Kirjoittaja Aihe: Hei onks kellään … lisäistuinta pakussa?  (Luettu 3753 kertaa)

Heinäkuu 16, 2013, 22:38:20 ip
Luettu 3753 kertaa

Stefan Holmström

• Vieras
Rupesin lukemaan noita lakipykäliä ja selvisi että voisin laittaa Ducatoon vielä neljännen istuimen, sinne taakse tavaratilaan, ja väärinpäin. Katsastusmies vahvisti tämän tiedon, vaikka ensin ssanoi "ei ole mahdollista ilman veroseuraamuksia". No, soitti jonnekin (Trafiin?), ja totesi että olen oikeassa. Verokarhu ei puutu tällaiseen "kustomointiin".

Mulla on siis rek.otteen mukaan 7 neliön paku, joten siihen saa laittaa yhden taitettavan lisäistuimen (jos olis 9 neliötä, niitä voi olla 3). Se neljäs paikka olis ollut tarpeen aika monta kertaa, kun mulla on tuo paku ainoa auto.

Eli: onko kellään tietoa tämän kaltaisista lisäistuimista? Niitä kahden ja kolmen istuttavia tehdastekoisia löytyy käytettyiniä eri osamyyjiltä, mutta yksittäistä istuinta ei ole näkynyt (muita kun hepposilta näyttäviä levyviritelmiä ohuella retkipatjalla…).

Olen yrittänyt etsiä valmista ratkaisua, mutta taitaa olla niin että se istuin pitää tehdä itse (aika vapaat säännökset, saa olla nykyisin jopa kunnon pehmusteet, kunhan on taitettava). Onko kellään kuvaa tällaisesta? Mietin lähinnä sitä miten kiinnitän sen autoon turvallisesti, lattiaan kunnon hitsatut kiinnikket – vai pystyraudat lattiasta kattoon?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2013, 22:40:59 ip kirjoittanut Stefan Holmström »

Heinäkuu 16, 2013, 23:15:47 ip
Vastaus #1

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Heinäkuu 16, 2013, 23:42:09 ip
Vastaus #2

Stefan Holmström

• Vieras
No just … ja minä kun vielä nettivaraosasta etsin tuollaista. Kanske jag bara använde fel sökord …  ;) Kiitos!

Heinäkuu 17, 2013, 10:45:03 ap
Vastaus #3

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No just … ja minä kun vielä nettivaraosasta etsin tuollaista. Kanske jag bara använde fel sökord …  ;) Kiitos!
Ha det så bra... Tai jotain. Kuukkelin kuvahaun kautta puolivahingossa löytyi.

Heinäkuu 17, 2013, 23:07:48 ip
Vastaus #4

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyse on varmaan tavaratilan kuutioista eikä neliöistä ku lisäistuimelle oikeutusta haetaan. Selkä menosuuntaan ja ohuella pehmusteella. Ja vielä semmonen seinälle nostettava malli se jakkara.

Muistelisin näin jos muistasin.
Kommentteja uuninpankolta.

Heinäkuu 17, 2013, 23:30:27 ip
Vastaus #5

Stefan Holmström

• Vieras
No juu, sellaisista "kolmiulotteisista neliöstähän" on kyse …  ;)

Selkä menosuuntaan ja silleen (on sivuikkuna, niin näkee ihan hyvin ulos). Nykyisin saa myös olla kunnon pehmusteet, ei tartte olla epämukavaa.

"Istuimet voivat olla normaalipaksuiset, mutta niiden edellytetään olevan istuinosaltaan ylöskäännettävissä ja lukittavissa yläasentoon. Turvavöitä ei edellytetä."

http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/af8699ae9c5faea17cfa07bb20873b32/4727-Istuinten_hyvaksyminen_pakettiauton_ja_kuorma-auton_ohjaamoon_tai_kuormatilaan.pdf