Jotain vikaa, kun aina on vasen pytty pimeenä. Kun tulpan putsaa, niin toimii taas kahdella jonkin aikaa, muttei välttämättä kovin kauaa. Voi nykyisin mennä ajossakin toinen pytty pois pelistä. Ennen oli takuuvarmaa, etttä jos sai kahdella käymään, niin toimi kahdella, vaikka tuo vasemman sylinterin käyntiinlähdön onkelma onkin jo aika pitkään tätä yksilöä vaivannut...
Vuosimalli on -78.
katkojankärjet vaihdettu viimekesänä, kun vanhat olikin ihan loppu. Uusi akku laitettiin täksi kesäksi, muttei auttanut mitään. Kaasarit vaihdettu dellortoiksi muutama vuosi sitten, kun oli tulvimisonkelmaa, eikä saatu alkuperäisiin osia kohtuuvaivalla.
Iidiumtulpilla on toiminut vähän paremmin, muttei kynttilöiden hintaan nähden mitään ihmeparantumista tapahtunut.
Vasen pytty tuuttaa ehkä hiukan enempi savua ilmoille, muttei täsää suhtessa mitään merkittävää eroa ole oikeaan nähden minusta. Kyllä savutusongelmasta pitäisi oikeakin mennä pimeeksi, jos se olis varsinainen syy, sillä kyllähän oikeekin savuttaa. Oikean puoleinen pytty lähtee silti aina käyntiin ja erittäin mallikkaasti, vasen on murheenkryyni.
Silloin kun konhe käy molemmilla ja vasen on pelisssä mukana, niin tehot on kohdillaan, ja pärryytin toimii hyvin ja aina siihen saakka mukisematta, kunnes yht'äkkiä vasen putoo pelistä pois, jos siis putoaa. Sillon kun toimii molemmilla, niin voi toimia moitteetta koko päivän ajot. Sitten taas, jos parin päivän päästä koittaa käyntiin, niin lähtee vaan yhdellä taas, ja toisinaan on oikeen onkelmaa saada käymään taass kahdella.
Niin, ja se on aina vasen, mikä ei pelaa, siis silloin kunnei pelaa; oikea ei pimene ikinä.
Kun Honta oli minulla päivittäisessä ajossa, niin vasenkin läksi käymään useemmiin ja kävi mukana paremmin; ei esimerkiksi pudonnut pois pelistä kesken ajon. Nyt kun on kaverilla ollut ja satunnaisemmassa ajossa, niin hällä tuo vasen on aina pois pelistä, ja se pentele saattaapi pudota pelistä vaikka kesken kaupunkiajon, valoissa seistessä (koneen käydessä piennemmillä kierroksilla). Ja kunnei tämä minun Honda ole kaverille niin tuttu pyörä, kuin mulle (ollut mulla vähintään 30 vuotta), niin hällä on ollut tänä kesänä enempi vaikeuksia saada pelaamaan...
Tulpan putsaamalla saa yleensä toimimaan, mutta vasemman puolen tulppa kun hiukankin likaantuu, ei pytty toimi. Oikeen tulppa voip olla karstainenkin, mutta silti se sytyttää mukisematta.
Ei pauku, eikä muutakaan tämä honda. Ainoostaan on toi ihme vika vasemman sylinterin käynnin kanssa. Moottoria on pikkusen piristetty jokunen vuosi sitten: nokka on vähän jylhempi, nostoo on enempi ja pakoputkisto ja ilmasuodatin on alkuperäistä paremmat. Pytyt on porattu viimeiseen ylikokoon. Näistä jutuista koneen käyntiongelmat tuskin aiheutuvat; aattelin nyt vaan laittaa nämäkin esille, että on mahdolliimman paljon tietoo moottorin luonteesta. Tulpat ei ole alkuperäistä kylmemmät, vaan samoilla lukemilla mennääb, mitkä on hondalle mainittu.
Mikä avuksi...