Kirjoittaja Aihe: Keräilyn kohteita  (Luettu 24060 kertaa)

Lokakuu 23, 2013, 16:18:09 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Sä puhut ns. ryssän vinsusta, ei ole haave ja yksi ihan mintti on jo. Aito mustaruuti peli, siihen luvat niin saa ampua mutta patit pitää ladata itse, noon ostettuna 5€kpl. Ne kyllä tahtoo rikkoa hylsyjä ku niissä ei pesä ole ihan koossa ku helpotettiin syöttöä ja sulkuväli on reilu eli pullistuu perästä. No jos askin kesässä ampuu niin ei se kallista ole ku vene vie 35L tunnissa.

Lokakuu 23, 2013, 17:00:50 ip
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla olis levyjä ja postimerkkejä ylimääräsenä,LP levyjä laidasta laitaan ja postimerkkejä leimaamattomat ja leimatut aika täydelliset Suomi kokoelmat sekä sekalainen mutta hyvin järjestyksessä oleva ulkomainen kokoelma lisäksi vuosilajitelmia.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 23, 2013, 18:05:24 ip
Vastaus #17

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tatu, tuo on Winchester Mod 1885 High  Wall ( kertalaukaus kivääri). Kertomasi kaliberi on todennäköisesti 45-70 Gov`t tai 45-90 WCF.

Joo, se oli nimenomaan kertalaukaus malli. Lukko tai mitä siitä oli jäljellä, liikkui pystysuunnassa ja minkäänlaista makasiinia siinä ei ollut. Piippu oli aivan syöpynyt, minkäänlaisia rihloja ei enää näkynyt.

Noita 45cal. High Wall melleja olen katsonut netistä ja niitä on tehnyt aika moni tehdas juuri saman näköisenä. Siksipä se jäikin arvoitukseksi, että oliko kyseessä Winchester vai Browning. Browning sen lukkosysteemin näkyy ainakin patentoineen 1800-luvulla.

Lokakuu 23, 2013, 19:05:31 ip
Vastaus #18

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Seuraavan otat talteen ja myyt mulle, rihloista viis.

Lokakuu 23, 2013, 21:07:52 ip
Vastaus #19

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Henkalle, tutustu hieman Winsuihin ensin kun puhut mitään...... Ns. ryssän Winsu on ihan aito Winchester Mod. 1895. Markku ilmeisesti tarjosi myyntii Mosin Nagant 1891-30 kivääriä.

Tatulle, Winchesteristä löytyy kehyksenkaulalta WInchester Trade mark ja ko. aseen malli, esim juuri tuo Model 1885.

Lokakuu 24, 2013, 14:16:53 ip
Vastaus #20

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lueppa uusin aselehti, ei ryssät ole tehneet yhtäkään aitoa winsua. Miksi toinen maksaa satasen ja toinen viistuhatta tai yli. Nythän saa uustuotantona Henry 30-30 ja ihan uusi maksaa 820€ ja Suomesta saa.

Lokakuu 24, 2013, 15:02:11 ip
Vastaus #21

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juuh!

Moisini hyvinnii...piippu vuorattu puulla ja sillai.Leiman mukaan
väsätty vuonna -38...eli se "hoikempi" malli jälkeen 3 linjan
geväärin...

t. Markku

PS. Saa sen joku muukin ostaa,jos luvat löytyy.

Lokakuu 24, 2013, 15:29:13 ip
Vastaus #22

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lupa 78€ tuplaa ostoksen hinnan, liian huono kauppa mulle.

Lokakuu 24, 2013, 16:15:05 ip
Vastaus #23

Ismo Hakamäki

• Vieras
Lueppa uusin aselehti, ei ryssät ole tehneet yhtäkään aitoa winsua. Miksi toinen maksaa satasen ja toinen viistuhatta tai yli. Nythän saa uustuotantona Henry 30-30 ja ihan uusi maksaa 820€ ja Suomesta saa.

Meinaakkonä, että ns."ryssän" Winsu ois venäläisten valmistama? No niin se kait sitten on kun Henkka niin sanoo.
Lisäks mä kun oon luullu Smith&Wesson on ameriikan laite, mutta kait se Model 3 on sitten ruskien tekemä kun siinä slaavia lukee.
Voi olla, että kannattaa lukea muutakin kun Tex Willeriä ja Korkkareita.

Lokakuu 24, 2013, 16:29:38 ip
Vastaus #24

Jari Eronen

• Vieras
Korkeakulttuurilukemistoon liittyen (Tex Willer, Korkkarit jne.) voinen todeta itsekin toteuttavani - huomattavasti pienempänä ja nuorempana harrastamani lukuelämysten vaikutusta keräilyharrastuksiini. Toteutan siis ammoisina aikoina sisäistettyä lausepartta:

"Kerään harvinaisia rahoja.
Kaikki rahat, jotka minulla ovat, ovat harvinaisia."

Kukapa muistaa missä julkaisussa yo. värssy on julkituotu?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2013, 16:33:46 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Lokakuu 24, 2013, 16:33:46 ip
Vastaus #25

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta...mutta..

Mikäs tämä juttu on ?:

"
Winchester 1895

Mutta komento takaisin. Onhan meillä "ryssän vinsu" eli Winchester M1895. Näitä tuli Suomeen tuhansia vuoden 1918 tapahtumien yhteydessä, kun niitä jäi keisarillisen Venäjän sotilailta. Tai otettiin pois, kuinka vain. Tsaari oli tilannut 300 000 näitä vipulukkoja oman sotaväkensä kaliiperissa 7.62 x 54R. Amerikkalainen toimittaja Bart Skelton (Skeeter Skeltonin poika) on kaivanut esille tiedon, että 293 816 kappaletta kerittiin toimittamaan ennen v. 1917 vallankumousta. Sen verran jäi jenkkeihin, että ase tässä kaliperissa tunnetaan sielläkin.

Oli aika, jolloin näillä kivääreillä oli Suomen sotaväen varusnumerokin. Näitä aseita on harvoja jäljellä alkuperäiskunnossa, enemmän muutettuina hirviaseiksi. Monet muutettiin kaliiperiin 8.2 x 53R, jotkut kaliiperiin .45-70 Govt., kun sellainen muoti rantautui Suomeen 25 vuotta sitten..."

Tämmösen löysin kun kuukletin haulla "ryssän winchesteri"..?

t. Markku

Lokakuu 24, 2013, 16:35:47 ip
Vastaus #26

Risto Saastamoinen

• Vieras
Korkeakulttuurilukemistoon liittyen (Tex Willer, Korkkarit jne.) voinen todeta itsekin toteuttavani - huomattavasti pienempänä ja nuorempana harrastamani lukuelämysten vaikutusta keräilyharrastuksiini. Toteutan siis ammoisina aikoina sisäistettyä lausepartta:

"Kerään harvinaisia rahoja.
Kaikki rahat, jotka minulla ovat, ovat harvinaisia."

Kukapa muistaa missä julkaisussa yo. värssy on julkituotu?

Roope Ankkahan sen lausui, kun sai ensilanttinsa.

Valitettavasti julkaisua, missä se on esiintuotu, ei tiettävästi ole tallessa kellään joten en voi väitettäni todistaa, mutta uskottehan te sen muutenkin.

Lokakuu 24, 2013, 16:52:18 ip
Vastaus #27

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aito mustaruutipeli on aina valmistettu ennen 1890 koska kordiittiä ei oltu keksitty, se oli ensinmäinen savuton ruuti. Jos aseen kaliiperi on muutettu arvon voi kysä romukaupasta eli mitä 4 kiloa romua maksaa, armeijan käytössä olleet kelpaa vain sodasta kiinnostuneille ku ne on varikkokunnostettuja ja pilattu niihin kuulumattomilla leimoilla. Tiedätteko miksi vipulukko yleensä keksittiin, sehän ei sovellu juoksuhautoihin kun lataus vaatiin aseen noston. Elää kituutan kolmen vipulukkoisen kanssa joista kaksi ilmakivääriä.

Lokakuu 24, 2013, 17:07:43 ip
Vastaus #28

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
7,62x53R on oikea merkintä.

L&K.

Lokakuu 24, 2013, 18:01:17 ip
Vastaus #29

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo-ainakin mun sotilaskiväärin kuti on niin (7,62x53R).

Tuo juttu on lainaa erälehden jutusta-ryssän vinsun kaliperiin en ota kantaa.

t. Markku