Kirjoittaja Aihe: Vanhojen pyörien myyntiaika  (Luettu 12823 kertaa)

Kesäkuu 26, 2013, 20:54:39 ip
Vastaus #15

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen pohtinut samaa aihetta. Tähän vanhojen laitteiden harrastukseen kuuluu aika kiinteästi hinku tehdä löytöjä. Kyseessä ovat tietyllä tavalla keräilyesineet, jotka halutaan saada yleensä käypää hintaa halvemmalla. Muuten ne ei ole löytöjä. Siinä piilee osaltaan harrastuksen suola. On ehkä monelle liian tylsää ostaa hyvä pyörä käyvällä hinnalla. Olen hieman ihmetellyt esim. pappatuntureitten osalta, ostaako joku todella 3500 eurolla papan vaikka ois miten hyvin entisöity.

Kesäkuu 27, 2013, 08:48:44 ap
Vastaus #16

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei varmana osta. Olen samaa mieltä tuosta löytöjen tekemisestä. Moni haluaa myös sen mahdollisuuden sanoa naapureille/tutuille, että "tämä oli hyvä löytö. Lähti siihen ja siihen hintaan, kun yleinen hintataso on ylempi".

Toki tyhmäähän se on helmistä luopua, mutta jos meinaa myydä, niin onko se sitten myymistä jos se myynti jatkuu kuukausia tai vuosia. Se on pikemminkin tuurilla kalastelua. Näin pienessä maassa ostajakunta on kuitenkin aika pieni. Mikä on se todellisuus että joku haluaa juuri sinun pyöräsi näköisen ja värisen yksilön viimisen päälle tip top ja on valmis vielä maksamaan siitä hintahaitarin yläpään hinnan? Aika pieni todennäköisyys.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 27, 2013, 09:25:52 ap
Vastaus #17

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moni sen sijaan saattaa pikku hiljaa laittaakin pappaan sen 3500 euroa, vaikka naapurille/tutuille kerrotaankin sen olleen 500 euron löytö.

Heinäkuu 02, 2013, 00:46:21 ap
Vastaus #18

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on totta. Mutta se on eri asia. Silloin se on harrastamista ja oman käden jäljen tuottamista. Sitä ei aina mitata rahassa. Mutta turha kuvitella että siitä kukaan suorilta sitä 3500€ maksaisi.

Kukin tavallaan. On niitä, jotka myy ja niitä jotka yrittää onnella myydä.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Heinäkuu 02, 2013, 09:19:28 ap
Vastaus #19

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Sitä oon tässä itse ihmetellyt kun muutamalla taholla koetaan "uutena ja ihmeellisenä" asiana tai yllätyksenä että "hyvä jos saa omansa pois" tai että "ei siinä palkoille pääse". Onko joskus päässyt? Harrastaminen maksaa ja vanha totuus on että valmiiksi hyvin rakennetun tai hyvin säilyneen ajopelin saa AINA ostettua halvemmalla kuin mitä sen entisöinti jostain harsosta maksaa. Siinä vaiheessa kun entisöityjen vehkeiden hinta lähtee nousuun (niinkuny vaikka se nimeltämainitsematon teknisesti keskinkertainen ja hieman ruma peltirunkoinen "kotimainen" mopo taikka se yksi aika usein punainen itäblokin 2-t moottoripyörä), pompsahtaa myös aihioiden ja etenkin hyvien osien hinta. Pieni viive voi välissä olla jolloin jokunen onnekas saattaa muutaman satkun/tonnin tienatakin, mutta enempi se tuuria vaatii kuin pelisilmää. Muotivillityksiä kun on vaikea ennustaa.

Puoliammattitrokarit ja muut perikuntien vinttejä ja liitereitä kaiket päivät kiertävät kojootit ovat sitten asia erikseen, vaikka harva niistäkään puurattimersulla ajelee ainakaan rompetoreille.

Joskusmuinoin rompetoreja kutsuttiin nimeltä "Swap Meet" eli suoraan käännettynä "vaihtotapaaminen". Keräännyttiin kokoon, laitettiin rojut esille ja ostettiin, myytiin ja vaihdettiin. Rahanteko ei ollut pääasia, ja tyrkyllä olleet osat olivat oikeasti omista projekteista jääneitä ylimääräisiä ja hinnat sen mukaiset. Nyt on tosiaan noita puoliammattilaisia jotka ostavat ja myyvät osia, suuri osa osista on jopa ostettu ihan vaan myymistä silmälläpitäen. Hintojahan se nostaa kun mitään ei voi myydä halvemmalla kuin millä sen on ostanut, koska kyse ei enää ole harrastuksesta.

Lipsahti vähän tuosta pyöränmyyntiasiasta, mutta tosiaan, jos pyörän myydä haluaa, pitää hinnan olla kohdallaan. Netissä on helppo vertailla hintoja ja kuvia, ja markkinat ovat aika laajat verrattuna esim ilmoitukseen marketin ilmoitustaululla tai paikallislehdissä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 02, 2013, 16:02:24 ip
Vastaus #20

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minullakin on myynnissä ollut täällä puoli vuotta pyörä. Katselijoita käynyt 1458 kpl mutta kukaan ei ole tarjonnut mitään ei edes naurettavaa hintaa. Mutta eihän niitä ostajia tarvita kuin yksi

Lokakuu 05, 2013, 20:53:38 ip
Vastaus #21

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jälleen kerran tuli huomattua, että pyörä tekee kauppansa nopeastikin, jos pyörän kunto vastaa oikeaa hintaa. Eilen laitoin yhden Honda CX500 myyntiin. Kunto moitteeton ja kaikki tip top kunnossa. Ei museopyörä. Ilmoituksen julkaisemisesta 8h tuli soitto ostajalta ja heti seuraavana päivänä tapahtui itse kaupat. Ei ollut nettimoton halvin. Ei sinnepäinkään, mutta realistinen hinta huippu hyvään kuntoon nähden. Kauppahinta oli noin 60% siitä mitä oma näkemykseni olisi vastaavasta cx500 realistisesta museopyörähinnasta.

Ostaja oli erittäin tyytyväinen ja itse olen erittäin tyytyväinen. Kumpikaan ei tuntenut tulleensa huijatuksi ja kumpikin oli tyytyväinen hintaan. Ei paremmin kauppa olisi voinut toimia.

Toivotankin uudelle Shania Twinin omistajalle paljon huolettomia ja turvallisia kilometrejä :)