Kirjoittaja Aihe: IZH-49 vm. 1951-1  (Luettu 23972 kertaa)

Lokakuu 30, 2013, 21:26:37 ip
Vastaus #15

Pasi Salomäki

• Vieras
Kurkista noita sivuja, sieltä selviää ainakin jotain:

http://www.easthighway.com/?page=bike&bikeid=12&PHPSESSID=1928566450b8382ec0f96ba0569f58e4

Asiallinen kaveri tuo Marko.

Lokakuu 30, 2013, 21:33:55 ip
Vastaus #16

Roman Baldin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Musta laatikko tyyppi П-35 avattuna .  П-35 - se on aikaisempi malli ( käytetty generaattorin Г-36 kanssa  ),  П-37 :tä taas käytettiin tuotannon lopussa generaattorien  Г-36М  ja  Г-36М1  kanssa .
http://izh49.borda.ru/?1-2-0-00000105-000-0-0-1370856319.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2013, 22:26:58 ip kirjoittanut Roman Baldin »
IC Jupiter &  BP-58 - vm62

Marraskuu 02, 2013, 23:21:04 ip
Vastaus #17

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve,

Tietääkö kukaan onko tuosta http://www.ic-raiders.nieppi.com/ kerhosta tullut yksityis klubi kun sinne ei enään pysty liittymään jäseneksi? "rekisteröidy"  linkki puuttuu sivuilta kokonaan...?... ? Jos joku tuon klubin jäsenistä lukee tätä, niin voisi mainita asiasta kerhon vetäjälle.

Tietääkö kukaan voiko Tälläisen IC 49:n moottorin numerosta päätellä mitään? Eikö Ural pyörissäkin kaksi ensimmäistä numeroa tarkoita valmistus vuotta? Minun rekisteriotteen sekä tyyppikilven mukaan runkonumero on 21639 ja moottorin numero on sama. Joskin itse pyörässä moottorin numero on eri. En olisi ostanut koko vempainta jos olisin tämän huomannut. Entisöinnistä ei tule niin hyvää kuin olin suunitellut. Kun kuitenkin näillä eväillä on mentävä eteenpäin, niin haluisin ainakin samana vuonna välmistetun koneen. Siksi tuosta numerosta kyselen... Tietäis mitä etsiä...

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 05, 2013, 15:42:06 ip
Vastaus #18

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Toisaalta voisi olla ihan kiva "juju" ja erikoisuus säilyttää nuo paikalla olevat lokarit, jotka mitä ilmeisimmin on vaihdettu jo kauan sitten. Syykin on aika selkeä, rapaisilla neuvostojen maan poluilla kourumaiset lokasuojat ovat paremmat kuin issikan normaalit kapoiset suikaleet, selkeästi käytännön sanelema juttu siis. Ja kun ovat suurinpiirtein samanikäisestä pyörästäkin.

Mielipide vain, eikä MR-kilpiin varmaankaan ole asiaa "väärillä" lokasuojilla, vaikka olisivatkin "oikeat" tuolle yksilölle :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 05, 2013, 21:57:19 ip
Vastaus #19

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toisaalta voisi olla ihan kiva "juju" ja erikoisuus säilyttää nuo paikalla olevat lokarit, jotka mitä ilmeisimmin on vaihdettu jo kauan sitten. Syykin on aika selkeä, rapaisilla neuvostojen maan poluilla kourumaiset lokasuojat ovat paremmat kuin issikan normaalit kapoiset suikaleet, selkeästi käytännön sanelema juttu siis. Ja kun ovat suurinpiirtein samanikäisestä pyörästäkin.

Mielipide vain, eikä MR-kilpiin varmaankaan ole asiaa "väärillä" lokasuojilla, vaikka olisivatkin "oikeat" tuolle yksilölle :)

Totta puhut. Nuo "alkuperäiset" lokasuojat  ovat harvinaisen tylsän ja vähän turhankin modernin näköiset ollakseen yli 60 vuotta vanhasta moottoripyörästä. Mutta minkäs teet kun entisöinti on menossa niin siinä ei viitti paljoa "jujuilla".  ;)

Marraskuu 05, 2013, 22:53:16 ip
Vastaus #20

Roman Baldin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tietääkö kukaan voiko Tälläisen IC 49:n moottorin numerosta päätellä mitään? Eikö Ural pyörissäkin kaksi ensimmäistä numeroa tarkoita valmistus vuotta? (...)

Tuosta  numerosta  ei saa enempää tietoa kuin :   "У" - tarkoittaa vuosilukua - ( 1951 )  ja  21639 - tuotteen  sarjanumeroa . 

Marraskuu 05, 2013, 23:28:47 ip
Vastaus #21

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tietääkö kukaan voiko Tälläisen IC 49:n moottorin numerosta päätellä mitään? Eikö Ural pyörissäkin kaksi ensimmäistä numeroa tarkoita valmistus vuotta? (...)

Tuosta  numerosta  ei saa enempää tietoa kuin :   "У" - tarkoittaa vuosilukua - ( 1951 )  ja  21639 - tuotteen  sarjanumeroa .

Kiitos tiedosta. Eli Y:tä etsimään... Joskin henkilöllä joka tämän vempaimen minulle myi voi olla vielä alkuperäinen moottori tallella. Häntä tuntuu vain olevan vaikea tavoittaa...

Pistin muuten ostoilmoituksen tonne ostetaan palstalle tarvitsemistani osista. Pitkähkö listahan siitä tuli. Joten jos osia löytyy, niin tarjoa. Vain alkuperäiset osat kiinnostaa. Ei jälkivalmistetut. Kaikkihan vähän rupsahtaa kuudessakymmenessä vuodessa (jopa minä itse) mutta toiset tekevät sitä enemmän toiset vähemmän. Minä etsin niitä osia jotka on vähemmän...

Marraskuu 06, 2013, 23:41:20 ip
Vastaus #22

Toni Alaranta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Omissa 49:ssä (3kpl) mitä on ollut ei runkonumero alkanut missään kirjaimella. (arvaisin että syy voisi olla kyrilisten kirjaimien epäsopivuus vientiinkin suunnitelluissa pyörissä) Eli mutu-pohjalta sanoisin että käytäntö oli vain levykeuloissa. niitä kun valmistettiin vielä 1951.

"First postwar motorcycle from Izhevsk Machinebuilding Factory was called IZH-350. It was produced 1946- 1951(actualy there were some made 1952 too). By Soviet sources there was about 126297 motorcycles of model IZH-350 made.
Production by years: 1946- 83(some say 86) Framenumbers start with letter ?
1947- 2357 Frame and enginenumbers start with letter Ж
1948- 16642 Frame and enginenumbers start with letter K
1949- 34044 Frame and enginenumbers start with letter A
1950- 32171 Frame and enginenumbers start with letter H
1951- 41000 Frame and enginenumbers start with letter У or УO"
http://www.dkw-nz.net/forum/viewtopic.php?p=2230

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2013, 23:43:06 ip kirjoittanut Toni Alaranta »

Marraskuu 07, 2013, 11:21:11 ap
Vastaus #23

Roman Baldin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eli mutu-pohjalta sanoisin että käytäntö oli vain levykeuloissa. niitä kun valmistettiin vielä 1951.

Ei .  Ohessa on IC-49  BK 5285  vm 1957 .   Sarjanumeron  alkukirjaimet  BK tarkoittaa : B - vuosiluku , K- sivuvaunullinen .

Marraskuu 07, 2013, 11:32:19 ap
Vastaus #24

Roman Baldin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
arvaisin että syy voisi olla kyrilisten kirjaimien epäsopivuus vientiinkin suunnitelluissa pyörissä
Ei.  Esim.  IC-56-malliset pyörät tuotiin Suomeen  ja  valmistekilvet on  alkuperäiset oikein kyrillisellä tekstillä . А-1957,Б-1958,В-1959,Г-1960,Д-1961,Е-1962 .

Marraskuu 07, 2013, 11:38:30 ap
Vastaus #25

Roman Baldin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mutu-pohjalta sanoisin että käytäntö oli vain levykeuloissa. niitä kun valmistettiin vielä 1951.
IC-49 jatkoi  vuonna 1951 samalla kirjaimella

Ja   tietäjät  on sitä mieltä että  ensin valmistettiin IC-350 41000 kpl.  ja sitten alkoi IC-49 tuotanto numero 00000:stä .
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2013, 11:49:23 ap kirjoittanut Roman Baldin »

Marraskuu 07, 2013, 11:57:44 ap
Vastaus #26

Roman Baldin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä lienee  paras mahdollinen linkki josta löytyy numerot ja vuosiluvut kirjaimineen suoraan omistajilta
  http://izh49.borda.ru/?1-7-0-00000599-000-0-0-1383647879

Mukana on Ic-350:en sarjanumerot  :)

Marraskuu 08, 2013, 00:16:23 ap
Vastaus #27

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa sitten olla niin, että kun haluan entisöidä tämän vempaimen niin täydellisesti kun se on mahdollista, niin saan unohtaa sivuvaunun etsimisen. Kun sitä ei ei ole kerran runkonumerossakaan mainittu. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin vuonna 51 ei tähän malliin ollut tehdasasennuksena sivuvaunua saatavanakaan. Onko asia näin? Sivuvaunu olis ollut kiva. Olis voinut viedä koirankin ajelulle;)
Sain muuten alkuperäisen moottorin hankittua. Nyt elämä taas hymyilee kun runko ja moottorinumerot ovat samat.

Marraskuu 08, 2013, 01:19:14 ap
Vastaus #28

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
En nyt oikein ymmärrä..Yli 50 wee wanhassa pyörässä saattaa olla vaihtokone ,tai naapurin Igor ajoi talviajossa Laatokalla kalareissulla lohkon halki kariin törmätessään,ja Pjotrilla sattui olemaan kiinnileikanneesta hyvät koneenkuoret...K-pyörässä mulla ei yksikään numero "matcannut",vaan hyvin pelitti...

Marraskuu 08, 2013, 21:35:20 ip
Vastaus #29

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En nyt oikein ymmärrä..Yli 50 wee wanhassa pyörässä saattaa olla vaihtokone ,tai naapurin Igor ajoi talviajossa Laatokalla kalareissulla lohkon halki kariin törmätessään,ja Pjotrilla sattui olemaan kiinnileikanneesta hyvät koneenkuoret...K-pyörässä mulla ei yksikään numero "matcannut",vaan hyvin pelitti...

Ainakin minulle tämä harrastus (entisöinti) on vähän sellaista pilkun viilausta (nu**imi*ta). En huolla ja korjaa itselleni kulkupeliä jolla sitten mennään paikasta toiseen tarpeen mukaan, vaan pyrkimys on saada menopeli siihen kuntoon kun se olisi vastikään tehtaalta tullut. Ihanteellista olisi, että myös kaikki (paitsi kuluvat) osat olisivat olleet vempaimessa kiinni tehtaalta saakka. Käytön jälkiä haluan pyörään kuitenkin jättää koska se antaa sille "ajanpatinaa" ja se näyttää että se on ollut käytössä ja sillä on "käyttöhistoria". Ei siis vain pölyttynyt tehtaan varastossa tai museossa. Minulla on taipumuksia pyrkiä täydellisyyteen (jonkin sortin rasite) ja siihen olen tämänkin projektin kanssa menossa. On erillaisia tapoja harrastaa ja tämä on minun tapani. En väitä, enkä ole itsekkään sitä mieltä, että se on paras tapa harrastaa vanhoja menopelejä. Pilkun tarkasta entisöinnistä puuttuu luovuus ja tarve kehittää ja parantaa asioita käytännössä kokonaan. Päämäärä on alusta lähtien tiedossa ja siinä ei paljoa "kikkailla". Joka ruuvi, mutteri ja osa tulee olla oikeanlainen ja värinen. tämä minun tapani on haasteellinen ja sopii vallan mainiosti minulle