Kirjoittaja Aihe: Annetaan haulikko  (Luettu 8979 kertaa)

Toukokuu 26, 2013, 08:12:18 ap
Luettu 8979 kertaa

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on kaksipiippuinen Baikal-merkkinen haulikko, jolla en ole ampunut 30 vuoteen!
Siis joutaa pois.
Merkki Baikal, 2-piippuinen; päällekkäispiiput ja kahdella liipasimella (12 cal).
Ostettu joskus 70-luvulla, ammuttu ehkä 100 laukausta!
Virheetön ja tukkikin kuin uusi.
Annetaan, edellyttää tietenkin ostolupaa!
Ostolupa näyttää olevan vaikea saada, vaikka olisi metsästäjä, jolla on jo aikaisempiakin aseita.
Parikin metsästäjää on käynyt kysymässä nimismieheltä, joka ihmettelee, "miksi tarvitsisti vielä yhden aseen lisää"?
Haulikko sijaitsee nyt maalla, mutta tuon sen Lahteen/Tampereelle, jos jotain kiinnostaa.
Jos ei löydy laillista kiinnostujaa, vien poliisille sulatettavaksi!
Yhteydenotto YV:nä.

Toukokuu 26, 2013, 08:55:04 ap
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on hyvä peli, piiput on kovakromattu sisältä.
Valitettavasti oma Winsesterikin pölyyntyy asekaapissa.
Kertokaapas tietäjät missä on yhdellä liipaisimella varustetussa Baikalissa
piipunvaihtaja. Sitä ei tiennyt edes asekauppias.

L&K.

Toukokuu 26, 2013, 09:49:26 ap
Vastaus #2

Kari Muikku

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se voi olla liipasimessa, se työnnetään eteenpäin kun halutaan vaihtaa.
 :-[

Toukokuu 26, 2013, 09:55:55 ap
Vastaus #3

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä nimismies luultavaasti ihmettelis, että miten niin et tartte vielä yhtä asetta? En tiedä tosin, kun en ole kokeillut. Mutta niillä joilla aseita on, on niitä vähintään joka sormelle. Itse olen tyytynyt ammuskelemaan muitten pyssyillä.
...Henry ei ole vissiin vielä heränny.

Toukokuu 26, 2013, 10:13:51 ap
Vastaus #4

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Totta, vaihtaja on liipaisimessa. Löytyi vahingossa kun työnsin liipaisinta
eteenpäin ja kuului naksahdus.

L&K.

Toukokuu 28, 2013, 19:08:56 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mitä, enhän mä nuku ja palalaikka on todella ase jolla saa riistaa metsästä. Turkin poijaat tekee paskoa urakalla, Baikaljärvellä osataan tehdä haulikot ja niiden kasat/upotus on ihan huippuluokkaa. Toki kymmenkertaisella hinnalla voi saada parempaa, mutta haulikossa 50mm pitkät supistukset on vitsi ja balalaikassa ku rassia pökkää piippuun niin tuntee ku kiristyy. Tosta pitäis mun mielestä saada jopa rahaa ja jos mulla ei olis niin tarjoaisin sitä.

Toukokuu 29, 2013, 07:05:34 ap
Vastaus #6

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
paikallisella asekauppiaalla on varmasti ostolupa.voi antaa vaikka kumpparit vaihdossa.

Kesäkuu 02, 2013, 00:32:07 ap
Vastaus #7

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Häätyskhän minun hakia haulikole lupa ko mulla on tuo ihan oikia sorsakoiraki. Se tänhään teki niinko oppikirijasa, houkutteli sorsan mielistelemällä lähele, ajo ylös, ja ko tyhymä sorsa laskeutu vetheen(elikkä koira kai aatteli, että nyt se on ammuttu), lähti noutamhan. Elävä sorsa kuiten hoksas lentää poijes. Metästyskorttihan mulla on. Saattas net mulle vaikka luvan antaakki. (tai en tijä, sanosivat, ettei tuonkokonen akka voi ampua ko muovikuulapyssylä ja naurasivat ulos)

Kesäkuu 02, 2013, 00:43:51 ap
Vastaus #8

seppo nykänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • ENMc
Minulla on kaksipiippuinen Baikal-merkkinen haulikko, jolla en ole ampunut 30 vuoteen!
Siis joutaa pois.
Merkki Baikal, 2-piippuinen; päällekkäispiiput ja kahdella liipasimella (12 cal).
Ostettu joskus 70-luvulla, ammuttu ehkä 100 laukausta!
Virheetön ja tukkikin kuin uusi.
Annetaan, edellyttää tietenkin ostolupaa!
Ostolupa näyttää olevan vaikea saada, vaikka olisi metsästäjä, jolla on jo aikaisempiakin aseita.
Parikin metsästäjää on käynyt kysymässä nimismieheltä, joka ihmettelee, "miksi tarvitsisti vielä yhden aseen lisää"?
Haulikko sijaitsee nyt maalla, mutta tuon sen Lahteen/Tampereelle, jos jotain kiinnostaa.
Jos ei löydy laillista kiinnostujaa, vien poliisille sulatettavaksi!
Yhteydenotto YV:nä.

Lähetä se pyssysi Erkille, Erkki myy sen ja saat tukun rahaa muihin harrastuksiin http://www.lahdeniemi.fi/
Entiset Nuoret Mc

Kesäkuu 02, 2013, 14:30:07 ip
Vastaus #9

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tyhymä kysymys. Aivan tuli vaan mieleen. Yhtäkkisesti.

Jos haulikoita on rinnakkaispiippusia ja päällekkäispiippusia nii voiko olla myös perättäispiippunen haulikko.

Toinen omituinen kysymys. Jos katkastu haulikko on kriminalisoitu nii onko asia nyt niin, että se tukin/peräosan ja niitten piippujen keulapään hallusapitoki on rikos. Vaikkei sitä vaarallista keskikohtaa omistas ollenkaan?
Kommentteja uuninpankolta.

Kesäkuu 02, 2013, 15:05:09 ip
Vastaus #10

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Piippu ilman patruunapsää on lupavapaa osa, niin kiväärissä kuin haulikossakin. Myös se työkalu, jolla patruunapesä tehdään on lupavapaa, eli melko helposti pystyy tekemään lupavapaasta osasta luvanvaraisen.

Kesäkuu 02, 2013, 15:23:59 ip
Vastaus #11

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei.
Kiitos kaikille kysyjille mielenkiinnosta: olen luvannut pitää "hienouden" ensimmäiselle kysyjälle.
Kestää pari viikkoa vielä, kunnes selviää saako hän ostoluvan.
Jos lupaa ei tipu, palataan asiaan.
T: Jouko
PS: Voisko pumppuhaulikkoa sitten sanoa peräkkäispiippuiseksi?

Kesäkuu 03, 2013, 22:36:32 ip
Vastaus #12

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko pummpuhaulikossa rivi- vai jakajapumppu?
Kommentteja uuninpankolta.

Kesäkuu 03, 2013, 22:56:10 ip
Vastaus #13

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Se riippu paljolti mallista. Ohessa esimerkit niin jakaja, kuin rivipumpustakin.

Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 03, 2013, 23:01:43 ip
Vastaus #14

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
(tai en tijä, sanosivat, ettei tuonkokonen akka voi ampua ko muovikuulapyssylä ja naurasivat ulos)

Rupeet eläväksi haulikonhauliksi.  ;D