanut kuntoon.
Pyörä on minulla vieläkin senaikaisessa kunnossa.

Siihen aikaan oli jo paljon isoja tuutteja, kawoja ja jammuja etelän porukoilla.

Muutamia saksalaisiakin oli sinne eksynyt ja tulomatkalla perhosteltiin vaimon kotikonnuilla Karesuvannossa läskejä harreja hietajoella.
Tietysti tyhjentyi siinä samalla saksalaisten konjakkivarasto.

Tuossa videota:
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/kontioralli_1974_32898.html#media=32907