Kirjoittaja Aihe: Nokkaketjun jatko-osan lukitussokan irtoaminen  (Luettu 3762 kertaa)

Elokuu 29, 2013, 19:01:38 ip
Luettu 3762 kertaa

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kenelläkään kokemusta tai toisen käden tietoa siitä, että nokkaketju olisi katkennut lukitussokan irtoamiseen? Jatkoksen niittaaminen lienee varmin keino, mutta jatkopalojakin on myynnissä. Tiedustelee nimim. epätietoinen
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Elokuu 29, 2013, 19:35:28 ip
Vastaus #1

Kari kartzu Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawa sen olla pitää !
Olen käyttänyt,ei murhetta ainakaan mulla  ;D

Elokuu 29, 2013, 21:31:03 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kerran meni katki juuri sillai että sokka läks ja jatkopala irtosi. Kyllä siitä vielä moottori tehtiin, itse asiassa ei mitään mennyt varsinaisesti rikki. Kyseessä CB125k5. Mutta olin kyllä irroittanut ja kiinnittänyt sen sokan jokusia kertoja kun arvoin nokka-akselin ajoituksia, sehän pitäisi periaatteessa uusia joka kerta avaamisen jälkeen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 29, 2013, 21:37:14 ip
Vastaus #3

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerran meni katki juuri sillai että sokka läks ja jatkopala irtosi. Kyllä siitä vielä moottori tehtiin, itse asiassa ei mitään mennyt varsinaisesti rikki. Kyseessä CB125k5. Mutta olin kyllä irroittanut ja kiinnittänyt sen sokan jokusia kertoja kun arvoin nokka-akselin ajoituksia, sehän pitäisi periaatteessa uusia joka kerta avaamisen jälkeen.
Sokasta katoaa tietenkin jännite, kun sitä useaan kertaan availee. Itse en ole pitänyt sokalla jatkamista vaarallisena, mutta kaveri kertoi sokan irtoamisen aiheuttamasta ketjun katkeamisesta. Kiinnittämisessä pitää tietenkin olla huolellinen, ettei sokka väänny.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972