Kirjoittaja Aihe: keulimisesta  (Luettu 7313 kertaa)

Huhtikuu 08, 2013, 12:57:43 ip
Luettu 7313 kertaa

Antti Jokinen

• Vieras
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288554748786.html

Tuosta sai lehden mukaan 180 euron sakot. Paljonkohan se tekisi tunnissa? Kommentit on mielenkiintoisia.

Huhtikuu 08, 2013, 13:10:08 ip
Vastaus #1

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
miten pahasti kävi ajokortille?

Huhtikuu 08, 2013, 13:26:53 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Halvalla pääsi jos 20 päiväsakkoa tekee 180 euroa. Palkkatöissä kävijälle "hinnat alkaen" 500 e tai sinnepäin.

Nimim. Kakstoistakin päiväsakkoa kirpaisi riittävästi :-[
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 08, 2013, 13:45:52 ip
Vastaus #3

Kalevi Helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
no kivahan on keulia ei siina mitaan mutta nama keuliat vois menna tsiikaamaan tonne peurungalle missa niita keulioita kuntotuetaan olin siella duunin puolesta kaksi viikkoa ja tutustuin kavereihin jotka pelas rulla tuolilla pallo pelia sisa hallissa ja moni kundi kertoi etta vahan keulittiin ja ei mulle mitaan satu mutta nyt on vyotarosta alas pois pelista ei olis pitanyt. jos ajatellaan etta saa 180esakot tai koko loppu elama rullatuolissa kumman ottaisit jos olis mahitta  kysyy  pirkale

Huhtikuu 08, 2013, 13:54:09 ip
Vastaus #4

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla ensimmäinen kaksipyöräinen moottorikulkine on 750cc ja parisataa kiloa painava kustomi. Ei ole tullut mieleen keulia. Ensinnäkin se onnistuu huonosti ja toiseksi, mulle kävis huonosti.

Pääsiäisen aikaan postasin, että olin jäällä ajallu kavereitten kans mm. krossimönkijällä. No nyt kaveri oli pyöräyttänyt sen vehkeen pari kertaa "katon" kautta. Kertoi löytäneensä itsensä 7m päästä mönkijästä. Vaurioina tällä kertaa vain vääntynyt ohjausakseli ja kuskin takaosasto mustelmilla. Särkylääkkeen voimalla oli nyt töissä. Tuon saman tempun kun tekee shortsessa bitumilla, niin tulee isompi pipi...

Huhtikuu 08, 2013, 13:58:47 ip
Vastaus #5

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
tuttuni harrastelee keulimista nuilla suljetuilla alueilla ympäri menty ja kaaduttu monesti nyt ties kuinka monenvuoden jälkeen otti opiksi, osti kevlar vahvisteiset farkut niin ei ole enää asfaltti ihottumia ;D

Huhtikuu 08, 2013, 15:02:46 ip
Vastaus #6

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla ensimmäinen kaksipyöräinen moottorikulkine on 750cc ja parisataa kiloa painava kustomi. Ei ole tullut mieleen keulia. Ensinnäkin se onnistuu huonosti ja toiseksi, mulle kävis huonosti.

Kerran yritin Jupiterilla mutten saanut kaivettua kaksivaihteisesta Sachsista tarpeeksi potkua.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 08, 2013, 15:06:51 ip
Vastaus #7

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Kerran yritin Jupiterilla mutten saanut kaivettua kaksivaihteisesta Sachsista tarpeeksi potkua.

Mutta toisaalta varmaan pitoa oli riittävästi, eikä tullut turhaa sutimista ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 08, 2013, 15:08:51 ip
Vastaus #8

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Ei semmonen homma maantielle kuulu, crossiradalle kylläkin,
mutta siellä niitä muun liikenteen seassa keulivia kermaperseitä ei jostain syystä näy......  :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Huhtikuu 08, 2013, 15:23:50 ip
Vastaus #9

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mutta toisaalta varmaan pitoa oli riittävästi, eikä tullut turhaa sutimista ;D

No sitä riitti. Yllättävät pito-ominaisuudet noissa halpis-Mitroceissa: kaasua painaessa pito riittää lähes kaikissa olosuhteissa kiitettävästi, mutta jarruttaessa ei.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 08, 2013, 15:35:15 ip
Vastaus #10

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Keuliminen, tuo mopojonnejen harrastus kun esitetään kovaa jätkää ja raavitaan kilvet solmuun, sama jatkuu sitten kevarilla ja mpllä. Itse olen toki vähän tuntureilla leikkinyt, mutta en minä mikään stuntmani ole. 87, 87 S ja pappis on keulinnan kohteina ollut, peugeotti on niin painava keulasta ettei saa keulimaan kunnolla eikä oo tarvetta, pyöreelamppua en pilaa keulimalla enkä kerennytkään ennen kun purin koko vehkeen.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Huhtikuu 08, 2013, 16:36:53 ip
Vastaus #11

Kalevi Helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
niin ma tarkoitin keulimisella sita etta kun menna kesana lahden motarilla ajoin pohjoista koht ijossain mantsalan paikkeilla niin mulla oli vauhtia autolla noin 120kmh kaveri keuli vasenta kaistaa mun ohi ja katosi keulien no ei siina mitaan antaa palaa vaan mutta jos siina vauhdissa lippaa niin ma luulen etta ei siina enaa auta mitkaan kelvari housut t pirkale

Huhtikuu 08, 2013, 21:42:10 ip
Vastaus #12

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Oli vaan hauskan näköistä kun männäviikolla sellainen mopojonne veti monkeyllä takarattaan varassa ainakin parisataa metriä katua pitkin, hienosti sääteli menoa kaasulla, taisi kyllä olla tehoja vakiota enemmän.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Huhtikuu 09, 2013, 09:11:49 ap
Vastaus #13

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuonna 1975 julkaistu Pohjoismaisen liikenneturvallisuusneuvoston Raportti 13 ehdotti moottoripyöriiin 250 cc:n ylärajaa, koska suuremmissa pyörissä liiallinen teho saattoi kiihdytettäessä heikentää etupyörän kosketusta tienpintaan ja näin huonontaa ohjattavuutta.

Olivatkohan ne sittenkin oikeassa.

Samassa raportissa ehdotettiin mopedien ketjupyörien kiinnittämistä hitsaamalla, jotta välitysten laiton rukkaaminen hankaloituisi.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Huhtikuu 09, 2013, 09:21:52 ap
Vastaus #14

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mä keulin sivuvaunullisella Koo pyörällä viime kesänä 2-tien yli ??? meni kytkin vaijeri poikki ja piti vähän varoiks antaa kaasua ettei jää keskelle valtatietä. Menihän se yli..vaihdilla.