Kirjoittaja Aihe: Helkama Raisun/CR:n/Ässän kromiosat  (Luettu 18435 kertaa)

Toukokuu 29, 2013, 16:06:03 ip
Vastaus #15

anssi alapiha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulta löytyy vanhan MM Raisun käyrä , voin lähettää sen Petrille malliksi.
minuakin kiinostaisi  CR ohjaustanko , käyrä ja vanhan raisun käyrä.
kyllä nuo Tommin CR tanko ja käyrä näyttäisivät kuvan peruustella oikeilta

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 16:21:55 ip kirjoittanut anssi alapiha »

Toukokuu 30, 2013, 10:24:12 ap
Vastaus #16

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt olisi mallit, Ässään käyrä ja tanko, CR:n käyrä ja tanko, MM:n käyrät vanhempi ja uudempi. Näitä malleja, siis "koitetaan" tehdä. 
Onko tarvetta MM:n tangoille harrastajilla?
Jos on tarvetta, niin tietoa, onko eri malleja ja mallikappale/-leet minulle, niin voisin niitäkin samalla tehdä pienen sarjan.

Joku kysyi, että jätänkö itselleni mallit Raisun osista, kyllä jätän 1kpl kaikkia malliksi/muistoksi, että mitä sitä on puuhattu.
Mutta kyllä nyt kannataa ottaa yksi ylimääräinenkin tanko/käyrä varastoon, kun en ainakaan ihan heti (2 vuoteen) ala tekemään seuraavaa sarjaa.
Se on nyt tämä satsi ja sitten vähän hiljaisempaa.

Pistäkää YV:tä mitä tarvitsette, niin tiedän mitä tehdään. Sarjat pitäisi saada kohtuu kokoisiksi !

Jos kaikki menee kuten elokuvissa, sarjat voivat olla valmiit loppu kesän ajoihin.

Toukokuu 31, 2013, 14:34:28 ip
Vastaus #17

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
CR:n tankoja on sitten kohtuu sarja tilattu, ne teen viikonloppuna, että vielä ehtii tilata lisää, jos on tarvetta.  :)
Alkuperäisessä CR:n tangossa on ristipyöllys kiinnityskohdassa, se tulee nyt muuttumaan tasahakkuiseksi, kun minulla sellaiset kehrät. Vaikutus kiinnityksen tukevuuteen on sama, ellei olisi jopa hieman tukevampikin.
CR:n käyrääkin on kysytty riittävästi, koetan sitä tehdä sarjan. :-X
Ässän tankoja saisi tilata vielä muutaman, niin tulisi nekin sitten tehtyä.
Ässän käyrään saisi olla enemmän kiinnostusta. :(
MM:n käyrää uudempaa olen tehnyt sarjan, että niitä kyselleille, ne ovat tulossa.
Käyrät tulee sitten maalaamattomana, että jokainen saa itse maalata miten haluaa, niin tulee varmasti hyvä.  ;)
Vanhemman MM:n käyrämalli on vielä tulossa postissa tännepäin, että siitä sitten paremmin, mutta uskoisin, että kyllä niitäkin saa, jos pistää YV:tä minulle.
Nyt uutta tietoa, oli tulossa, mutta lähettäjällä ei aivan varmaa tietoa sopiiko paikalleen. Nyt tiedustelen olisiko jollakin vastaavaa käyrää lähettää malliksi, joka sopii varmasti paikalleen, se olisi tärkeää, että saan aikaiseksi sopivaisia käyriä.

MM:n tankoja ilmeisesti löytyy markkinoilta, kun riittävää kiinnostusta ei niihin ole ilmennyt.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2013, 21:42:26 ip kirjoittanut Petri Koski »

Kesäkuu 01, 2013, 23:59:24 ip
Vastaus #18

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaikille YV:tä laittaneille, toivomukset on rekisteröity ja palaan asiaan ensi viikon jälkeen paremmin asiaan.

CR:n tangot ovat valmiina tai kromaus tietysti puttuu vielä ja Ässän tangotkin jo hyvässä mallissa.
Seuraava viikko menee sitten käyrien kanssa.
Cr:n käyriin on kiinnostusta riitävästi, toisin kuin Ässän käyrään.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2013, 22:43:12 ip kirjoittanut Petri Koski »

Kesäkuu 06, 2013, 23:04:16 ip
Vastaus #19

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa

32mm putkelle on lestit tehty ja ensimmäiset vedot nykäisty. Homma on totista vääntämistä, mutta kyllä voiman edessä on putken nöyrrytävä. 
Niiden perustella uskallan luvata, että CR:n ja Ässänkin käyriä tulee kohta saamaan. 8)
Tänään tuli minulle postissa MM:n vanhemman käyrä, että saan senkin mallin tehtyä.
Ottaa nyt 2-4 viikkoa kun osat valmiina, että ei muuta kun äijät CR projektien kimppuun, kromit niihin on nyt teon alla.  :D

Vielä ehtii Raisuihin käyriä tilaamaan, jos on kiinnostusta, YV:llä

Kesäkuu 18, 2013, 23:02:02 ip
Vastaus #20

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Cr:n ja Ässän käyrät ja tangot kromaamossa. Ottaa nyt hetken se reissu...

MM:n käyrät, vanhempi ja uudempi mallien sarjat valmiina.
Ennakkotiedoista poiketen ne nyt kuitenkin maalataan pulverimaalaamossa lämmönkestävällä mustalla, on se aina parempi, kuin paukkupullosta spray ja on sitten valmis asennettavaksi.

Kun saan osat takaisin pinnoituksista lähetän jollekin (Vanhanen, Lahtinen, Pitkänen) osat mopoihin sovitukseen, kenellä olisi kaikki mopot?
Sitten, jos osat sopii vielä paikalleenkin ja laatu hyväksytään, niin alan lähetellä ne kaikille muille kiinnostuneille, ehkä tämä paras marssijärjestys?

Muutaman ylimääräisen kaikkia jouduin tekemään varastoon, että voi kysellä, jos tarvetta ilmenee.

Hyvää juhannusta kaikille, otetaan maltilla  :D ja ei sitten ainakaan lorotella veneestä, ettei jouduta tilastoihin. :(

Kesäkuu 19, 2013, 01:33:42 ap
Vastaus #21

Jari Vanhanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos Petrille nopeista väännöistä.
Minä voisin kokeilla MM :n uudemman käyrää ja CR:n käyrää ja tankoa, Ässä on vielä purettuna ja vanhaa MM:ää minulla ei vielä ole ;)
Eiköhän ne kaikki käyrät ja tangot ole ok  :)
Jussia kaikille
< -83 Raisu
     Samoha

Kesäkuu 19, 2013, 15:50:42 ip
Vastaus #22

Janne Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Raisua menoa
Minulla on kyllä kokonainen Ässä, jossa tarkastelua pääsee tekemään, mutta kunnollista "vertailutankoa" ei.. >:(
Kaikki minulla olevat tangot on vinksallaan johonkin suuntaan, kertonee jotain alkuperäisen konstruktion tukevuudesta.
 :(
Käyrä mopoon kyllä löytyyvertailukohdaksi.
Sovittelen kyllä mielelläni ja uskallan epäillä ihan samaa kuin Jari noiden istuvuudesta ja työnlaadusta..

Heinäkuu 08, 2013, 22:47:43 ip
Vastaus #23

Tommi Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sovittelin Petrin tekemää tankoa ja käyrää CR:ään enkä voi muuta sanoa kuin että mielestäni ovat täysin alkuperäistä vastaavia. Veikkaanpa että kromauksen osalta voivat olla parempiakin kuin alkuperäiset, ainakin silmämääräisesti/sormituntumalla kromaus antaa itsestään laadukkaan kuvan.

Muutama valokuva, äänenvaimentimen kiinnitysrauta on maalattu alkuperäinen. Mielestäni vaimentimen asento on kuten vanhoissa mainoskuvissa = täsmää.

Vertailukohdaksi voi ottaa etulokarin kiinnikeraudan jonka taivuttelin kromatusta kupariputkesta, "ammattimiehen" tekemä sekin  :)

Heinäkuu 10, 2013, 01:44:28 ap
Vastaus #24

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osat ovat nyt valmiit ja Raisun osat ovat sovitettukin jo mopoihin ja ne sopivat.

Viikonloppuna ollaan Kangasalalla Restauranta päivillä pe/la, halukaat voivat tulla noutamaan Raisujen/Ässän osat sieltä.
Ilmoittele YV:llä, jos haet sieltä, niin varaan valmiiksi.

Muuten alan ensi viikolla niitä postitelemaan.
Ilmoittelen sitten halukkaille eri osien hinnat ja kysyn toimitus osoiteet

Kiitokset kaikille jotka avittivat Raisu/Ässä käyrä/tanko projektissa.

Toivottavasti nämä osat nyt saavat nytkäytettyä muutaman mopoprojektin eteenpäin ja saadaan hienoja Raisuja/Ässiä liikenteeseen.
Saa ja pitää lähetää valmistuneista mopoista kuvat minulle, ihan vaan muistoksi, että mitä sitä on tallissa puuhattu.

Kiitos ja kumarrus, Turku vaikenee,

Petri
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2013, 17:29:15 ip kirjoittanut Petri Koski »

Heinäkuu 10, 2013, 15:12:21 ip
Vastaus #25

Samuel Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitenkä postitoimituksissa maksut ja osoitteet ? Oletko tilaajiin yhteydessä vai ?

Samuel Sundqvist

Heinäkuu 16, 2013, 22:16:30 ip
Vastaus #26

Petri Koski

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Onko kaikki Raisujen osista kiinnostuneet saaneet YV:ä?
Jos ei ole tullut perille tai on minulta unohtunut lähettää, YV minulle, niin päästään asiassa eteenpäin.

Osansa jo saaneille, Kiitoksia ja hyvää mopo kesää,
Petri