Kirjoittaja Aihe: Suositelkaas kypärää  (Luettu 10633 kertaa)

Elokuu 10, 2013, 13:09:47 ip
Luettu 10633 kertaa

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen tässä alkanu haaveilla uuvesta kypärästä pääni kasasa pitämiseksi. Halvaisin semmosen, misois sishänrakennettu bluetooth-järjestelmä että voisin kuunnela puhelinta, ratiota ja navikaattoria aikani kuluksi. Kypärä ei sais olla mahoton painava, ko enhän mie ole ittekkään. Somempi olis umpinainen, mutta avattavanki kans ehkä saattasin päriätä. Jos sen vielä sais hempeisä tyttöväreisä, niin mie kiiruhtasin kauphan sovittelemhaan.
Google on nyt huono kaveri täsä ettiskelysä, ei oikheen löyvy ko vanhoja keskusteluja moottoripyörä.orgista, vaan ei mithään etes tältä vuojelta. Kaikenlaisia verkkokauppojaki täsä oon koittanu selata, vaan ko ei nekhän suosittele mithän.

Elokuu 10, 2013, 14:02:22 ip
Vastaus #1

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minun mielestä Halpa-Halli möi tässä taannoin avokypärää sinihammasvarustuksella tarjoushintaan (tais olla 50€?), en tiedä myykö vieläkin.

Elokuu 10, 2013, 16:14:00 ip
Vastaus #2

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hinta on aika usein laadun merkki, mutta valinta riippuu siitä, minkä arvoiseksi aivonsa arvioi!
Mulla ne jo rupeaa dementoitumaan, joten sitä vähää muistia pitää yrittää suojata mahdollisimman hvyin.
Siispä olen käyttänyt BMW:n, Schubert:n ja nyt Shoei:n "avattavaa" kypärää.
Viimeksiminittu on nyt käyttökypärä ja minulle sopivin ja äänettömin.
Olen kerran ajanut päivässä Shoei päässä Hampurista Tukholmaan ja koko ajan satoi vettä.
Kypärän visiiri pysyi kohtuullisen kirkkaana ja näkyvyys hyvänä.

BMW:n kypärässä minulla on myös kaiuttimet, mutta en ole käyttänyt niitä.
Kerran kokeilin ja äänen volyymi piti olla maksimillaan.
Kun siten kokeilin sitä volyymiä tallissa, tuntui että tärykalvot repeää.
En siten ajatelut tärvellä kuuloani matkamusalla.
Pyöräni on katteeton BMW GS, joten siinä käy jonkinverran tuulikin kypärään.
Täyskatteellisessa pyörässä suhinat on varmasti pienemmät.

Elokuu 10, 2013, 16:35:58 ip
Vastaus #3

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo kyllä mieki pääkoppani vähän arvokkaammaksi laskisin, etten ihan viijenkympin kypärälä lähtis tienpääle.
Shoeilla ei tainu olla ollenkhaan bluetoothila varusteltua kypärää, oikiasthan löyvän vain shubertteja ja sitten nuita halpiksia. Eikhän välihintasten valmistajat ole hoksannu tehjä mokomia. Joku Shark-merkkinen löyty, 200-300e hintaluokasa, siinon joku sharktootti, liekkö siihen sitten saapi puhelimela yhteyven vai vain toisila samanmerkkisilä vehkeilä?
Mulla kansa on tuo pyörä ihan katteeton, mutta suhina nyt ei sinällänsä ole haitannu, tuluppia ruukaan pittää korvisa pitemmilä matkoila.

Elokuu 10, 2013, 18:12:17 ip
Vastaus #4

Kari Vähäkainu

• Vieras
Joo se Halpa-Hallin kypärä taisi olla Solifer merkkinen joten ei se voine olla hyvä? ;D

Elokuu 10, 2013, 18:25:22 ip
Vastaus #5

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joko ajan liian vähän tai olen liian nuori tai jotain, kun en ymmärrä noita ajonhäirintälaitteiden tarpeellisuutta.... Biltwellin avopotta nepparikuplalla toimii mulla.

Elokuu 10, 2013, 20:45:31 ip
Vastaus #6

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sie ajat selevästi liian vähän :D Miehän ajan kohtuullisen paljon, ja monesti on aikatauluja, ettei passais eksyä/olla kuulematta jotaki puhelua ja joskus on vain vähän tylsääki, työmatkat ko on melkheen aina sammaa reittiä(ensviikula ajanki ihan outhoon paikkaan töihin, saariseläle pariksi päiväksi). Ja samala kypärälä sitä tieten kelkkaileeki, niin kypärä on pääsä melkolaila palion.

Elokuu 11, 2013, 05:47:24 ap
Vastaus #7

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Kypärä on niin henkilökohtainen suojavaruste että kannattaa kokeilla päähän ennen ostopäätöstä. Eri valmistajilla eri mallisia eikä kaikki mallit istu millään kaikkien kalloon.

Elokuu 11, 2013, 09:09:24 ap
Vastaus #8

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja esim Schubertin eri mallit on ihan eri muotoisia. Mutta jos päähän sopia Suupertti löytyy niin suosittelen. Hintansa arvoinen, varaosiakin saa kun pleksit kuitenkin menee piloille ja sisämyssy likaantuu. Ja on oikeesti hiljainen, oon jekuttanut että arvatkaas missä olen kun vastaan puhelimeen, harva edes osaa ajatella pyörää ;)
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Elokuu 11, 2013, 11:11:19 ap
Vastaus #9

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Schubert C2 ja C3. C2:ssa oli (lähes) huurtumaton visiiri ilman pinlock kalvoa, mutta avaus mekanismi hieman hankalasti sivussa vasemmalla.

C3.ssa erittäin herkästi naarmuuntuva ja kallis visiiri pinlock kalvolla. Satanen menee kun kummankin uusii. Avausmekanismi helppokäyttöinen leukaosan keskellä. Leukaosaan tuleva lerpukka irtoaa pienestäkin nykäisystä. Tähän antoivat paremman ruuvikiinniteisen tilalle. Muista Schuberteista ei ole kokemuksia.

Lasien kanssa pelatessa avattava on ainut vaihtoehto ja myös syöminen, juominen ja juttelu onnnistuu näppärästi.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2013, 11:12:52 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Elokuu 11, 2013, 14:11:13 ip
Vastaus #10

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mullon semmonen pilteeman keulasta aukastava malli. Siihen kuuluu tämän syöntiluukun lisäksi aukastava visiiri ja aurinkolasiossuus. Silmälaseja en käytä mutta aurinkolasien kans oon joskus sitä pitäny ku oon ratsastanu kohti auringonlaskua.

Väri vois ollapikkusen räväkämpi tuon nykysen tummanharmaan sijasta. Saiskohan tuon maalata?

Oon muuten ollu tähän hankintaani tyytyväinen.

Kommentteja uuninpankolta.

Elokuu 11, 2013, 16:30:27 ip
Vastaus #11

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Aurinkolasivisiiri on kyllä huono keksintö, heikentää vaan muutenkin huonoa näköä ja lipan veroinen se ei ole. Kiinnitin sen alareunaan parin sentin suikaleen mustaa teippiä, nyt se sopivasti säädettynä peittää auringon ja luo sopivasti varjon silmille. Toimii nyt lipan tavoin. Kun aurinko paistaa just sopivasti kohti, mitään ei näe jos jollakin pimennä aurinkoa.
Napahulluna on hyvä olla.

Elokuu 11, 2013, 16:49:22 ip
Vastaus #12

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kypärän sisältä alaslaskeutuva tumma yläreuna on kyllä hyvä juttu. Saa just tarpeeksi auringolta varjostamaan.
Ja klaffimallin kanssa tosiaan helppoa tankata, kävellä yms muu missä ei tarvi kuulla hyvin.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Elokuu 14, 2013, 19:34:04 ip
Vastaus #13

Seppo Ylhäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Monen vuoden kokemus Schuberth C2:sta. Ehdottomasti laatukypärä. Kesti aikansa ennenkuin muotoutui omaan kuulaan sopivaksi. Tuntui uutena painavan sieltä sun täältä, koska valitsin tarkoituksella tiukan koon. Kokemuksesta tiesin, että kypärä väljenee ja muotoutuu ajan mittaan käypäiseksi.
Äskettäin ostin Schuberthin C3 Pro:n. Tuntuu entisestäänkin paremmalta kypärältä. Tosi hiljainen - korvatulppien kanssa tietenkin. Aerodynamiikka (vai mikä se on...) on ehdottomasti parasta mitä minä olen ikinä kokeillut. Ei tuuli ainakaan tähän asti missään tilanteessa tai nopeudessa ole puistellut päätä ollenkaan.
Tähän aikaan vuodesta voi kalliimmankin kypärän saada edullisesti. Niinkuin sain...

Seppo Y.

Elokuu 15, 2013, 11:32:54 ap
Vastaus #14

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Ensiksikin kypärän paino pitäisi olla alle kilon.
Koska niskavammat useinmiten aiheutuvat  raskaista kypäristä. (Minullakin)

Tuossa yllä on juuri niitä, joita ei voi suositella.
Kaupoissa on tarjontaa aina 600 g alkaen, mutta sopivaan hintaan löytyy 800-900g painoluokasta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2013, 21:25:53 ip kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!