Kirjoittaja Aihe: Milläpä ajelet  (Luettu 4802 kertaa)

Lokakuu 13, 2013, 11:35:08 ap
Luettu 4802 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Siis partaasi?
No itse ajelen höylällä,vaikka olis parikin veitseä tuola pesuhuoneen hyllyllä.Toinen veitsistä olis ihan tuliteräkin ja olis hintava kun mikä,liki parisataa olis mokomalla hintaa.Molemmat veitset tuntuvat silti tylsiltä,vaikka olen kolmetonnisella kivellä koittanu terottaa.Tarvis varmaan se terotusnahka hankkia.
Mutta millä itse ajelet,höylällä,veitsellä,vai s-koneella?

Lokakuu 13, 2013, 11:41:32 ap
Vastaus #1

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
2-teräinen kertakäyttöraappa,joka lienee suunniteltu juppien haivenille koska teräväli tukkeutuu joka raapaisulla.Tossa parturikoulussa kun edistyvät niin alkavat partaveitsiharjoitukset,minut on luvattu koekaniiniksi,kaulasuonet sykkivät jo ajatuksestakin...

Lokakuu 13, 2013, 12:00:35 ip
Vastaus #2

Timo Terho

• Vieras
Olen juuri heivaamassa kahta ladattavaa (parta)konettani SER-laatikkoon. Molemmista teräverkot loppu eikä akutkaan ota enää oikein virtaa vastaan. Jatkan höylällä. Veitsellä en ole koskaan leikannut. Siis partaani. En edes omista partaveistä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2013, 12:10:44 ip kirjoittanut Timo Terho »

Lokakuu 13, 2013, 13:03:12 ip
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moi!

Kyllä se pyöriväteräisellä hoituu-vaikka näitä veitsiäkin
olisi useampia...ja höyliä kanssa.

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 13, 2013, 13:24:31 ip
Vastaus #4

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Parin-kolmen viikon välein tulee harvennettua akkukäytösellä trimmerillä. Usein myös samalla kertaa parturointi samalla laiteella sieltä, missä vielä on parturoitavaa. Eilen viimeksi tuli operoitua.

Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 13, 2013, 18:27:01 ip
Vastaus #5

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No partaa ei tule leikeltyä, mitä nyt pari kertaa vuoteen vähän siistii pusikkoa sieltä täältä. Viikset taas päivän-parin välein teini-iässä isäukolta joululahjaksi saadulla sähkövehkeellä. Jos luovun joskus parrasta niin pitää vähän tyylikkäämmät vehkeet hommata. Veitsi varmaan siis.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 13, 2013, 18:39:03 ip
Vastaus #6

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on niin "kova" parta, että joudun ajamaan sen joka päivä Gilletten Proglide -höylällä. Joka ajon jälkeen vedän terää 20 kertaa pitkin kumista puhdistusalustaa. Näin saan terän käyttöikää lisättyä useampikertaiseksi.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 13, 2013, 18:58:08 ip
Vastaus #7

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kun rippilahjaksi suavusta Raunista petti teräverkko, ostin Liitelistä latattavan.
Siinä on vuan nii ottava terä että puoljmillijä syöpi orvaskettäkin jos sillä ajjaa. Niimpä otinkii käyttöön Rouvan monitoimilaitteen rimmerin,
sillä kun ajeleepi nii tullee niin huoliteltua jäläkee, niinkun kuvasta näkkyy, etten Liitelin latattavvaa ou ennää tarvinnu ennää kun isompia juhlia varten. :P

-pena-

Lokakuu 14, 2013, 00:21:31 ap
Vastaus #8

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei muuten näkynnä työn jäläki, kun värijä vaihtamalla.

Lokakuu 14, 2013, 05:42:15 ap
Vastaus #9

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lainaus käyttäjältä: Tatu Keränen
Ei muuten näkynnä työn jäläki, kun värijä vaihtamalla.

Yhtä siisti on jäläki, olipa nuama sitten katteuvesta vihreenä tae hapenpuutteesta sinisenä.

Kunhan vähä tästä vielä vanahenen, ja kun partakii alakaa kasvoo muuvannekkii kun nenän ja leovan alle, nii
sitten ei tuohon huoliteltuun ulukonäkköön tarte lisukkeeks kun rankan hijenhajun niin jopa on eksralarke miehekäs olo. :-\
-pena-