Muistelen kuin pahaa unta, että Merja Kyllönen olisi jossain haastattelussa tai henkilökuvassa kovastikin kertonut olevansa motoristi? Vai sotkenkohan johonkin toiseen...
Mutta esitämpä tässä yhden teoreeman. Olemme iät ja ajat hyväksyneet sen, että autoja pitää katsastaa vuosittain. Oman autoilu-urani alkuaikoina minun autoni kuuluivat aina siihen kategoriaan, mikä katsastettiin jo kesällä. Ja kun katsastukset jaettiin tasaisemmin ensin rekisterinumeron ja sitten rekisteröintiajankohdan mukaan, silloin piti aina kerran vuodessa. No nyt on välillä ollut vapaitakin vuosia... Moottoripyöriä ei enää ole, joten sitten siirryn varsinaiseen asiaan:
Jos lähdetään ajatuksesta, että säännöllinen turvatarkastus viranomaisen suorittamana on tarpeen moottoriajoneuvoille - niinhän olemme sen autojen kohdalla hyväksyneet - niin kertokaapas minulle tietämättömälle, mihin perustuu ajatus ja suuri huuto siitä moottoripyörien katsastuspakosta? Mikä on se glue, mikä tekee ne autosta poikkeavaksi tässä suhteessa?
Jaakko Latvanen
PS. Tässäpä tämä:
http://www.motot.net/uutiset/2013/04/video-moottoripyora-kesakuntoon/Ei olla kaikissa asioissa Merjan kanssa saman laidan kulkijoita, moottoripyörillä kuitenkin olemme varmaan ajelleet samaa laitaa, ja hatunnosto hänelle tässä! Yleisesti, kunnioitan suuresti kaikkia yhteiskunnan vaikuttajia, ketkä ottavat työnsä tosissaan, jaksavat ottaa selvää asioista, ja tehdä töitä. Merja ja etenkin Li Andersson kuuluvat minun kunnioitukseni ansaitsevaan joukkoon, vaikka, kuten sanoin, emme ajattele ihan samoin kaikista asioista.